Monkey Z50j (Immi) + CB50 project

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Robbinsky91
4T-MSB beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 feb 2016 17:11
Bezit: CB50J, Immi Z50J

Monkey Z50j (Immi) + CB50 project

Bericht door Robbinsky91 »

Beste bezoeker,

Mijn naam is Robbin, 24 jaar oud en woonachtig in Hardenberg (OV). Sinds kort een leuk project weten te bemachtigen!

Na enige tijd rondstruinen op het forum ben ik hieraan toegekomen. Tot nu toe alleen maar gezocht naar oplossingen, tips en FAQ's. Zeer informatief, hiermee heb ik nog altijd tegenslagen kunnen bestrijden. Het project begint zijn eind te bereiken. Ik durf mijn Monkey nu wel een keer uit de schuur te halen.

Mijn Monkey;
Gekocht van een heer uit de buurt. Had twee projecten als inruiler verkregen, compleet uit elkaar. Deze heer was met de 2e aan de slag gegaan (de mijne) en had ondertussen een andere hobby gevonden. Frame gespoten en een RVS brug gelast. Alles gemonteerd als "ontwerp".

Mijn brommertje was dus een "rollend" frame zonder ketting, geen electra, geen bevestiging van de wielen, lekke band, verrotte 3-bak semi, krom stuur, geen kapjes, kentekenplaat afgebroken. Oftewel werk aan de winkel.

Zag er zo uit, jammer dat ik maar 1 foto heb...
Afbeelding

Al gauw de boel rijdbaar gemaakt, leijke monkey emblemen eraf gehaald. Handvaten had ik nog liggen.
Afbeelding

Kapjes erop.
Afbeelding

Afbeelding


2e hands blok gekocht met handkoppeling en 16mm. Nieuwe cilinder, zuiger, kleppen (+slijpen), oliefilter e.d. gemonteerd. Ook een recht stuur met betere looks gekocht. Daarnaast heb ik een hogere buddy gemonteerd. Ook het kenteken was niet correct gemonteerd, hoek 60 graden. Ook nieuwe banden gekocht, 110 achter 90 voor.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zo kan ik nog een handvol met werk noemen wat eraan is gebeurd. Monkey is anno 12-06-2016 nogsteeds "under construction"

Tips altijd welkom!
Laatst gewijzigd door Robbinsky91 op 17 mar 2017 22:17, 8 keer totaal gewijzigd.

Soop
4T-MSB addict
Berichten: 534
Lid geworden op: 09 aug 2013 18:48
Bezit: Honda CD50 '71
SMC super50 C50 imi (van de vrouw)
Scoopy OT
Transalp 600V
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mijn Honda Monkey Z50j (Skygo/Dax)

Bericht door Soop »

Welkom!

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1974
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: Mijn Honda Monkey Z50j (Skygo/Dax)

Bericht door gerbrandicus »

Misleidende titel.

chaly-dude
chaly's angel
Berichten: 1617
Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mijn Honda Monkey Z50j (Skygo/Dax)

Bericht door chaly-dude »

gerbrandicus schreef:Misleidende titel.
Alleen op Marktplaats heet zoiets een Dax... Laat staan dat het nog iets met de Honda Monkey Z50j te maken heeft.

toverboom
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 56
Lid geworden op: 08 dec 2015 20:15
Bezit: Honda SS50Z-K3
Locatie: Oosterhout (GLD)

Re: Mijn Honda Monkey Z50j (Skygo/Dax)

Bericht door toverboom »

Leuk ding!
You meet the nicest people on a Honda

Robbinsky91
4T-MSB beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 feb 2016 17:11
Bezit: CB50J, Immi Z50J

Re: Mijn Honda Monkey Z50j (Skygo/Dax)

Bericht door Robbinsky91 »

chaly-dude schreef:
gerbrandicus schreef:Misleidende titel.
Alleen op Marktplaats heet zoiets een Dax... Laat staan dat het nog iets met de Honda Monkey Z50j te maken heeft.
Bedankt voor je goed onderbouwde reactie. Dit lijkt me een leuk discussiepunt op de Honda dag 2016, ik neem aan dat ik je daar kan treffen. Daarbij zag ik dat je het belangrijk vind om nieuwe leden een goede (eerste) indruk van dit forum te geven, misschien iets om nog een keer over na te denken. Dit is mijn eerste Monkey Z50j look-a-like (met een paar Dax onderdelen).

René
Admin
Berichten: 1914
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Re: Mijn Honda Monkey Z50j (Immi)

Bericht door René »

Welkom Robbin! We zijn blij met weer een nieuw forumlid. Laat je niet wegjagen door een aantal botte reacties. Zo is internet helaas. In het echt zijn het allemaal best aardige mensen.

Goldie
4T-MSB regular
Berichten: 313
Lid geworden op: 31 okt 2010 19:49
Bezit: .
'70 Z90A mad max
'72 ori motodax schuurvondst
'76 dirty harry in tuning
Locatie: Ergens tussen TX en HHW

Re: Mijn Honda Monkey Z50j (Immi)

Bericht door Goldie »

Mooi ding, onderdelen zijn goed in verhouding

chaly-dude
chaly's angel
Berichten: 1617
Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mijn Honda Monkey Z50j (Skygo/Dax)

Bericht door chaly-dude »

Robbinsky91 schreef:
chaly-dude schreef:
gerbrandicus schreef:Misleidende titel.
Alleen op Marktplaats heet zoiets een Dax... Laat staan dat het nog iets met de Honda Monkey Z50j te maken heeft.
Bedankt voor je goed onderbouwde reactie. Dit lijkt me een leuk discussiepunt op de Honda dag 2016, ik neem aan dat ik je daar kan treffen. Daarbij zag ik dat je het belangrijk vind om nieuwe leden een goede (eerste) indruk van dit forum te geven, misschien iets om nog een keer over na te denken. Dit is mijn eerste Monkey Z50j look-a-like (met een paar Dax onderdelen).
Ja, ik durfde dus niet meer naar de Hondadag anders moest ik mijn reactie(s) op het forum gaan onderbouwen enzo... ;)

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Mijn Honda Monkey Z50j (Immi)

Bericht door Eric »

Eerder omdat je geen brommer hebt die her doet.

Xoxo
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

Robbinsky91
4T-MSB beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 feb 2016 17:11
Bezit: CB50J, Immi Z50J

Re: Mijn Honda Monkey Z50j (Immi)

Bericht door Robbinsky91 »

Dubbel
Laatst gewijzigd door Robbinsky91 op 11 sep 2016 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Robbinsky91
4T-MSB beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 feb 2016 17:11
Bezit: CB50J, Immi Z50J

Re: Mijn Honda Monkey Z50j (Immi)

Bericht door Robbinsky91 »

Update. Omdat rijden met 2 monkeys veel leuker is heb ik een 2e immi monkey gekocht. Ondertussen al opnieuw opgebouwd en gespoten + naar 50cc semi automaat omgebouwd. Project is zo goed als af. De eerste Monkey is nu voorzien van een +10cm standaard achterbrug en standaard uitlaat.

Bij aanschaf, links 3 jaar stilgestaan.
Afbeelding

Beide Monkeys op dit moment:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16162
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Mijn Honda Monkey Z50j (Immi)

Bericht door nielspbr »

Blijft de band nog een beetje vrij bij het inveren? Anders een paar (korte) busjes tussen de voorste bevestiging van het achterspatbord bouwen, komt de achterkant van het spatje wat omhoog.

NIX
chaly addict
Berichten: 18806
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Mijn Honda Monkey Z50j (Immi)

Bericht door NIX »

Voor het zicht is +5cm eigenlijk ideaal. En hij wordt toch wat stabieler. Zijn volgens mij al te koop, maak ik braad er binnenkort zelf 1 van wat gaspijp.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Robbinsky91
4T-MSB beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 feb 2016 17:11
Bezit: CB50J, Immi Z50J

Re: Mijn Honda Monkey Z50j (Immi)

Bericht door Robbinsky91 »

nielspbr schreef:Blijft de band nog een beetje vrij bij het inveren? Anders een paar (korte) busjes tussen de voorste bevestiging van het achterspatbord bouwen, komt de achterkant van het spatje wat omhoog.
Geen problemen mee. De monkey met dax wielen heeft redelijk stugge achterveren vergeleken met de andere monkey. Bussen heb ik met de oude lange achterbrug gehad. Beviel niet echt omdat het achterspatbord tegen kentekenplaat trilde.
NIX schreef:Voor het zicht is +5cm eigenlijk ideaal. En hij wordt toch wat stabieler. Zijn volgens mij al te koop, maak ik braad er binnenkort zelf 1 van wat gaspijp.
Eens.. Heb alleen geen apparatuur/skills om dit zelf te beunen. :lol:

Plaats reactie