Voorstellen Jeffrey's C50

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Plaats reactie
Jeffrey
4T-MSB beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mei 2016 14:16
Bezit: Honda C50(K) 1969

Voorstellen Jeffrey's C50

Bericht door Jeffrey »

Na zo'n anderhalve maand op een gebruikte Skyteam Dax (Skymax) te hebben rondgereden (wat trouwens verrassend goed zat voor zo'n kleine brommer) heb ik vorige week een Honda C50 gekocht. Ik wil de brommer gebruiken voor woon-werk verkeer wat neerkomt op 60 km per dag. Zoals gezegd ging dat best met de Skyteam qua zitten maar het blokje gaf het al snel op. De krukaslagers lagen na zo'n 500 km los in het blok. Omdat ik sowieso al graag een C-tje wilde hebben de Dax maar ingeruild voor een opknapper.


Hoewel de brommer al een hele tijd stond te wachten op een koper startte hij eigenlijk gelijk na er wat benzine in gegooid te hebben. Het elektrische systeem is wat meer werk. Een gedeelte van de bedrading was aan vervanging toe, veel stekkertjes lagen los en de accu ontbreekt. De verlichting heb ik inmiddels weer werkend, nu het gelijkspanningsgedeelte nog. Verder heeft de brommer natuurlijk een opfrisbeurtje gekregen wat olie etc. betreft. Het frame heeft ook behoorlijk wat roest maar dat is van latere zorg. Vooralsnog ben ik vooral erg blij met deze karakteristieke brommer van 1969 of 1970 (C50k) en hoop ik er heel wat kilometers mee te gaan rijden.

Afbeelding
Bij aankoop

Afbeelding
Flink wat op te frissen

Afbeelding
Onderhanden werk

Afbeelding
De Skyteam Skymax

Gebruikersavatar
Daan1508
4T-MSB addict
Berichten: 524
Lid geworden op: 04 feb 2015 13:51
Bezit: 1971 C50
1978 C90 dikke harrie
Locatie: Gouda

Re: Voorstellen Jeffrey's C50

Bericht door Daan1508 »

Ha, dat is een leuk fietsje! Ik zou wel die velgen opnieuw verchromen, of misschien zwart spuiten (dat groen is wel echt lelijk!). Verder ziet 'ie er tof uit voor een daily-driver!

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Voorstellen Jeffrey's C50

Bericht door NIX »

Frame ziet er lasbaar uit, maar dat is snel over als je ermee gaat rijden. Dan is alleen een Denco kont nog de redding voor dit frame. Wel goed dat deze gewoon gebruikt gaat worden.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie