Voorstellen en start C project
Geplaatst: 15 sep 2016 16:12
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan en na het terug zien van foto's van mijn oude honda's maar besloten dat ik er weer eentje wil hebben.
In '93 ben ik lid geworden van de hvn tm 1996 en ben bij veel ritten geweest met mijn ss50 en c70 ragbak.
Vooral de hondadagen op het terein van de veemarkthallen waren super (ja ik heb de video banden en badges zelfs nog haha).
Mijn SS had een snelle nok, nippon Denso vervroegend vliegwiel, 72cc en 50 kop met een 19mm carb, deze ging als de brandweer met een 15 tands voortandwiel.
Maar goed
Ik zal eens lezen hoe het nu staat met de wereld van de 4stroke!
---------------------------------------
Edit 22-09-2016
Gisteren een project overgenomen
Er zit een C-OT frame bij dat niet helemaal lekker is, maar waarschijnlijk voldoende kan worden opgebouwd om door de motorkeuring te komen en daarna verbouwt gaat worden tot street cup (maar wel met zoveel mogelijk echte honda onderdelen).
3 blokken!
-C70 OT incl. kop maar zonder cilinder. Wel met nippon dense vervroegende ontsteking! (had ik 20 jaar geleden ook en was toen de top!)
-C50 OT compleet maar de cilinder en kop zijn nog niet gemonteerd en de grondplaat is gaar.
-SS50 blok in delen en zonder krukas en bak maar wel zonder gebroken carterdelen.
Zijn de OT 70cc koppen trouwens beter aangeschreven dan de NT 70cc koppen (volgens mij noemde ze die vroeger economy koppen en waren die voorzien van kleine kleppen en inlaat?)
Verder erg veel kleine delen en een voorvork welke ik wel volledig zal reviseren.
Nu heb ik direct de volgende dillema's:
Welk blok zal ik reviseren voor gebruik (het wordt een motorfiets dus meer cc's zijn niet bezwaarlijk).
Ik heb dus eigenlijk 3 opties:
Imitatie blok en gelijk klaar en een bak aan kale cc's, nadeel niet honda.
-C70 blok plaatsen met 72cc of 85cc en de 70 kop met snelle nok, nadeel is dat het een driebak is.
-SS50ze blok plaatsen met de 70 kop en grotere cilinder, nadeel is dat ik dan ergens een koppelingshendel moet plaatsen voordeel is de 4 bak. Of was dit ook alweer de 5bak blok?
Verder zitten er 4 carburateurs bij waar ik nog even naar moet kijken.
Overigens kan ik nu ook simultaan 2 frames opbouwen door het aantal motorblokken, heeft er nog iemand een frame met framenummer liggen ter overname dan hoor ik het graag.
In '93 ben ik lid geworden van de hvn tm 1996 en ben bij veel ritten geweest met mijn ss50 en c70 ragbak.
Vooral de hondadagen op het terein van de veemarkthallen waren super (ja ik heb de video banden en badges zelfs nog haha).
Mijn SS had een snelle nok, nippon Denso vervroegend vliegwiel, 72cc en 50 kop met een 19mm carb, deze ging als de brandweer met een 15 tands voortandwiel.
Maar goed
Ik zal eens lezen hoe het nu staat met de wereld van de 4stroke!
---------------------------------------
Edit 22-09-2016
Gisteren een project overgenomen
Er zit een C-OT frame bij dat niet helemaal lekker is, maar waarschijnlijk voldoende kan worden opgebouwd om door de motorkeuring te komen en daarna verbouwt gaat worden tot street cup (maar wel met zoveel mogelijk echte honda onderdelen).
3 blokken!
-C70 OT incl. kop maar zonder cilinder. Wel met nippon dense vervroegende ontsteking! (had ik 20 jaar geleden ook en was toen de top!)
-C50 OT compleet maar de cilinder en kop zijn nog niet gemonteerd en de grondplaat is gaar.
-SS50 blok in delen en zonder krukas en bak maar wel zonder gebroken carterdelen.
Zijn de OT 70cc koppen trouwens beter aangeschreven dan de NT 70cc koppen (volgens mij noemde ze die vroeger economy koppen en waren die voorzien van kleine kleppen en inlaat?)
Verder erg veel kleine delen en een voorvork welke ik wel volledig zal reviseren.
Nu heb ik direct de volgende dillema's:
Welk blok zal ik reviseren voor gebruik (het wordt een motorfiets dus meer cc's zijn niet bezwaarlijk).
Ik heb dus eigenlijk 3 opties:
Imitatie blok en gelijk klaar en een bak aan kale cc's, nadeel niet honda.
-C70 blok plaatsen met 72cc of 85cc en de 70 kop met snelle nok, nadeel is dat het een driebak is.
-SS50ze blok plaatsen met de 70 kop en grotere cilinder, nadeel is dat ik dan ergens een koppelingshendel moet plaatsen voordeel is de 4 bak. Of was dit ook alweer de 5bak blok?
Verder zitten er 4 carburateurs bij waar ik nog even naar moet kijken.
Overigens kan ik nu ook simultaan 2 frames opbouwen door het aantal motorblokken, heeft er nog iemand een frame met framenummer liggen ter overname dan hoor ik het graag.