introductie + brommer

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Gebruikersavatar
*Adriaan*
4T-MSB regular
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 feb 2017 17:30
Bezit: Honda CL50 (bezig met restauratie)
Hond NH80
Puch Maxi
Kreidler LF
Citta gilera
Zelfbouw trike 50cc :-}
Locatie: Wolfheze GLD

Re: introductie + brommer

Bericht door *Adriaan* »

bedankt voor het draaien van de foto's wim v8!

Gebruikersavatar
*Adriaan*
4T-MSB regular
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 feb 2017 17:30
Bezit: Honda CL50 (bezig met restauratie)
Hond NH80
Puch Maxi
Kreidler LF
Citta gilera
Zelfbouw trike 50cc :-}
Locatie: Wolfheze GLD

Re: introductie + brommer

Bericht door *Adriaan* »

olie is binnen, ik heb 2 vragen hoeveel olie moet er in het blok en er lekt olie bij de kickstarter hoe los ik dat op.

mvg, Adriaan
Bijlagen
IMG_5939[312].JPG
Laatst gewijzigd door *Adriaan* op 14 feb 2017 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
*Adriaan*
4T-MSB regular
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 feb 2017 17:30
Bezit: Honda CL50 (bezig met restauratie)
Hond NH80
Puch Maxi
Kreidler LF
Citta gilera
Zelfbouw trike 50cc :-}
Locatie: Wolfheze GLD

Re: introductie + brommer

Bericht door *Adriaan* »

metalmini schreef:
I know if you hold the phone with the home button to the left and the volume buttons to the top the pics will be Oriented wrong.
Ofwel, als je foto's maakt moet je de volume knopjes naar beneden laten wijzen. Geen idee of dit werkt maar is het proberen waard.
het werkt!!!!

metalmini
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 sep 2016 08:11
Bezit: Honda SS50

Re: introductie + brommer

Bericht door metalmini »

Topper!

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1974
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: introductie + brommer

Bericht door gerbrandicus »

Cool, de zwarte versie zie je niet veel. Veel plezier ermee, en probeer je vrienden ook met het viertakt virus te besmetten!
Meenemen naar de Hondadag in Utrecht op zondag 11 juni.

Gebruikersavatar
*Adriaan*
4T-MSB regular
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 feb 2017 17:30
Bezit: Honda CL50 (bezig met restauratie)
Hond NH80
Puch Maxi
Kreidler LF
Citta gilera
Zelfbouw trike 50cc :-}
Locatie: Wolfheze GLD

Re: introductie + brommer

Bericht door *Adriaan* »

gerbrandicus schreef:Cool, de zwarte versie zie je niet veel. Veel plezier ermee, en probeer je vrienden ook met het viertakt virus te besmetten!
Meenemen naar de Hondadag in Utrecht op zondag 11 juni.
:D

mvg, Adriaan
Laatst gewijzigd door *Adriaan* op 19 mar 2017 08:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
wim V8
Kill me please, I'm trapped here!
Berichten: 3955
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: introductie + brommer

Bericht door wim V8 »

Dat lekken zal de kickstartas keerring kunnen zijn, die kost een paar euro en te bestellen via viertaktschuur of viertaktwinkel.

Zoals je ziet zijn er twee maten dus check je oude. http://www.4taktwinkel.nl/website/index ... 71&Index=1

Tap je oude olie af na de motor lekker warm gedraaid te hebben.

Draai de aftapplug er weer in, gewoon vast, met een nieuw ringetje, de oude kan ook nog wel een keer hoor als die netjes is.
Demonteer de kickstarter van de as.
Verwijder zand en vuil van en rond de as.
Pulk de oude keerring(dat zwarte plastic ronde ding) er uit, je kan er voorzichtig een kleine schroevendraaier in tikken met een hamertje,
of een houtschroef of twee in het plastic draaien en daaraan er uit trekken.
Doe het voorzichtig, het aluminium carter en de as mogen niet beschadigen of krassen want dan gaat ie daar weer lekken.
De keerring is er uit, maak nu alles zeer mooi schoon zonder zand en zooi.

Plak over de scherpe tandjes wat isolatietape. daarover ga je de nieuwe keerring schuiven naar de plaats waar de oude zat.
Smeer wat vet of olie op de as en keerring dan glijd ie er makkelijker over.

Vul het carter nu met je nieuwe olie, eerst 0,6 liter.
Even een paar tellen de olie laten zakken, dan peilen met de peilstok, maar er niet in draaien maar er alleen tegen aan drukken.
Dan vullen tot peil.

Als versnellingspook as ook olie zweet, die keerring ook doen.

Dit zal m zijn denk: http://www.cmsnl.com/honda-cl50-1997-v- ... partslist/

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Gebruikersavatar
*Adriaan*
4T-MSB regular
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 feb 2017 17:30
Bezit: Honda CL50 (bezig met restauratie)
Hond NH80
Puch Maxi
Kreidler LF
Citta gilera
Zelfbouw trike 50cc :-}
Locatie: Wolfheze GLD

Re: introductie + brommer

Bericht door *Adriaan* »

wim V8 schreef:Dat lekken zal de kickstartas keerring kunnen zijn, die kost een paar euro en te bestellen via viertaktschuur of viertaktwinkel.

Zoals je ziet zijn er twee maten dus check je oude. http://www.4taktwinkel.nl/website/index ... 71&Index=1

Tap je oude olie af na de motor lekker warm gedraaid te hebben.

Draai de aftapplug er weer in, gewoon vast, met een nieuw ringetje, de oude kan ook nog wel een keer hoor als die netjes is.
Demonteer de kickstarter van de as.
Verwijder zand en vuil van en rond de as.
Pulk de oude keerring(dat zwarte plastic ronde ding) er uit, je kan er voorzichtig een kleine schroevendraaier in tikken met een hamertje,
of een houtschroef of twee in het plastic draaien en daaraan er uit trekken.
Doe het voorzichtig, het aluminium carter en de as mogen niet beschadigen of krassen want dan gaat ie daar weer lekken.
De keerring is er uit, maak nu alles zeer mooi schoon zonder zand en zooi.

Plak over de scherpe tandjes wat isolatietape. daarover ga je de nieuwe keerring schuiven naar de plaats waar de oude zat.
Smeer wat vet of olie op de as en keerring dan glijd ie er makkelijker over.

Vul het carter nu met je nieuwe olie, eerst 0,6 liter.
Even een paar tellen de olie laten zakken, dan peilen met de peilstok, maar er niet in draaien maar er alleen tegen aan drukken.
Dan vullen tot peil.

Als versnellingspook as ook olie zweet, die keerring ook doen.

Dit zal m zijn denk: http://www.cmsnl.com/honda-cl50-1997-v- ... partslist/

Gr. Wim.

bedankt hier kan ik wat mee! dan ga ik morgen meteen beginnen foto's volgen :D

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5159
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: introductie + brommer

Bericht door stoterstangen90 »

tijdens het peilen de brommer rechtop houden. niet op de zijstandaard.
Afbeelding

Gebruikersavatar
*Adriaan*
4T-MSB regular
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 feb 2017 17:30
Bezit: Honda CL50 (bezig met restauratie)
Hond NH80
Puch Maxi
Kreidler LF
Citta gilera
Zelfbouw trike 50cc :-}
Locatie: Wolfheze GLD

Re: introductie + brommer

Bericht door *Adriaan* »

stoterstangen90 schreef:tijdens het peilen de brommer rechtop houden. niet op de zijstandaard.
dit was mij wel duidelijk maar bedankt voor de herinnering, ik zag op 4taktwinkel.nl dat ze een product genaamd rust arrestor hebben heeft iemand er ervaring mee werkt het werkt het niet?

mvg, Adriaan

Plaats reactie