Pagina 2 van 3

Re: Z50J Gorilla 1980

Geplaatst: 14 apr 2018 00:02
door stoterstangen90
Ik verplaats dit topic naar de plofponies

Re: Z50J Gorilla 1980

Geplaatst: 14 apr 2018 00:03
door stoterstangen90
Gefeliciteerd met je aankoop.

Re: Z50J Gorilla 1980

Geplaatst: 16 apr 2018 10:01
door john
echt een gave bodykit! lekker seventees

Re: Z50J Gorilla 1980

Geplaatst: 12 mei 2018 21:59
door superdax
Afgelopen week bij de rdw geweest voor kenteken.
Inmiddels de plaat erop geschroefd en wat rond gereden. Hij loopt prima 40km is de top, ik zou graag wat meer trekkracht willen omdat hij nu toch snel wat inzakt bij berg op.
Ik ben daarvoor om te beginnen opzoek naar een 16mm carb en inlaat spruitstuk

Re: Z50J Gorilla 1980

Geplaatst: 12 mei 2018 22:22
door nielspbr
O jee, je hebt een echte duitser (38kmh...)

Re: Z50J Gorilla 1980

Geplaatst: 13 mei 2018 07:01
door superdax
Idd een echte🔍🙉.
Zou graag iets harder gaan en vooral meer trek vermogen.
Vandaar de grotere carburateur maar dat zie ik verkeerd...

Re: Z50J Gorilla 1980

Geplaatst: 13 mei 2018 09:15
door stoterstangen90
Gefeliciteerd.

Re: Z50J Gorilla 1980

Geplaatst: 13 mei 2018 19:21
door Daan1508
Heb je de verlating van het ontstekingstijdstip al verwijderd?

Re: Z50J Gorilla 1980

Geplaatst: 13 mei 2018 19:34
door superdax
Ik ben nog erg groen met honda, ( kom van de zundapp kant en bij ons in Limburg is honda niet zo goed vertegenwoordigd)
er is me verteld dat ik een vast vliegwiel heb, ik ben nog op zoek naar een vervroegend wiel.
grotere carburateur.

Mijn doel is meer trekkracht, iets harder mag etc.
Maar wel met originele delen voor zover het kan natuurlijk

Ik moet nog veel leren en kan alle info goed gebruiken.

Re: Z50J Gorilla 1980

Geplaatst: 13 mei 2018 21:53
door NIX
Dit vliegwiel is echt goed zat, of heb je geld teveel? Laat je punten 2mm vóór F openen, dat is maximaal. Je begrenzing zal eerder de uitlaat, het inlaatspruitstuk, het inlaatkanaal of het luchtfilter zijn. Als die allemaal nog 100% ori zijn, ga je met een VVV geen haar harder.

Re: Z50J Gorilla 1980

Geplaatst: 14 mei 2018 09:14
door nielspbr
NIX schreef:
13 mei 2018 21:53
Dit vliegwiel is echt goed zat, of heb je geld teveel? Laat je punten 2mm vóór F openen, dat is maximaal. Je begrenzing zal eerder de uitlaat, het inlaatspruitstuk, het inlaatkanaal of het luchtfilter zijn. Als die allemaal nog 100% ori zijn, ga je met een VVV geen haar harder.
Wat HJ zegt, duitsers zijn in het inlaattraject begrensd.
(De nokkenas zou ook nog deel van de begrenzing kunnen zijn.)


Dat doet me denken dat een c of ss kopje dat ding wel eens open zou kunnen maken, singa uitlaat, sproeier maatje groter en gaan.

Re: Z50J Gorilla 1980

Geplaatst: 14 mei 2018 18:45
door stoterstangen90
Ziet er allemaal erg netjes uit, dat blok.

Re: Z50J Gorilla 1980

Geplaatst: 16 mei 2018 07:08
door superdax
Ok, dank voor de reacties,

Ik denk dat ik maar eens naar de 4tactwinkel ga me daar verder laat informeren.
Wat er mogelijk is en wat ze daar hebben.

Re: Z50J Gorilla 1980

Geplaatst: 16 mei 2018 08:06
door NIX
Ik zou eerst eens het spruitstuk eraf halen en hier wat foto's plaatsen van beide kanten spruitstuk en inlaat kop. Ook ben ik benieuwd hoe dik de uitlaatbocht is achter dat roostertje. Mogelijk dat een cheapie Singapijp daar al wat kan betekenen.

Re: Z50J Gorilla 1980

Geplaatst: 16 mei 2018 21:17
door butt head
nielspbr schreef:
14 mei 2018 09:14
NIX schreef:
13 mei 2018 21:53
Dit vliegwiel is echt goed zat, of heb je geld teveel? Laat je punten 2mm vóór F openen, dat is maximaal. Je begrenzing zal eerder de uitlaat, het inlaatspruitstuk, het inlaatkanaal of het luchtfilter zijn. Als die allemaal nog 100% ori zijn, ga je met een VVV geen haar harder.
Wat HJ zegt, duitsers zijn in het inlaattraject begrensd.
(De nokkenas zou ook nog deel van de begrenzing kunnen zijn.)


Dat doet me denken dat een c of ss kopje dat ding wel eens open zou kunnen maken, singa uitlaat, sproeier maatje groter en gaan.
kopje is zo ver ik weet gelijk aan een c50. de nokkenas is gewoon een 041. dus carbje en of spruitstuk zullen een remmende factor zijn bij de inlaat.

ik zou een ander pijpje zoeken. en misschien een iets groter teurtje. 16mm max. en dan wat hj zegt voor de ontsteking 2mm voor f de punten open laten gaan.