Honda cb50j

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Plaats reactie
Nsymons
4T-MSB beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2017 15:06
Bezit: Cb50j

Honda cb50j

Bericht door Nsymons »

Ik ben nieuw op het forum en wil mij even voorstellen.

Ik ben 37 jaar en woon te Belgisch Limburg.

In mijn jeugdjaren heb ik enkele 2-takt brommertjes gehad: honda camino, honda wallaroo, honda mtx.

Na het behalen van mijn rijbewijs had ik hier even geen zin meer in.

Na een aanpassing van de Belgische wetgeving naar de Europese heb ik een 125 cc motorfiets, yamaha 125 dtr gekocht.
Na een zwaar ongeval ( niet met de motor) en revalidatie beslist om de yamaha te verkopen.

Enkele jaartjes later werd ik gegrepen door het door het viertakt-virus. Uiteindelijk een skyteam skymax pro 125 cc gekocht. Zeer leuke fun-motorfiets met een zeer goede zithouding (2 verbrijzelde polsen na een ongeval). Na aankoop bouwgrond besloten om deze te verkopen. Had mijn geld nodig om een woning te bouwen.

Ondertussen zijn we weer enkele jaren verder en heb ik een Honda CB50J gekocht. Deze is van bouwjaar 1978 en is in volledig originele staat. Na enkele ritjes merkte ik wel dat de zithouding op deze brommer niet ideaal is met mijn polsen. Nu begin ik weer terug te denken aan de houding op de DAX.

In mijn hoofd is de beslissing al gevallen. Er moet terug een DAX komen. Hier ben ik nu naar op zoek. Je mag mij altijd contacteren als je er eentje weet staan of zelf wilt verkopen. Ik zoek een volledig originele Honda DAX. Brommer of motor maakt niet uit. Heb reeds via mail contact genomen met fourstrokebarn. Daar hebben ze eentje staan. Ik weet wel niet of deze volledig origineel is. Zoveel ken ik er nog niet van. Ik weet ook niet of het gemakkelijk is om deze in Belgie in te schrijven op kentekenplaat.

Ook de CB50J wordt niet verkocht. Deze blijft leuk in mijn collectie. Zal binnenkort enkele foto's toevoegen als ik hem uit de stalling ga halen.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Honda cb50j

Bericht door nielspbr »

nb. Misschien handig om een zoekertje te plaatsen in gezocht.

Gebruikersavatar
*Adriaan*
4T-MSB regular
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 feb 2017 17:30
Bezit: Honda CL50 (bezig met restauratie)
Hond NH80
Puch Maxi
Kreidler LF
Citta gilera
Zelfbouw trike 50cc :-}
Locatie: Wolfheze GLD

Re: Honda cb50j

Bericht door *Adriaan* »

Nsymons schreef:Ik ben nieuw op het forum en wil mij even voorstellen.

Ik ben 37 jaar en woon te Belgisch Limburg.

In mijn jeugdjaren heb ik enkele 2-takt brommertjes gehad: honda camino, honda wallaroo, honda mtx.

Na het behalen van mijn rijbewijs had ik hier even geen zin meer in.

Na een aanpassing van de Belgische wetgeving naar de Europese heb ik een 125 cc motorfiets, yamaha 125 dtr gekocht.
Na een zwaar ongeval ( niet met de motor) en revalidatie beslist om de yamaha te verkopen.

Enkele jaartjes later werd ik gegrepen door het door het viertakt-virus. Uiteindelijk een skyteam skymax pro 125 cc gekocht. Zeer leuke fun-motorfiets met een zeer goede zithouding (2 verbrijzelde polsen na een ongeval). Na aankoop bouwgrond besloten om deze te verkopen. Had mijn geld nodig om een woning te bouwen.

Ondertussen zijn we weer enkele jaren verder en heb ik een Honda CB50J gekocht. Deze is van bouwjaar 1978 en is in volledig originele staat. Na enkele ritjes merkte ik wel dat de zithouding op deze brommer niet ideaal is met mijn polsen. Nu begin ik weer terug te denken aan de houding op de DAX.

In mijn hoofd is de beslissing al gevallen. Er moet terug een DAX komen. Hier ben ik nu naar op zoek. Je mag mij altijd contacteren als je er eentje weet staan of zelf wilt verkopen. Ik zoek een volledig originele Honda DAX. Brommer of motor maakt niet uit. Heb reeds via mail contact genomen met fourstrokebarn. Daar hebben ze eentje staan. Ik weet wel niet of deze volledig origineel is. Zoveel ken ik er nog niet van. Ik weet ook niet of het gemakkelijk is om deze in Belgie in te schrijven op kentekenplaat.


Ook de CB50J wordt niet verkocht. Deze blijft leuk in mijn collectie. Zal binnenkort enkele foto's toevoegen als ik hem uit de stalling ga halen.
welkom!

Gebruikersavatar
JagerB
4T-MSB regular
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 nov 2016 21:05
Bezit: Foe Yong Haiteam Dax
Locatie: Amsterdam

Re: Honda cb50j

Bericht door JagerB »

Dat complete bericht citeren is, net als deze post, een beetje overbodig.

Gebruikersavatar
*Adriaan*
4T-MSB regular
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 feb 2017 17:30
Bezit: Honda CL50 (bezig met restauratie)
Hond NH80
Puch Maxi
Kreidler LF
Citta gilera
Zelfbouw trike 50cc :-}
Locatie: Wolfheze GLD

Re: Honda cb50j

Bericht door *Adriaan* »

JagerB schreef:Dat complete bericht citeren is, net als deze post, een beetje overbodig.
klopt :lol:

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5159
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Honda cb50j

Bericht door stoterstangen90 »

Met een ander stuur kun je de zithouding van je CB natuurlijk ook aanpassen aan je wensen.
Dan kun je er op blijven rijden.
Afbeelding

Nsymons
4T-MSB beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2017 15:06
Bezit: Cb50j

Re: Honda cb50j

Bericht door Nsymons »

Dank je voor de tip.

Laat er nu net een advertentie staan voor een skymax pro stuur voor 15 euro op een Belgische verkoopsite. Het proberen waard. Gaan de rem en gaskabels dan niet te kort zijn. Dit stuur komt een pak hoger waardoor je ook rechter en meer comfortabel zit ( geen steun op je polsen).

Ga het gewoon bestellen en zie dan wel.

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5159
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Honda cb50j

Bericht door stoterstangen90 »

Andere kabels zal je dan ook aan moeten.
Afbeelding

Plaats reactie