Iets over mijzelf en de brommer(s)

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
brommers en meer
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 mar 2012 08:25
Bezit: Yamaha DT50R

Iets over mijzelf en de brommer(s)

Bericht door brommers en meer »

Hallo, mijn naam is Dennis van den Berg en ik kom uit Zwijndrecht en ik ben nieuw hier. Ik bezit een zelfbouw Honda XR50. Het is bestaande uit een Suzuki TSX frame waar ik een CB50j blokje in geworpen heb. Het is een leuk ding alleen nu wil ik wel weer het een en ander gaan veranderen, TSX filterbak erop (dit omdat bij het powerfilter wat er nu opzit , wanneer je door een plas gaat de carb gelijk vol water zit) en de carb nog wat afstellen. Maar hiervoor moet ik nog even wat onderdeeltjes aanschaffen. :D

maargoed verder nog wat over mijn brommer geschiedenis (ben overigens ook lid van BF :mrgreen: ):
Ik ben begonen op mijn 13e, ik wilde al heel lang een brommertje maar toen was ik begonnen met grasmaaien voor mijn oma en kwam er geld binnen en heb toen een tomos opgehaald voor 25 euro. Die opgeknapt en vervolgens geruild voor een Honda MT. Ondertussen nog een Kymco DJ gevonden en tot cross scooter gemaakt. De MT opgeknapt 70cc en uiteindelijk verkocht. Toen kreeg ik van mijn oude buurjonge een Peugeot SV en een Vespa Ciao Mix. vervolgens die ook weer verkocht en uiteindelijk een puch monza gekocht. Toen ook nog een Tomosje gekregen, opgeknapt en verkocht. Toen wilde ik wel graag crossen met de monza maar aangezien dit een buikschuiver was, dacht ik het blok te kunnen passen in een TSX frame, dit werd niks dus toen de monza weer verkocht en een CB blok gekocht en er in gebouwd. Dit is dus momenteel mijn crosser. Toen van de Zomer nog een Kymco Sniper opgehaal voor een tientje, die gaat binnekort de deur uit omdat ik een DT50R wil voor als ik 16 wordt. Verder doe ik momenteel vmbo-t 4e leerjaar en werk ik in mijn vrije tijd bij een loonbedrijf.

Hier wat foto's van mijn crosser:
het blok > Afbeelding
het frame > Afbeelding
het geheel > Afbeelding
voor meer details: http://www.brommerforum.nl/projects/detail_main/1785
mijn 2 ragkymco's :mrgreen: :
Afbeelding


Edit: Nog een sneeuwkiekje van de XR50 8-) : Afbeelding
wat niet past is pas te maken

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16192
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Iets over mijzelf en de brommer(s)

Bericht door nielspbr »

Het is dat de tank de lijn van de kop niet helemaal volgt, staat wonderlijk goed een staande 4t in een tsx.
Missichien de windhappers er nog op?

brommers en meer
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 mar 2012 08:25
Bezit: Yamaha DT50R

Re: Iets over mijzelf en de brommer(s)

Bericht door brommers en meer »

Het is dat de tank de lijn van de kop niet helemaal volgt, staat wonderlijk goed een staande 4t in een tsx.
Missichien de windhappers er nog op?
ja klopt wilde eerst nog tsx radiateurkappen/windhappers erop zetten maar zijn een beetje lastig te vinden los voor een redelijke prijs :roll: de meeste zitten nog op de brommer zelf of willen alleen verkopen als ik de rest van de berg tsx onderdelen erbij koop waar ik toch niet zo veel aan heb aangezien ik een CB50 blokje erin heb

maargoed had er zelf nooit aan gedacht dat van de tank, ook nooit aan gestoord overigens, t is toch om lekker mee te crossen maar ik ga er denk ik een tsx filterbak op zetten aangezien het powerfilter niet echt praktisch is met het crossen


ik vindt dit forum wel handig btw aangezien dit wat meer 4takt gerelateerd 8-)
wat niet past is pas te maken

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: Iets over mijzelf en de brommer(s)

Bericht door ciebie »

Maar waarom niet een 125cc pitbike van marktplaats? Zo'n cb50 blokje lijkt me niet echt geschikt om mee te crossen toch? Zeker als ie nog origineel is

wasbeer69
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 114
Lid geworden op: 10 okt 2011 14:39
Bezit: skyteam skygo
daco sassy
Locatie: Zwijndrecht

Re: Iets over mijzelf en de brommer(s)

Bericht door wasbeer69 »

het belgische of het Nederlandse Zwijndrecht? waarom niet gewoon een echte XL50
people don't kill people, people with beards kill people

brommers en meer
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 mar 2012 08:25
Bezit: Yamaha DT50R

Re: Iets over mijzelf en de brommer(s)

Bericht door brommers en meer »

ciebie schreef:Maar waarom niet een 125cc pitbike van marktplaats? Zo'n cb50 blokje lijkt me niet echt geschikt om mee te crossen toch? Zeker als ie nog origineel is
omdat 9 v/d 10 pitbikes poep is :roll: maargoed ik had eerst een Honda MT5 maar dat was een gare zooi en zou mij te veel geld gaan kosten, dus toen wilde ik mijn puch monza ombouwen naar crosser, maar vond ik eigelijk best zonde :| dus toen voor een prikkie een tsx frame opgehaald en daar een CB50 blokje ingelepeld. Ik wist dat het blokje in het frame zou passen aangezien al een andere kerel ooit ook een CB50 blokje erin had gezet en het mij wel leuk leek om een eigen crossbrommer te bouwen. Niet bij stil gestaan dat een viertakt moeilijker te tunen is als tweetakt maargoed, een uitdaging en ik moet zeggen ik vindt het niet eens zo heel verkeerd rijden :o
wat niet past is pas te maken

brommers en meer
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 mar 2012 08:25
Bezit: Yamaha DT50R

Re: Iets over mijzelf en de brommer(s)

Bericht door brommers en meer »

[/url]
wasbeer69 schreef:het belgische of het Nederlandse Zwijndrecht? waarom niet gewoon een echte XL50
omdat die dingen best prijzig zijn en ik in totaal nu voor 300 Euro klaar ben had voor een euro of honderd dat blokje gekocht en voor een euro of 60 een frame. en de rest waren kleine uitgaven zoals stickers, banden enz


edit: Het Nederlandse Zwijndrecht, er woont hier inde buurt ook iemand met een CB50 btw weet niet of die ook hier op het forum zit :?:

en jij ook Nederlandse :?:

Laatst gewijzigd door brommers en meer op 09 apr 2013 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
wat niet past is pas te maken

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16192
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Iets over mijzelf en de brommer(s)

Bericht door nielspbr »

brommers en meer schreef:[/url]
wasbeer69 schreef:het belgische of het Nederlandse Zwijndrecht? waarom niet gewoon een echte XL50
omdat die dingen best prijzig zijn en ik in totaal nu voor 300 Euro klaar ben had voor een euro of honderd dat blokje gekocht en voor een euro of 60 een frame. en de rest waren kleine uitgaven zoals stickers, banden enz


edit: Het Nederlandse Zwijndrecht, er woont hier inde buurt ook iemand met een CB50 btw weet niet of die ook hier op het forum zit :?:

(v= en alles wat daarvoor zit verwijderen)

brommers en meer
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 mar 2012 08:25
Bezit: Yamaha DT50R

Re: Iets over mijzelf en de brommer(s)

Bericht door brommers en meer »

nielspbr schreef:
brommers en meer schreef:[/url]
wasbeer69 schreef:het belgische of het Nederlandse Zwijndrecht? waarom niet gewoon een echte XL50
omdat die dingen best prijzig zijn en ik in totaal nu voor 300 Euro klaar ben had voor een euro of honderd dat blokje gekocht en voor een euro of 60 een frame. en de rest waren kleine uitgaven zoals stickers, banden enz


edit: Het Nederlandse Zwijndrecht, er woont hier inde buurt ook iemand met een CB50 btw weet niet of die ook hier op het forum zit :?:

(v= en alles wat daarvoor zit verwijderen)
ik snapte er al niks van op BF kon het ook altijd zo en hier zag ik ook die zelfde codes dus dacht dat het hetzelfde zou moeten :mrgreen: , bedankt!
wat niet past is pas te maken

wasbeer69
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 114
Lid geworden op: 10 okt 2011 14:39
Bezit: skyteam skygo
daco sassy
Locatie: Zwijndrecht

Re: Iets over mijzelf en de brommer(s)

Bericht door wasbeer69 »

ja ook het nederlandse, ik ken degene met de CB50 en hij zou nog op het forum moeten zitten.
verder rijden in ambacht nog 3 "daxen" rond en heeft een van de daxenaren ook nog een "monkey". zelf rijd ik ook rond op mijn "monkey" (had een "dax" maar toen werd ik niet gezien op een rotonde en van het een kwam het ander...)

in dordrecht rijden nog 2 of 3 snor"daxen" rond, en iemand op een geweldig mooie singa
people don't kill people, people with beards kill people

brommers en meer
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 mar 2012 08:25
Bezit: Yamaha DT50R

Re: Iets over mijzelf en de brommer(s)

Bericht door brommers en meer »

wasbeer69 schreef:ja ook het nederlandse, ik ken degene met de CB50 en hij zou nog op het forum moeten zitten.
verder rijden in ambacht nog 3 "daxen" rond en heeft een van de daxenaren ook nog een "monkey". zelf rijd ik ook rond op mijn "monkey" (had een "dax" maar toen werd ik niet gezien op een rotonde en van het een kwam het ander...)

in dordrecht rijden nog 2 of 3 snor"daxen" rond, en iemand op een geweldig mooie singa
oke leuk, als ik tegen die tijd 16 ben kunnen we wel een keertje gaan toeren. Maar dan niet met deze brommer, ik houd deze denk ik voor het crossen :lol:
wat niet past is pas te maken

brommers en meer
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 mar 2012 08:25
Bezit: Yamaha DT50R

Re: Iets over mijzelf en de brommer(s)

Bericht door brommers en meer »

Brommer loopt weer, de carb lekte dus heb ik de carb maar gereviseerd, nieuwe pakingset besteld bij Coos Matser en de vlotter iets bijgebogen. en het rijd nu weer geweldig. Ik heb de carb daarna ook weer afgesteld sproeiers doorgeprikt en het is nu duidelijk te merken. Van de week maak ik misschien wel een filmpje van de brommer als ik toch ga crossen (is nu zulk lekker weer :D ) en daarna maar gaan leren voor het eindexamen :(
wat niet past is pas te maken

brommers en meer
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 mar 2012 08:25
Bezit: Yamaha DT50R

Re: Iets over mijzelf en de brommer(s)

Bericht door brommers en meer »

en hij is eindelijk echt af, loopt perfect en crosst heerlijk :D
zo is die nu:
Afbeelding 8-)
wat niet past is pas te maken

storzvogel
4T-MSB regular
Berichten: 290
Lid geworden op: 06 mei 2013 21:31
Bezit: CY50 1978
HD DuoGilde 1961
HD StreetBob 2010
HD Eigenbouw Coppertone
MotoGuzzi Falcone 1970
GoGo Scooter 1954

Re: Iets over mijzelf en de brommer(s)

Bericht door storzvogel »

helemaal goed!!! zelfbouw rules!!

brommers en meer
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 mar 2012 08:25
Bezit: Yamaha DT50R

Re: Iets over mijzelf en de brommer(s)

Bericht door brommers en meer »

storzvogel schreef:helemaal goed!!! zelfbouw rules!!
vindt het zxlf idd ook erg goed gelukt voor mijn eerste zelfbouw brommer, dat er nog vele projecten mogen volgen 8-)
wat niet past is pas te maken

Plaats reactie