Pagina 1 van 5

Peer zijn c50 ,dax verkocht

Geplaatst: 05 feb 2017 17:55
door peer
hallo mijn nieuwe aanwinst! een c50 rat!

de dax is verkocht ,heb er een c50 op ingeruild ,die ik zelf erg leuk vindt! 8-)

bouwjaar 1977 en wat onderdelen erbij.
een wiel ,tank met duozit zadel utrechts stuurtje ,kettingkast en een doos met klein spul , knippers ,gashandvat .remnaaf ,carb en step met standaard doorgezaagt en een kont van een c50(voor de schokbrekers afgezaagt)

hij is behandeld met een soort nep roest ,lijkt net echt!

loopt en rijdt goed (zit 70cc op met 50 kop)

ben er happy mee! 8-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zo was hij ooit.
Afbeelding

Re: Peer zijn Daxje

Geplaatst: 08 feb 2017 17:19
door peer
zo vandaag carburateur schoon gemaakt ,zat allemaal roest rommel in.
ja ook een beetje in benzinetank :? ,maar hij loopt nu stationeer en loopt goed ,beetje aan de krappe kant ,maar prima voor de rdw keuring.

maar hij moet wel wat sneller! na de rdw keuring ,dus dit is mijn voorlopige setup!

1 boring x slag = 47mm x 49,4 =85,7 cc moet groter dus cilinder met zuiger besteld 52,4 mm =106,53cc hoop dat dit zo past.
2 dan vervroegende cdi besteld ,moet nog uitvinden hoe ik de pukkel op vliegwiel moet oplassen in een streep.
3 dan een grote carburateur zit te denken aan 22mm ,maar heb nog een 18mm met spruitstuk van mijn oude ss liggen.
4 groter voortandwiel zat te denken aan 17 tands
5 losse uitlaat ,die er nu op zit is fluister stil ,het oor wil ook wat!
Afbeeldingde 106,53 cilinder met zuiger. :mrgreen:
wil eigenlijk dat hij 90km loopt ,zodat ik lekker binnen door kan tuffen ,en gewoon rechtop.
wat ik me ook afvraag of ik de kop nog moet aanpassen ,compressie en/of kanalen ,inlaat kanaal is nu 16mm .
of andere kop?

groetjes peer

Re: Peer zijn Daxje

Geplaatst: 08 feb 2017 17:52
door nielspbr
16mm, heb je er een 50cc kop op?

Re: Peer zijn Daxje

Geplaatst: 08 feb 2017 18:14
door peer
kop is gewoon origineel van deze jc90-6 (hij is nog helemaal standaard) ,maar ik heb geen idee of dat dan een 50cc kop is.
zit ook een carburateur van 16 mm .
zitten wel lagers op de nokkenas kettingkant 35mm groot andere kant 32mm groot ,nokkenas is 68mm lang.
verder weet ik het nog niet ,want kop zit er nog op.
vond de inlaat ook al klein . :?

Re: Peer zijn Daxje

Geplaatst: 08 feb 2017 20:38
door butt head
zo'n ding heeft ook standaard maar een 20mm inlaat.
is ook geen bijzonder snel blok of zo

kan er beter een yx150-5 onder knallen. kost 340,- ongeveer. en loopt op zen sloffen 100

Re: Peer zijn Daxje

Geplaatst: 09 feb 2017 00:03
door peer
yx150-5 onder knallen. kost 340,- ongeveer ja butt head klinkt lekker je naam!

doe effe link naar leuk blokje voor 340 euries!

Re: Peer zijn Daxje

Geplaatst: 09 feb 2017 09:20
door Dekker

Re: Peer zijn Daxje

Geplaatst: 09 feb 2017 16:49
door wim V8
Niet leverbaar.

Gr. Wim.

Re: Peer zijn Daxje

Geplaatst: 09 feb 2017 17:15
door butt head

Re: Peer zijn Daxje

Geplaatst: 09 feb 2017 17:44
door peer
mooie site! :D

maar ik zie dat je 2 soorten hebt ,een YX 150cc Compression Ratio: 10.0: 1 5. Min. Power/rpm: 10KW/9500r/min 5. Max.Net Power/rpm: 9.2KW/9000r/min 6. Max. torque/rpm: 11.2N.m/7500r/min

en jouw link is een YX W150-5 . Compression Ratio: 9.0:1 5. Max Power/Rev: 8.3kW/8000rpm 6. Max Torque/Rev: 10.3N.m/7000rpm ,
ik denk dat het deze word! ,is voor mijn doel meer dan genoeg :mrgreen:


dank je voor de link :wink:

Re: Peer zijn Daxje

Geplaatst: 09 feb 2017 19:55
door butt head
waarom de yx150-5 die kan je gewoon 10.000km afhoeren en dan lopen ze kapot.
en ik als anti bami blokken individu koop als ik goedkoop hard wil een yx150-5. enkel poot ik er wel gelijk een honda ontsteking op en een goede carburateur, de chinese ontsteking en carburateur gooi ik in een baan rond de aarde.
na wisselen van carburateur en ontsteking loopt zo'n blok 120km/h met een tandwiel verhouding van 18-28 recht op zittend

Re: Peer zijn Daxje

Geplaatst: 11 feb 2017 13:50
door René
Wat is er mis met de ontsteking? Past daar ook gewoon een bami ontsteking op van een lifan 110?

Re: Peer zijn Daxje

Geplaatst: 11 feb 2017 16:00
door butt head
René schreef:Wat is er mis met de ontsteking? Past daar ook gewoon een bami ontsteking op van een lifan 110?
vrij weinig je hebt enkel veel last van terugslag.
en ik heb de honda ontsteking toch liggen.

Re: Peer zijn Daxje

Geplaatst: 11 feb 2017 16:56
door nielspbr
De kleine yx ontsteking heeft ook niet veel elektrisch vermogen.

Re: Peer zijn Daxje

Geplaatst: 11 feb 2017 18:08
door NIX
Op zich zijn bami ontstekingen prima bruikbaar. Wel heb je een streep en een vervroegende CDI nodig tegen het terugschoppen.