Honda '67 - Vietnam

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Plaats reactie
Joostinnam
4T-MSB beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jan 2016 14:35
Bezit: SS50

Honda '67 - Vietnam

Bericht door Joostinnam »

Hallo,

Mijn eerste post hier dus zal me even voorstellen, Joost, 38, woonachtig in Vietnam (Ho Chi Minh City). Nadat ik altijd al een 4-takt wilde toen ik jonger was (maar eindigde op een Peugeot BB, een soort fiets met blok eronder) ben ik sinds een maand of wat eigenaar van de volgende Honda:
Afbeelding

Naar verluidt is het een 1969 uitvoering. 49cc blok maar begrijp dat ie uitgeboord is. Ik zal van het weekend wat betere fotos maken (dit was in de parkeergarage op het werk).

Ik gebruik hem iedere dag voor woon-werk verkeer, zo'n 8km enkele reis. Bijna iedereen hier rijdt op motoren / brommers (tenzij je je een auto kan veroorloven).

Groeten!

NIX
chaly addict
Berichten: 18832
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Honda '67 - Vietnam

Bericht door NIX »

Een SS heet daar altijd '67. Of het nou een K0, CD, M of SS is.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
Daan1508
4T-MSB addict
Berichten: 524
Lid geworden op: 04 feb 2015 13:51
Bezit: 1971 C50
1978 C90 dikke harrie
Locatie: Gouda

Re: Honda '67 - Vietnam

Bericht door Daan1508 »

Hoi Joost! Mooi fietsje, ziet er netjes uit! Ik ben toch wel benieuwd, hoe kom je nou in Vietnam terecht?

Gebruikersavatar
gonzo
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1177
Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
Locatie: Afferden, Limburg

Re: Honda '67 - Vietnam

Bericht door gonzo »

Ik schat vliegend..........
Try and die techniek....... love it.

Gebruikersavatar
Daan1508
4T-MSB addict
Berichten: 524
Lid geworden op: 04 feb 2015 13:51
Bezit: 1971 C50
1978 C90 dikke harrie
Locatie: Gouda

Re: Honda '67 - Vietnam

Bericht door Daan1508 »

gonzo schreef:Ik schat vliegend..........
Zeer geestig, zeer geestig... :)

Joostinnam
4T-MSB beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jan 2016 14:35
Bezit: SS50

Re: Honda '67 - Vietnam

Bericht door Joostinnam »

Hahaha, ik werk hier voor een groot international belastingadvies en accountancy kantoor. Heb hiervoor in Kenia en Australie gezeten.

Nog wat additionele info: Deze komt bij de Honda 67 Factory vandaan, ben zelf een aantal keer bij Kevin op bezoek geweest die de toko runt. Zijn mechanics zijn goed. Heb daar in een paar uur een hele "nieuwe" 67 in elkaar gezet zien worden. Het scheelt dat ik redelijk in de buurt woon en dus zo langs kan gaan als er issues zijn. Zijn dochter doet tegenwoordig de Cub (C50?) afdeling.

Mijne heeft (zoals in andere topics ook al aangegeven) een N1234N1234 bak. Heb pas 1 keer van 4 naar N naar 1 geschakeld terwijl ik ongeveer 50kph ging. Even een klein momentje... Gelukkig de koppeling niet op laten komen... ;-)

Waarschijnlijk dus weinig origineel aan, maar omdat het mijn dagelijkse woon-werkverkeer machine is maakt me dat niet heel veel uit. Hij trekt erg goed.

Ik wil eigenlijk de tank laten herspuiten, met iets van een rood-wit-blauwe streep er over... Maar dat is van later zorg.

zollie
4T-MSB regular
Berichten: 321
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:45
Bezit: 1972 C50k3
1968 C110
Locatie: Amsterdam

Re: Honda '67 - Vietnam

Bericht door zollie »

Dat zijn lekkere bakjes, wil ik altijd nog in mn C50 een keer, lekker semi :-)

Zijn die in NL een beetje te krijgen, of moet ik die door Joost laten opsturen? :D


Gaaf fietsje hoor, lekker breed stuur staat m wel goed!
Hoofdloos schreef:Pak de zAAg!

Joostinnam
4T-MSB beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jan 2016 14:35
Bezit: SS50

Re: Honda '67 - Vietnam

Bericht door Joostinnam »

Ja dat stuur is er opgezet omdat wij westerlingen wat langere benen hebben dan de gemiddelde Vietnamees, en dus iedere keer als je door de bocht wil je knieen in je stuur zaten... Zelfs nu heb ik daar af en toe nog last van dus zat eigenlijk aan een soor "chopper" stuur oplossing te denken :-)

De bak is overigens geen semi automaat als je dat bedoelde, maar een gewone handschakel.

Joostinnam
4T-MSB beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jan 2016 14:35
Bezit: SS50

Re: Honda '67 - Vietnam

Bericht door Joostinnam »

Afbeelding

Hoeveel Honda's kun je zien? En dan staan er nog een stuk of 6 in de werkplaats hier...

ganswild
4T-MSB beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 jan 2017 15:26
Bezit: Ss100

Re: Honda '67 - Vietnam

Bericht door ganswild »

Hoi Joost is Kelvin een local of een witte? Waar is de '67 Factory in Saigon,dan kom kijken als ik er 17-3 ben. Wat heb je voor jouw 'sáu-bãy'('67)betaald? Je stuur is van een Minks(USSR),heb ik ook erop.

Plaats reactie