Pagina 1 van 4

Voorstellen en start C project

Geplaatst: 15 sep 2016 16:12
door Dekker
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan en na het terug zien van foto's van mijn oude honda's maar besloten dat ik er weer eentje wil hebben.
In '93 ben ik lid geworden van de hvn tm 1996 en ben bij veel ritten geweest met mijn ss50 en c70 ragbak.
Vooral de hondadagen op het terein van de veemarkthallen waren super (ja ik heb de video banden en badges zelfs nog haha).

Mijn SS had een snelle nok, nippon Denso vervroegend vliegwiel, 72cc en 50 kop met een 19mm carb, deze ging als de brandweer met een 15 tands voortandwiel.

Maar goed
Ik zal eens lezen hoe het nu staat met de wereld van de 4stroke!

---------------------------------------

Edit 22-09-2016

Gisteren een project overgenomen ;-)
Er zit een C-OT frame bij dat niet helemaal lekker is, maar waarschijnlijk voldoende kan worden opgebouwd om door de motorkeuring te komen en daarna verbouwt gaat worden tot street cup (maar wel met zoveel mogelijk echte honda onderdelen).
3 blokken!
-C70 OT incl. kop maar zonder cilinder. Wel met nippon dense vervroegende ontsteking! (had ik 20 jaar geleden ook en was toen de top!)
-C50 OT compleet maar de cilinder en kop zijn nog niet gemonteerd en de grondplaat is gaar.
-SS50 blok in delen en zonder krukas en bak maar wel zonder gebroken carterdelen.
Zijn de OT 70cc koppen trouwens beter aangeschreven dan de NT 70cc koppen (volgens mij noemde ze die vroeger economy koppen en waren die voorzien van kleine kleppen en inlaat?)

Verder erg veel kleine delen en een voorvork welke ik wel volledig zal reviseren.

Nu heb ik direct de volgende dillema's:
Welk blok zal ik reviseren voor gebruik (het wordt een motorfiets dus meer cc's zijn niet bezwaarlijk).
Ik heb dus eigenlijk 3 opties:
Imitatie blok en gelijk klaar en een bak aan kale cc's, nadeel niet honda.
-C70 blok plaatsen met 72cc of 85cc en de 70 kop met snelle nok, nadeel is dat het een driebak is.
-SS50ze blok plaatsen met de 70 kop en grotere cilinder, nadeel is dat ik dan ergens een koppelingshendel moet plaatsen voordeel is de 4 bak. Of was dit ook alweer de 5bak blok?

Verder zitten er 4 carburateurs bij waar ik nog even naar moet kijken.

Overigens kan ik nu ook simultaan 2 frames opbouwen door het aantal motorblokken, heeft er nog iemand een frame met framenummer liggen ter overname dan hoor ik het graag.

Re: Voorstellen van een oude honda rijder

Geplaatst: 15 sep 2016 18:02
door carel
Welkom terug in de oude nieuwe wereld van 4Takt.

Re: Voorstellen van een oude honda rijder

Geplaatst: 15 sep 2016 20:20
door Goldie
Welkom terug, '94 was ik er ook bij! :)

Re: Voorstellen van een oude honda rijder

Geplaatst: 15 sep 2016 20:34
door stoterstangen90
ik ook.

Re: Voorstellen en start C project

Geplaatst: 22 sep 2016 14:45
door Dekker
Hier alvast een paar foto's van de basis voor het project.
Blok en carb keuze te over.

Re: Voorstellen en start C project

Geplaatst: 22 sep 2016 14:47
door Dekker
En de carbs.
De merken zeggen mij niets maar waarschijnlijk chinees. Vroeger was het Keihin en mikuni, zijn deze vergelijkbaar?
En verder nog een bult aan extra spullen en een nette honda 50cc cilinder met zuiger.

Kom er overigens net achter dat ik geen achterbrug heb...

Re: Voorstellen en start C project

Geplaatst: 22 sep 2016 16:50
door Soop
Zou lekker voor een schakelblokje gaan met motorkenteken.

Re: Voorstellen en start C project

Geplaatst: 22 sep 2016 22:12
door NIX
Vervliegend vroegwiel zit er zo te zien al bij.

Re: Voorstellen en start C project

Geplaatst: 23 sep 2016 09:15
door Dekker
Yep, ik denk dat ik een mooie bak spullen heb gekocht ;-)

Re: Voorstellen en start C project

Geplaatst: 23 sep 2016 14:28
door Dekker
Nog even een foto van mijn oude C70 ragbak (in beslag genomen en HFL170,-boete...).

Excuus voor de slechte foto's, ze zijn genomen op het politie bureau in het pre-digitale tijdperk.

Re: Voorstellen en start C project

Geplaatst: 23 sep 2016 16:02
door NIX
GB2 koppen zitten op NT70 en NT90 blokjes en zijn prima dingen. Ik hoef niet liever een OTC70 kop, bovendien bepaalt de drijfstang-zuiger combo welke kop je moet gebruiken. Eigenlijk zijn het net SS koppen, maar dan met een squishrand. Nokkenas heeft rechts een smal lager en volgens mij hebben beide kleppen NT seals en zijn de klepstelen een halve (of hele) mm smaller. Ik vind het inlaatkanaal mooier dan van SS-koppen. Let wel op dat latere GB2 koppen een kleinere inlaat (kleiner dan SS) hebben, dat is dan weer jammer.

Re: Voorstellen en start C project

Geplaatst: 23 sep 2016 20:55
door Ben C50
Ga voor de vierbak, je kunt kiezen welke koppeling je daar op zet, semi of hand.

Re: Voorstellen en start C project

Geplaatst: 23 sep 2016 21:29
door NIX
Is alleen gedoe met vinden van de vrij als het een SS wals is met semikoppeling.

Re: Voorstellen en start C project

Geplaatst: 25 sep 2016 12:45
door Dekker
Met dank aan Nix heb ik nu 2 frames.

Iemand zin om in beide een Denco kont te lassen?

Re: Voorstellen en start C project

Geplaatst: 25 sep 2016 16:34
door stoterstangen90
Die zijn wel fraai zeg.