Pagina 3 van 4

Re: Voorstellen en start C project

Geplaatst: 13 okt 2016 19:55
door Dekker
Nog te redden?

Re: Voorstellen en start C project

Geplaatst: 13 okt 2016 20:17
door NIX
Ja hoor, gewoon kijken hoe alles werkelijk is en anders kom ik het ophalen.

Re: Voorstellen en start C project

Geplaatst: 13 okt 2016 20:21
door Dekker
Top, enig idee hoe?
In een ultrasoon lijkt me niet handig, gewoon een nacht in een azijn badje?

Re: Voorstellen en start C project

Geplaatst: 13 okt 2016 22:52
door Daan1508
NIX schreef:Ja hoor, gewoon kijken hoe alles werkelijk is en anders kom ik het ophalen.
Dan kun jij het omdraaien, en weer aan de gang? :)

Re: Voorstellen en start C project

Geplaatst: 14 okt 2016 13:32
door NIX
Bijvoorbeeld.

Re: Voorstellen en start C project

Geplaatst: 15 okt 2016 09:44
door Dekker
Maar begonnen met een vliegwiel in een azijn bad te doen om te zien of het netjes wordt.
Lijkt goed te werken, alleen blijkt dit vliegwiel niet magnetisch meer te zijn.
Zijn vliegwielen weer eenvoudig magnetisch te (laten) maken?

Edit: google is mijn vriend, http://www.wikkeltechniek.nl

Re: Voorstellen en start C project

Geplaatst: 16 okt 2016 20:09
door NIX
Als het binnenwerkje ok is kun je het overzetten op een ander vliegwiel.

Re: Voorstellen en start C project

Geplaatst: 16 okt 2016 20:16
door Dekker
Azijn en een beetje boenen laten ze er weer netjes uitzien!

Tevens het c70 blok vandaag voor een deel gesplitst, leek alsof het voor de eerste keer uit elkaar is gehaald.
Wel jammer dat de plek waar je de bout van het blok onder het frame hangt een stukje afgebroken bleek te zijn, gelukkig heb ik nog een carterdeel.

Re: Voorstellen en start C project

Geplaatst: 16 okt 2016 21:25
door NIX
En anders is lassen een oplossing.

Re: Voorstellen en start C project

Geplaatst: 29 nov 2016 14:27
door Dekker
Even weinig kunnen doen helaas...
Maar wil voor het einde van 2016 2 blokken klaar hebben (en dan helemaal netjes gereviseerd met goede spullen, niet geklungeld).
Voor de C70 heb ik eigenlijk alle onderdelen behalve de koppelingsplaten liggen, ik neem aan dat gewone standaard platen ook goed zullen werken met 85cc en een vvv vliegwiel?
Tevens zit ik nog in dubio over de carburateurkeuze, iemand een idee? 22mm? of 20mm? of gewoon valstroom 17? Ik wil een blokje waarmee ik gewoon ongeacht de wind, goed op een 80km weg kan rijden.

Tweede blok wordt een C50 blok, puur om als brommer mee te rijden (top van 60 is de max), vast vliegwiel en 17mm valstroom denk ik.

Derde blok ben ik nog niet uit, ik kan kiezen uit een bak onderdelen voor een c50 of (iets minder onderdelen van een SS, geen tandwielen en koppeling), maar goed, die gaat nog even op de lange baan.

Verder wil ik een aantal koppen gaan reviseren (of laten doen) maar heb hier nog geen ervaring mee, en heb maar beperkte tijd en gereedschap, dus wellicht laten doen. iig de OT-C70 kop en 1 of 2 ss50 kopjes.

Verder zoek ik nog iemand die kan/wil glasparelen voor een schappelijk bedrag, dat ik de carters daarna tig keer moet schoonmaken is geen probleem.

Re: Voorstellen en start C project

Geplaatst: 30 nov 2016 11:46
door bramprins01
Ik heb mijn carters laten poederstralen door Johannes van 4stroke bike centre in staphorst.
Ze zijn heel netjes geworden, dit was voor 60 euro

Afbeelding

Re: Voorstellen en start C project

Geplaatst: 01 dec 2016 19:47
door Dekker
Die zien er goed uit.
Ik zal eens contact opnemen met hem.

Re: Voorstellen en start C project

Geplaatst: 24 jan 2017 11:52
door Dekker
Het is te koud in de schuur om lekker bezig te zijn....
Maar ondertussen wel weer een sloot spullen binnen én weer een extra c, zal ik er 4 gaan bouwen?
Het blok van deze ziet er nog uit alsof hij niet open is geweest, denk dat ik de kop (stempel Le17-1, betekend dit nog iets, of was dat enkel een verwijzing naar de mal? Ik heb ook een Le18-1 liggen nog namelijk), er af haal en nakijk en het blok goed ga spoelen, als er weinig rotzooi uit komt, dan maar eens gewoon proberen met verse olie.
Jammer dat de voorvelg een gaatje heeft, maar de achtervelg is nog goed te gebruiken.
De carburateur kan ik zo niet vinden in de haynes manual, dus is denk ik niet origineel maar wel echt keihin, dus die hou ik maar (gevonden, c70 ZZ).
Ik heb de doos met overige onderdelen niet op de foto gezet.

Re: Voorstellen en start C project

Geplaatst: 24 jan 2017 14:05
door Dekker
Het blok is een c50e blok, deze ziet er net iets anders uit dan mijn andere c50 blok, mist bijvoorbeeld dat gat rechtsonder het vliegwiel, rechtsboven de schakel as, en de vertikale strakke lijn in het aluminium net rechts van het vliegwiel, is bijn mijn ss en andere c50 zoals op pagina 1 een stuk rommeliger. Wel identiek aan mijn c70e blok.
Zijn deze e blokken iets later gemaakt? Ontsteking is wel gewoon punten 6v overigens.

Ik moet nog eveneen schakelpedaal opzoeken om te zien of het een vierbak is, zoals het volgens haynes zou moeten zijn, zou leuk zijn.

Overigens, zijn die bouten origineel? Ik was enkel kruiskop gewend, of inbus als ik ze had vervangen.

Re: Voorstellen en start C project

Geplaatst: 24 jan 2017 15:47
door gerbrandicus
Dit is een blok van een C50 zonder trappers. Alleen de trapper modellen hebben dat extra gat rechtsonder het vliegwiel, omdat er met het trappersysteem meer kracht op het deksel komt. Dus een extra boutje.
De E achter de modelcode in het motorblok staat in elk blok, ook in je NL blok staat C50E, aangenomen wordt dat dit voor 'engine' staat. Het model van de brommer zelf is niet C50E. De C50E is de vierkante C50 met kogellager carters (GK4) en 4bak rotatie.
Jouw blokje zal gewoon een 3bak blok zijn. De 6kants bouten (dopje 8) zijn standaard voor blokken vanaf eind jaren '70. Dit zal dus een laat oud type blok zijn, zal dan ook wel naaldlager carters hebben.