CB50 klassieke racer
Geplaatst: 02 mei 2015 23:52
Ik heb inmiddels een half jaar terug een verwaarloosde cb50 gekocht.
hij had 20 jaar stil gestaan en zag er aardig slecht uit. De koppeling werkte doormiddel van een flinke lading tape en een stuk touw, er lag een fs1 buddysitje los bovenop want ze hadden nooit de moeite gedaan om hem pas te maken. De verkoper vertelde dat hij alle olie en benzine uit het blok had laten lopen omdat hij dacht dat dat moest, ik was dus erg bang voor een vastgeroest blok. (achteraf zat er gelukkig nog olie in het blok). Ook zat er bijvoorbeeld geen uitlaatdemper meer op want "die was verrot en heb ik hem er destijds maar afgezaagd".
Ik heb hem toen helemaal uit elkaar gehaald, alles opnieuw gespoten en ben hem weer op gaan bouwen. Ik vond de standaard cb50 niet geweldig mooi dus wou hem iets sportiever maken. Hij is inmiddels gekeurd en het is nu alleen nog het wachten op het kenteken.
Zoals hij er nu uitziet:
hij had 20 jaar stil gestaan en zag er aardig slecht uit. De koppeling werkte doormiddel van een flinke lading tape en een stuk touw, er lag een fs1 buddysitje los bovenop want ze hadden nooit de moeite gedaan om hem pas te maken. De verkoper vertelde dat hij alle olie en benzine uit het blok had laten lopen omdat hij dacht dat dat moest, ik was dus erg bang voor een vastgeroest blok. (achteraf zat er gelukkig nog olie in het blok). Ook zat er bijvoorbeeld geen uitlaatdemper meer op want "die was verrot en heb ik hem er destijds maar afgezaagd".
Ik heb hem toen helemaal uit elkaar gehaald, alles opnieuw gespoten en ben hem weer op gaan bouwen. Ik vond de standaard cb50 niet geweldig mooi dus wou hem iets sportiever maken. Hij is inmiddels gekeurd en het is nu alleen nog het wachten op het kenteken.
Zoals hij er nu uitziet: