ss50 k3 project

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Wdaan
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 jan 2017 17:01
Bezit: c50 H
ss50 k3
wat ander 2takt spul

Re: ss50 k3 project

Bericht door Wdaan »

NIX schreef:Oldschoolafzaagachterspatboard 4 life!
die blijft er ook zeker zitten. vorige eigenaar heeft het alleen nogal lelijk gedaan dus moet worden bijgewerkt. heb jij trouwens een draadschema liggen voor een ss met cdi? al gezocht in de FAQ maar zat volgens mij niet tussen wat ik zocht.
nasi is meer mijn ding

NIX
chaly addict
Berichten: 18806
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: ss50 k3 project

Bericht door NIX »

Wat moet je precies weten? Er zijn draadboompjes verkrijgbaar die je eigenlijk zo aansluit. Of gaat het over de spanningsregelaar?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Wdaan
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 jan 2017 17:01
Bezit: c50 H
ss50 k3
wat ander 2takt spul

Re: ss50 k3 project

Bericht door Wdaan »

voor het moment wil ik niet moeilijk doen met remlichten en voor- en achterlicht enz. wilde zelf wat draden lopen zodat hij normaal kan starten en lopen, maar daar is wel een draadschema voor nodig. kwam er vandaag achter dat er een cdi zich verscholen hield achter mijn blok.
nasi is meer mijn ding

NIX
chaly addict
Berichten: 18806
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: ss50 k3 project

Bericht door NIX »

In de FAQ staan gewoon CDI schema's met alle kleurmogelijkheden erbij. Zijn die niet duidelijk?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Wdaan
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 jan 2017 17:01
Bezit: c50 H
ss50 k3
wat ander 2takt spul

Re: ss50 k3 project

Bericht door Wdaan »

NIX schreef:In de FAQ staan gewoon CDI schema's met alle kleurmogelijkheden erbij. Zijn die niet duidelijk?
zwaar maar ook echt zwaar overheen gekeken.
nasi is meer mijn ding

Gebruikersavatar
ReezYard
4T-MSB addict
Berichten: 687
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:23
Locatie: Cheese Town (N-H).
Contacteer:

Re: ss50 k3 project

Bericht door ReezYard »

Wdaan schreef:
NIX schreef:Oldschoolafzaagachterspatboard 4 life!
die blijft er ook zeker zitten. vorige eigenaar heeft het alleen nogal lelijk gedaan dus moet worden bijgewerkt. heb jij trouwens een draadschema liggen voor een ss met cdi? al gezocht in de FAQ maar zat volgens mij niet tussen wat ik zocht.
Vind je 't erg als ik zeg dat het voorspatbord wel vervangen mag worden!
't Is nl. bedoeld voor 18'of 19' wielen. Op 'n 17' wiel misstaat 't . Sorry!
Groet, ennuh...... gas zit rechts!

Afbeelding

Wdaan
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 jan 2017 17:01
Bezit: c50 H
ss50 k3
wat ander 2takt spul

Re: ss50 k3 project

Bericht door Wdaan »

heb nog een ander bordje liggen, even kijken of dat beter staat.
nasi is meer mijn ding

Wdaan
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 jan 2017 17:01
Bezit: c50 H
ss50 k3
wat ander 2takt spul

Re: ss50 k3 project

Bericht door Wdaan »

het is poetsen, poetsen en nog meer poetsen. verder ziet alles er netjes uit, vandaag wat draadjes gelopen om een vonk te krijgen en dat ziet er goed uit. de tank is bezig met elektrolyse en daarna wordt het olie in het blokje gooien en benzine in de tank. carb heeft nieuwe pakkingen en moet maar zien of die geen valse lucht trekt. en er zat geen vliegwieldeksel deksel op en die is nu ook binnen
Bijlagen
20170620_212823[1].jpg
20170623_211102[1].jpg
20170620_205629[1].jpg
nasi is meer mijn ding

Wdaan
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 jan 2017 17:01
Bezit: c50 H
ss50 k3
wat ander 2takt spul

Re: ss50 k3 project

Bericht door Wdaan »

het is even geleden, maar ik dacht hier toch weer eens wat te posten. de ss op de fotos is onderhand al weer 1,5 jaar geleden verkocht en de c50 heeft een nieuw blok gekregen en ploft nog lekker rond. de reden dat ik het weer oppak is het feit dat ik na een korte vakantie in tweetaktland weer een ss heb gekocht. het gaat om een k3 met een 70cc set eronder (volgens de vorige eigenaar). bij het ophalen leek de koppeling niet te werken en liep de achterrem aan, maar het meeste spul zat er bij. afgelopen week heb ik alles een beetje nagelopen en is het opschonen begonnen. er was maar weinig over van de koppelingsplaat en één van de remschoentjes was er ook klaar mee. de tanden op de kickstartas hadden ook zijn beste tijd gehad. echter heb ik nog een nette as liggen uit een c50 blok, dus die kan daar mooi in. verder mis ik nog wat spullen: stokstuur met gasmechanisme, koplamporen, kickstarter en ulo achterlicht houder met internen. mocht je iets hebben liggen hoor ik het graag. komende tijd wordt vooral schoonmaken en versleten onderdelen vervangen, in de toekomst krijgt alles ook de correcte kleur maar dat zal nog wel even duren. ik zal het proces hier een beetje proberen bij te houden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
nasi is meer mijn ding

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5159
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: ss50 k3 project

Bericht door stoterstangen90 »

Goed ding hoor
Afbeelding

Lucrafc
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 okt 2018 10:15
Bezit: Zenua 125cc dax imitatie

Re: ss50 k3 project

Bericht door Lucrafc »

Heb je toch nog een tijdje lol mee.
Prima om je dagen te vullen nu met de Lock down.

Wdaan
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 jan 2017 17:01
Bezit: c50 H
ss50 k3
wat ander 2takt spul

Re: ss50 k3 project

Bericht door Wdaan »

er liggen onderhand nieuwe banden onder de ss en ik ben bezig met het blok te herbouwen. alles wordt even nagelopen en vervangen waar nodig. het cilinder is glad, en moet dus even worden gehoond. kennelijk heeft er iemand geen zin gehad het blok eruit te halen om de bobine te vervangen, daarom dus maar een stel gaten in het frame geboord... verder ziet het er prima uit voor een brommer die al jaren stil staat.

Afbeelding

Afbeelding
nasi is meer mijn ding

NIX
chaly addict
Berichten: 18806
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: ss50 k3 project

Bericht door NIX »

Is een FS1 bobine.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Wdaan
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 jan 2017 17:01
Bezit: c50 H
ss50 k3
wat ander 2takt spul

Re: ss50 k3 project

Bericht door Wdaan »

Ik geloof je op je woord. Hij zou wel niet werken gezien er een nieuwe in is geplaatst. Er zat ook een set remblokken in het achterwiel van een yamaha. Er zit wel meer spul op wat er niet hoort, de middenbok is van een ander model, waar de koplamp oren van zijn heb ik ook nog niet kunnen vinden.
nasi is meer mijn ding

Wdaan
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 jan 2017 17:01
Bezit: c50 H
ss50 k3
wat ander 2takt spul

Re: ss50 k3 project

Bericht door Wdaan »

Er zijn weer wat weken voorbij en het blok zit onderhand in elkaar. Er staan nog wat klusjes klaar maar er moeten eerst wat spullen binnen komen. In de tussentijd ben ik bezig aan de ontsteking. Ik heb een c70 blok kunnen kopen voor leuk geld met een zgan bami ontsteking erop. Nu weet ik dat er ot en nt modellen C70 zijn, 6v en 12v. Ik vroeg me af hoe je deze kan onderscheiden, ik heb ergens iets gelezen over een verschil in krukas lengte en krukastap maar het is mij niet helemaal duidelijk. Is iedere 12v ontsteking ook meteen cdi? Hopelijk kan iemand zorgen voor verheldering.
nasi is meer mijn ding

Plaats reactie