Z50J Gorilla 1980

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5157
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Z50J Gorilla 1980

Bericht door stoterstangen90 »

Ik verplaats dit topic naar de plofponies
Afbeelding

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5157
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Z50J Gorilla 1980

Bericht door stoterstangen90 »

Gefeliciteerd met je aankoop.
Afbeelding

john
4T-MSB zombie
Berichten: 3342
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50
Locatie: keukenhof city

Re: Z50J Gorilla 1980

Bericht door john »

echt een gave bodykit! lekker seventees
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...

Gebruikersavatar
superdax
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 52
Lid geworden op: 27 aug 2013 15:45
Bezit: Honda gorilla
Locatie: Maastricht-Aachen airport

Re: Z50J Gorilla 1980

Bericht door superdax »

Afgelopen week bij de rdw geweest voor kenteken.
Inmiddels de plaat erop geschroefd en wat rond gereden. Hij loopt prima 40km is de top, ik zou graag wat meer trekkracht willen omdat hij nu toch snel wat inzakt bij berg op.
Ik ben daarvoor om te beginnen opzoek naar een 16mm carb en inlaat spruitstuk
rij niet hard, ik ben een laagvlieger!

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16146
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Z50J Gorilla 1980

Bericht door nielspbr »

O jee, je hebt een echte duitser (38kmh...)

Gebruikersavatar
superdax
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 52
Lid geworden op: 27 aug 2013 15:45
Bezit: Honda gorilla
Locatie: Maastricht-Aachen airport

Re: Z50J Gorilla 1980

Bericht door superdax »

Idd een echte🔍🙉.
Zou graag iets harder gaan en vooral meer trek vermogen.
Vandaar de grotere carburateur maar dat zie ik verkeerd...
rij niet hard, ik ben een laagvlieger!

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5157
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Z50J Gorilla 1980

Bericht door stoterstangen90 »

Gefeliciteerd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Daan1508
4T-MSB addict
Berichten: 524
Lid geworden op: 04 feb 2015 13:51
Bezit: 1971 C50
1978 C90 dikke harrie
Locatie: Gouda

Re: Z50J Gorilla 1980

Bericht door Daan1508 »

Heb je de verlating van het ontstekingstijdstip al verwijderd?

Gebruikersavatar
superdax
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 52
Lid geworden op: 27 aug 2013 15:45
Bezit: Honda gorilla
Locatie: Maastricht-Aachen airport

Re: Z50J Gorilla 1980

Bericht door superdax »

Ik ben nog erg groen met honda, ( kom van de zundapp kant en bij ons in Limburg is honda niet zo goed vertegenwoordigd)
er is me verteld dat ik een vast vliegwiel heb, ik ben nog op zoek naar een vervroegend wiel.
grotere carburateur.

Mijn doel is meer trekkracht, iets harder mag etc.
Maar wel met originele delen voor zover het kan natuurlijk

Ik moet nog veel leren en kan alle info goed gebruiken.
Bijlagen
vliegwiel f140 63.jpg
rij niet hard, ik ben een laagvlieger!

NIX
chaly addict
Berichten: 18799
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Z50J Gorilla 1980

Bericht door NIX »

Dit vliegwiel is echt goed zat, of heb je geld teveel? Laat je punten 2mm vóór F openen, dat is maximaal. Je begrenzing zal eerder de uitlaat, het inlaatspruitstuk, het inlaatkanaal of het luchtfilter zijn. Als die allemaal nog 100% ori zijn, ga je met een VVV geen haar harder.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16146
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Z50J Gorilla 1980

Bericht door nielspbr »

NIX schreef: 13 mei 2018 21:53 Dit vliegwiel is echt goed zat, of heb je geld teveel? Laat je punten 2mm vóór F openen, dat is maximaal. Je begrenzing zal eerder de uitlaat, het inlaatspruitstuk, het inlaatkanaal of het luchtfilter zijn. Als die allemaal nog 100% ori zijn, ga je met een VVV geen haar harder.
Wat HJ zegt, duitsers zijn in het inlaattraject begrensd.
(De nokkenas zou ook nog deel van de begrenzing kunnen zijn.)


Dat doet me denken dat een c of ss kopje dat ding wel eens open zou kunnen maken, singa uitlaat, sproeier maatje groter en gaan.

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5157
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Z50J Gorilla 1980

Bericht door stoterstangen90 »

Ziet er allemaal erg netjes uit, dat blok.
Afbeelding

Gebruikersavatar
superdax
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 52
Lid geworden op: 27 aug 2013 15:45
Bezit: Honda gorilla
Locatie: Maastricht-Aachen airport

Re: Z50J Gorilla 1980

Bericht door superdax »

Ok, dank voor de reacties,

Ik denk dat ik maar eens naar de 4tactwinkel ga me daar verder laat informeren.
Wat er mogelijk is en wat ze daar hebben.
rij niet hard, ik ben een laagvlieger!

NIX
chaly addict
Berichten: 18799
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Z50J Gorilla 1980

Bericht door NIX »

Ik zou eerst eens het spruitstuk eraf halen en hier wat foto's plaatsen van beide kanten spruitstuk en inlaat kop. Ook ben ik benieuwd hoe dik de uitlaatbocht is achter dat roostertje. Mogelijk dat een cheapie Singapijp daar al wat kan betekenen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8896
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Z50J Gorilla 1980

Bericht door butt head »

nielspbr schreef: 14 mei 2018 09:14
NIX schreef: 13 mei 2018 21:53 Dit vliegwiel is echt goed zat, of heb je geld teveel? Laat je punten 2mm vóór F openen, dat is maximaal. Je begrenzing zal eerder de uitlaat, het inlaatspruitstuk, het inlaatkanaal of het luchtfilter zijn. Als die allemaal nog 100% ori zijn, ga je met een VVV geen haar harder.
Wat HJ zegt, duitsers zijn in het inlaattraject begrensd.
(De nokkenas zou ook nog deel van de begrenzing kunnen zijn.)


Dat doet me denken dat een c of ss kopje dat ding wel eens open zou kunnen maken, singa uitlaat, sproeier maatje groter en gaan.
kopje is zo ver ik weet gelijk aan een c50. de nokkenas is gewoon een 041. dus carbje en of spruitstuk zullen een remmende factor zijn bij de inlaat.

ik zou een ander pijpje zoeken. en misschien een iets groter teurtje. 16mm max. en dan wat hj zegt voor de ontsteking 2mm voor f de punten open laten gaan.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Plaats reactie