Skyteam DAX 110cc.

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Plaats reactie
mvz
4T-MSB beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 mar 2018 23:37
Bezit: 2009 SkyTeam DAX 50 omgebouwd naar Lifan 110cc blok.

Skyteam DAX 110cc.

Bericht door mvz » 18 mar 2018 23:50

Hoi! even voorstellen

Ik ben Foppe uit Drenthe :) 36 jaar jong, en hou van sleutelen aan brommers 8-)
Daarom heb ik me maar eens geregistreerd.

Voor een klein prijsje een SkyTeam DAX gehaald, en er een projectje van gemaakt.

Zie foto's voor m'n DAX, waar sinds vandaag een 110cc Lifan motor onder hangt.
Zie ook filmpje voor draaiende eindresultaat.
Bewust de originele uitlaat gehouden om nou niet gelijk teveel aandacht te trekken.
Het is een 110cc Lifan blokje, met alleen kickstart en 4-bak met handkoppeling.
De originele kabelboom heb ik hergebruikt, kleuren was even zoeken in de aansluitschema's maar niet moeilijk.
Carburateur is een DeNi PZ22 met sproeiertje 94.
Het was wel even schrikken want de power van dit blok vs. het originele blokje is een wereld van verschil!
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=LLQ1AlDFHpU[/youtube]
Bijlagen
uitlaatjeorigineel.jpg
uitlaatjeorigineel.jpg (74.6 KiB) 683 keer bekeken
koppeling.jpg
inhoud.jpg
inhoud.jpg (55.34 KiB) 683 keer bekeken
carb.jpg
blokje.jpg
blokje.jpg (69.73 KiB) 683 keer bekeken
Laatst gewijzigd door mvz op 20 mar 2018 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 13542
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Skyteam DAX 110cc.

Bericht door nielspbr » 19 mar 2018 11:59

Nogal wiedes, dit blokje is op geen enkele manier begrensd.

Wel de eindoverbrenging een beetje aangepast zodat de toerentallen niet door het plafond heen vliegen?

mvz
4T-MSB beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 mar 2018 23:37
Bezit: 2009 SkyTeam DAX 50 omgebouwd naar Lifan 110cc blok.

Re: Skyteam DAX 110cc.

Bericht door mvz » 20 mar 2018 09:24

Heb op dit moment de originele vertanding +2, hij trekt erg lekker, en voor je het weet staat de 80 of 90 op de teller. :D
Het verschil is waarschijnlijk nog groter, omdat het originele blokje al niet in al te beste staat was.
Tevens was m'n vorige brommer een Kymco K-Pipe 50, welke al helemaaal niet vooruit te branden was :lol:

Ook fijn dat het nu N1234 is, ipv. 1N234.. neutraal is nu lekker makkelijk in te schakelen, waar het bij het oude blok vaak zoeken was.
Moet nu de inloop olie nog vervangen, dat spul lijkt wel water als het warm is..

Gebruikersavatar
René
Admin
Berichten: 1492
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: CD50
Locatie: Utrecht / Veghel

Re: Skyteam DAX 110cc.

Bericht door René » 20 mar 2018 10:32

Vind dat echt waardeloos N1234. Ik ben zo iemand die 98 keer naar beneden tikt als ik voor het stoplicht sta. Gaat het licht op groen, vergeet ik dat ding weer in zijn 1 te zetten.

Doe mij maar 1N234 :)
Afbeelding

mvz
4T-MSB beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 mar 2018 23:37
Bezit: 2009 SkyTeam DAX 50 omgebouwd naar Lifan 110cc blok.

Re: Skyteam DAX 110cc.

Bericht door mvz » 22 mar 2018 22:21

nielspbr schreef:
19 mar 2018 11:59
Nogal wiedes, dit blokje is op geen enkele manier begrensd.

Wel de eindoverbrenging een beetje aangepast zodat de toerentallen niet door het plafond heen vliegen?
Zoals eerder aangegeven zit er nu origineel +2 op,. wat neerkomt op 15 tands voor en 42 tands achter.
Ik trek nu als een malle door tot circa 80 teller, maar eenmaal daar aangekomen mis je eigenlijk een extra versnelling..

Heb jij evt. nog tips? ik heb nog een 17 tands voortandwiel liggen, zou dit een goed verschil maken? of zit ik fout? :D

Gebruikersavatar
ReezYard
4T-MSB regular
Berichten: 498
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:23
Locatie: Cheese Town (N-H).
Contacteer:

Re: Skyteam DAX 110cc.

Bericht door ReezYard » 22 mar 2018 22:36

Ik zou het achtertandwiel kleiner nemen. Bijv. 41 of 40 tands.
Groet, ennuh...... gas zit rechts!

Afbeelding

mvz
4T-MSB beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 mar 2018 23:37
Bezit: 2009 SkyTeam DAX 50 omgebouwd naar Lifan 110cc blok.

Re: Skyteam DAX 110cc.

Bericht door mvz » 24 mar 2018 19:02

Vandaag een nieuw zadel gemonteerd, en nieuwe schokbrekers met rode vering, zodat het bij het zadel past.
Tevens een nieuwe uitlaat, volgens mij merkloos 'titanium uitlaat' stond er op de bon.. 8-)
Moest een heel klein stukje uit de chain-guard dremelen, want de veer zat er tegenaan.
Bijlagen
rood2.jpg
rood1.jpg

mvz
4T-MSB beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 mar 2018 23:37
Bezit: 2009 SkyTeam DAX 50 omgebouwd naar Lifan 110cc blok.

Re: Skyteam DAX 110cc.

Bericht door mvz » 30 apr 2018 14:21

Onlangs staande gehouden door een politiemotor.. en in plaats van een boete, kreeg ik niets dan lof ( geinig ding, leuk man etc. ). Dus ook geen WOK :D

Wel kreeg ik als tip om aan de zijkant de oranje reflectoren weer te monteren, en een linkerspiegel erop te zetten, zodat ik geen aandacht trek.. brommer is van 2009.
Over de 110cc motor is niets gezegd! maar ik rij dan ook altijd netjes ~45/50 als ik langs hoofdwegen en drukke locaties rijdt.

de cilinderinhoud aanduiding heb ik er dan ook vakkundig afgedremeld.
dremel.jpg
Dus de tips van agent gevolgd, en gelijk een rode remklauw voor erbij gemonteerd voor de looks :) bijna klaar, alleen nog een nieuw voorvelgje met band, de achtervelg heb ik al gedaan. Tevens achter tandwiel 36 en voor 17, heerlijk nu!

De oude wielen waren compleet vastgeroest, en ook de binnenband zat onder het roest ( dotcode 1308 :lol: )
Iemand nog tips voor het volgende? mijn onderlangs uitlaat, beperkt de achter-rem hevel, is dit op een of andere wijze aan te passen? als in alternatieve hevels?
daxje1.jpg
Laatst gewijzigd door mvz op 30 apr 2018 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
NIX
chaly addict
Berichten: 16984
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Skyteam DAX 110cc.

Bericht door NIX » 30 apr 2018 15:15

Pas vanaf 2007 moeten er een spiegel en reflectoren op een brommer zitten. Zie: http://4takt.net/viewtopic.php?f=55&t=23068
Kijk eerst even in de FAQ.

deutz
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 229
Lid geworden op: 22 aug 2014 22:33
Bezit: Dax skyteam 125.
R1128 uit 1983 met 1400 blok uit een R5GTX.
Locatie: tussen de rivieren

Re: Skyteam DAX 110cc.

Bericht door deutz » 30 apr 2018 21:53

Voorvelg met goede band heb ik nog liggen.
gr. Jan.

mvz
4T-MSB beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 mar 2018 23:37
Bezit: 2009 SkyTeam DAX 50 omgebouwd naar Lifan 110cc blok.

Re: Skyteam DAX 110cc.

Bericht door mvz » 01 mei 2018 17:03

Thanks Jan! ik had gelukkig nog een nieuwe liggen.
110 breed is krap-an tussen het originele spatbord.
Maar hij zit erop! :) ook de voorband/velg ( origineel ) was zwaaar verroest.
nieuwvoorwiel1.jpg
Remmen was even wennen met een nieuwe band, blokkeerde al even 8-)
Zit nog steeds met m'n achter-rem, die tegen mn uitlaat aan komt en dus geen pedaal-travel heeft :x

Heb trouwens een goudkleurige remklauw over, mocht iemand interesse hebben.
gratis af te halen.

mvz
4T-MSB beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 mar 2018 23:37
Bezit: 2009 SkyTeam DAX 50 omgebouwd naar Lifan 110cc blok.

Re: Skyteam DAX 110cc.

Bericht door mvz » 24 mei 2018 08:57

Hmm.. m'n bobine is weer kapot..

Ik zag onder het rijden af en toe dat m'n bougiedop half over de bougie hing.. losgetrild onder het rijden..
Hij vonkt dan nog wel, maar het lijkt me niet goed..

Klopt mijn theorie dat die loshangende bougiedop ervoor zorgt dat de bobine teveel werk moet leveren ivm. weerstand? en op die manier kapot gaat?

Plaats reactie