Honda CB50J 1978

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Plaats reactie
jay448
4T-MSB beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:27
Bezit: Honda CB50J

Honda CB50J 1978

Bericht door jay448 »

Hi!

Ik wil mijzelf en mijn nieuwe brommer graag even voorstellen.

Mijn naam is Jay, 21 Jaar en ik woon in Mierlo (Brabant).
Sinds vorige week ben ik de trotse eigenaar van een mooie Honda CB50J. Ze is misschien niet meer moeders mooiste maar ik wil der graag terug brengen naar een enigzins orignele staat. Ze heeft onderhand al 34.000KM achter de kiezen maar dat verminderd het rijplezier niet. Dit is voor mij in elk geval het begin van een nieuwe hobby, mijn eerste schakelbrommer :)

Helaas ben ik nog niet zo'n held in het sleutelen aan mijn brommer maar ik wil het wel graag leren. Afgelopen weekend heb ik de carbaruteur opnieuw afgesteld want de brommer liep niet helemaal lekker. Nu blijft hij af en toe nog hoog in de toeren hangen dus ik denk dat ik mijn gaskabel eens na moet kijken. Helaas zit de rem voor zo vast als maar zijn kan, ook hier heb ik afgelopen weekend naar gekeken maar na het uit elkaar halen en weer terug in elkaar te hebben gezet heeft dit niet veel verschil gemaakt :idea:

Zodra ik het rem probleem opgelost heb wil ik hem op kenteken laten zetten en langszaam aan terug naar orgineel brengen.

Bij deze wat foto's van mijn plofpony.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten,
Jay
Trotse eigenaar van zijn Honda :D
Laatst gewijzigd door jay448 op 14 nov 2022 08:57, 2 keer totaal gewijzigd.

apae01
4T-MSB addict
Berichten: 838
Lid geworden op: 03 apr 2007 22:24
Bezit: CB50, teveel P50's en auto's

Re: Honda CB50J 1979

Bericht door apae01 »

Op de kleur en ontbrekende stickers na heb je zo te zien een helemaal originele CB50. Met een solozadel. Mooie brommer, en welkom hier!
Rem kan een fink probleem zijn, er zit een kunststof slijtagedeel in dat niet meer leverbaar is. Ik hoop dat dat bij jou niet het probleem is.

Je hebt twee deukjes in de tank: de voorste is wat scherp maar de achterste ziet er uit alsof die met lepelen (uitdeuken zonder spuiten) er wel uit gaat. Heb ik bij mijn CB tank ook laten doen en dat ging perfect.
In the beginning there was nothing, which exploded.

jay448
4T-MSB beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:27
Bezit: Honda CB50J

Re: Honda CB50J 1979

Bericht door jay448 »

apae01 schreef: 10 apr 2018 07:34 Op de kleur en ontbrekende stickers na heb je zo te zien een helemaal originele CB50. Met een solozadel. Mooie brommer, en welkom hier!
Rem kan een fink probleem zijn, er zit een kunststof slijtagedeel in dat niet meer leverbaar is. Ik hoop dat dat bij jou niet het probleem is.

Je hebt twee deukjes in de tank: de voorste is wat scherp maar de achterste ziet er uit alsof die met lepelen (uitdeuken zonder spuiten) er wel uit gaat. Heb ik bij mijn CB tank ook laten doen en dat ging perfect.
Dankje :) . Ik ben er zelf tot nu toe erg blij mee.

Hopelijk is de rem relatief makkelijk op te lossen. Het rempedaal staat er strak en ik krijg hem niet ingedrukt. Ik kan er wel mee rijden dus hij blokkeerd het voorwiel gelukkig niet.

Van de kleur ben ik niet zo'n fan en ik wil inderdaad terug naar een orginele Honda kleur met decals er op.

Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn CB :)

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Honda CB50J 1979

Bericht door NIX »

Pedaal is achterrem en handle op het stuur is voorrem. Haal de voorrem uit elkaar, maak het schoon, vervang wat kapot is, zet het met vet in elkaar en gebruik een nieuwe kabel. Er zit ook een radiaal naaldlager in dat vaak kapot gaat als het droog heeft gestaan.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

jay448
4T-MSB beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:27
Bezit: Honda CB50J

Re: Honda CB50J 1979

Bericht door jay448 »

NIX schreef: 10 apr 2018 09:20 Pedaal is achterrem en handle op het stuur is voorrem. Haal de voorrem uit elkaar, maak het schoon, vervang wat kapot is, zet het met vet in elkaar en gebruik een nieuwe kabel. Er zit ook een radiaal naaldlager in dat vaak kapot gaat als het droog heeft gestaan.
Excuses. Ik bedoel de hendel aan het stuur :). Bedankt voor de tip. Ik zal er van het weekend nog eens naar kijken.

roger_50cc
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 mei 2019 21:38
Bezit: nog geen

Re: Honda CB50J 1979

Bericht door roger_50cc »

Mooie Honda, Jay.
Wel jammer dat de tank toch een flinke deuk heeft opgelopen.
Ik heb ook zo'n CB50 een in het blauw en had 'm in dit topic voorgesteld.
Dat bleek niet de bedoeling, dus mijn reactie is verwijderd en ik heb een eigen topic aangemaakt.
Laatst gewijzigd door roger_50cc op 02 sep 2022 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Honda CB50J 1979

Bericht door nielspbr »

@roger_50cc

Zou het niet handiger zijn zelf een draadje in plofponies te starten? Je zit nu het draadje van een ander te vervuilen.

roger_50cc
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 mei 2019 21:38
Bezit: nog geen

Re: Honda CB50J 1979

Bericht door roger_50cc »

Prima hoor,
Dan wel heel veel dezelfde topics, maar als dat wenselijker is dan ‘verzamelen’ ok voor mij. Wel overzichtelijk :mrgreen:

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Honda CB50J 1979

Bericht door nielspbr »

roger_50cc schreef: 02 sep 2022 20:40 Prima hoor,
Dan wel heel veel dezelfde topics, maar als dat wenselijker is dan ‘verzamelen’ ok voor mij. Wel overzichtelijk :mrgreen:
Dat verzamelen daar zijn de technische en tuning subfora voor alleen zijn de mensen daar ook van het eerst vragen en niet eerst even zoeken, bijvoorbeeld met het aansluiten van een cdi... :(

De plofpony rubriek is voor het showen van je eigen plofpony dus bij deze bedankt voor het schonen van dit topic en het openen van je eigen plofpony topic.

jay448
4T-MSB beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:27
Bezit: Honda CB50J

Re: Honda CB50J 1978

Bericht door jay448 »

Wegens de aanschaf van een motor, gebrek aan ruimte en tijd heb ik besloten de brommer van de hand te doen. Topic is te vinden op het forum voor de verkoop.

Bedankt allemaal voor de grote hoeveelheid informatie die ik van dit forum heb kunnen halen!

roger_50cc
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 mei 2019 21:38
Bezit: nog geen

Re: Honda CB50J 1978

Bericht door roger_50cc »

Jammer Jay.
Uitlaatje dat ik van je heb overgenomen klinkt goed 🤣
Succes met de verkoop.

Plaats reactie