mij brommertjes nu

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2519
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: mij brommertjes nu

Bericht door MrSinga »

NIX schreef:Wat is nou het verschil tussen een J1 en een K3? Of is er geen verschil? Ik zie alleen een achterrekje en andere achterlichtsteun. (Zo'n korte steun zoek ik overigens zelf nog.)
Z50A K3 - Z50A '78 zijn de USA modellen.
Geen bagagerekje, geen plaats voor remhouder, geen contactslot, kunststof koplampje, geen teller, andere vork, on/off switch, kort achterlicht. En vooral, veel kleuren. Gaande van candy gold tot stom rood (denk dat tot '76 ieder jaar minstens 2 kleuren had en ditto sticker)

J1 Jap
Bagagerekje, pinkers, klein koplampje a la A'tje, contactslot, schuine poot, een extra stukje op kettingvleugeltje
Meerdere kleuren, minder dan USA. Meest voorkomend is geel, wit, blauw en soms ook kaki

J1 EU
Lang achterlicht met groot Frans of Duitse lamp, grote koplamp met teller, contactslot, middenbok, vork met omhoog gebogen oren
Geel, kaki, witte kleuren

Dat zijn de grootste verschillen.

EU is helaas enige model dat ik nooit af en rijdend heb gehad :( moet ik eens over denken om dat te fabriceren

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: mij brommertjes nu

Bericht door nielspbr »

kaik, is dat niet de pawpaw? (vind het meer iets van olijfgroen hebben)

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: mij brommertjes nu

Bericht door NIX »

MrSinga schreef:
NIX schreef:Wat is nou het verschil tussen een J1 en een K3? Of is er geen verschil? Ik zie alleen een achterrekje en andere achterlichtsteun. (Zo'n korte steun zoek ik overigens zelf nog.)
Z50A K3 - Z50A '78 zijn de USA modellen.
Geen bagagerekje, geen plaats voor remhouder, geen contactslot, kunststof koplampje, geen teller, andere vork, on/off switch, kort achterlicht. En vooral, veel kleuren. Gaande van candy gold tot stom rood (denk dat tot '76 ieder jaar minstens 2 kleuren had en ditto sticker)

J1 Jap
Bagagerekje, pinkers, klein koplampje a la A'tje, contactslot, schuine poot, een extra stukje op kettingvleugeltje
Meerdere kleuren, minder dan USA. Meest voorkomend is geel, wit, blauw en soms ook kaki

J1 EU
Lang achterlicht met groot Frans of Duitse lamp, grote koplamp met teller, contactslot, middenbok, vork met omhoog gebogen oren
Geel, kaki, witte kleuren

Dat zijn de grootste verschillen.

EU is helaas enige model dat ik nooit af en rijdend heb gehad :( moet ik eens over denken om dat te fabriceren
Dank voor de uitleg!
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2519
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: mij brommertjes nu

Bericht door MrSinga »

nielspbr schreef:kaik, is dat niet de pawpaw? (vind het meer iets van olijfgroen hebben)
idd. wij zeggen meestal kaki in Belgenland :D maar term is pawpaw green.
NIX schreef:Dank voor de uitleg!
geen enkel probleem

Gebruikersavatar
ho_chi_man_ho_chi_man
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 103
Lid geworden op: 04 feb 2007 16:26
Bezit: Honda CL50 benly,
Honda NTV650 revere

Re: mij brommertjes nu

Bericht door ho_chi_man_ho_chi_man »

Hoe staat het nu met de Benly's mrSinga?
Groeten Eric

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2519
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: mij brommertjes nu

Bericht door MrSinga »

ho_chi_man_ho_chi_man schreef: 12 dec 2017 19:11 Hoe staat het nu met de Benly's mrSinga?
De Benly staat hier, net als m’n ST70 aan de kant. Ik rij er echt gewoon te weinig mee, dit jaar mss 140km. (De ST70 is zelfs nog niet opnieuw ingeschreven. Hoofdreden, uitlaat die te luid is maar wel niets tegenhoudt en dat blok dat kut rijdt onder de 60kmh. Jammergenoeg zijn meetings 45kmh en veel zones in m’n buurt 30kmh.

De kameleon J1 gebruik ik meestal voor meetings. Zou normaal ook een ombouw moeten krijgen dees winter. Maar ben met teveel andere projecten bezig dat ik niet weet wanneer ik dat nog ga doen.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2519
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: mij brommertjes nu

Bericht door MrSinga »

Afbeelding
ST70, toch een nieuw Z50A-stuur erop. Andere leek maar raar. Ook Trax leidingen voor ontluchting ipv de stalen vroeger anno 2012

Afbeelding
crossertje van de dochter. Voorkap en achterkappen nog niet overtuigd van, maar het is gewoon een leuk ding dat ook cava rijdt. Ideaal voor in het bos van ne maat en bij de schoonouders.

Afbeelding
blokje van de J1 tikte. Dus omdat het getik klok als een big end, nieuwe Daytona 54,5 kruk besteld. Bij het demonteren bleek dat het een pin was van de bak (schuivend tandwiel waar een pin afgebroken is), die voor dat irritante getik zorgde. Dusja, ligt een kruk op overschot nu.
Dus blok opnieuw opbouwen... Maar eerst carters laten cleanen. Blok zit samen, het wacht om terug gemonteerd te worden. Maar ik wacht tot m'n alu-frame klaar is. Tot dan blijft het tijdelijke ZC113-blok er onder.

Afbeelding
batterijstickertje laten maken. Chroom ipv het origineel rood dat erop zat.

Afbeelding
de 2018 bromfiets. 50cc no stress. Het originele blok ligt sinds vorige week terug klaar. Uiteen gehaald om alles te controleren en wat te versleten was vervangen. Als ik tijd heb, monteer ik het eens.

Afbeelding
voor ne maat begonnen met een J1. Eerder, binnen een beperkt budget, krijg je vrije hand. Dus stukjes laten poederlakken.

Verder is er ook een ZB50/Monkey R-frame bij gekomen. Geen idee wanneer ik daarmee ga beginnen. Momenteel geen tijd voor, zelfs geen tijd voor m'n eigen brommers.

Voor de rest staat hier nog steeds:
m'n Vaillante. Heeft plaats moeten ruimen beneden en staat nu op het verdiep.
m'n Benly, slecht 130km mee gereden in 2017. Geen idee hoe lang ik die nog hou.
m'n MSX, daily bike met +25k km's. Doet er een 85km/daags en blijft gaan.

Voorts nog een paar extra projecten, maar tijd ontglipt me om er echt aan verder te doen.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2519
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: mij brommertjes nu

Bericht door MrSinga »

Weer wat veranderd.

MSX versie 2013 is buiten met 30k km's zonder problemen toch beslist om te vernieuwen. Nu recent een 2016 model gekocht met niets van km's. Dus nog het "oude" model.

En na veel wikken en wegen...Kameleon J1 half buiten; neefje had pech met zijn body (verse lak, en tank is na parelstralen beginnen lekken => dada verse lak door de benzine) => mijn body overgekocht en ook beslist voor de wielen ed te nemen. Dus op kader/brug en spatborden weg. Ik ga ooit terug de originele stukken van m'n J1 er op zetten. Die liggen hier al een paar jaar geparelstraald klaar voor verse lak.

wat verder aan gesleuteld. Honda velgen in de juiste kleur; Honda blokje met matching nummers,... Enkel nog aan het zoeken naar een goed overtrek voor het zadel of een ander zadel (het shift up van de Kameleon is geen optie). Enneuh, ik amuseer me rot met dat ding.
Dus m'n idee om Tatjana te verkopen is weg. Regelmatig kom ik mensen tegen die een bod doen omdat ze er zo funny uitziet. (zelfs bij het gewoon parkeren in Brugge al meermaals gehad)
Afbeelding

in tussentijd nog een NT dax bij gekocht en wat aan gesleuteld. Wat mee getoerd deze zomer met duo en jah... gaat terug de verkoop in. Keuzes maken en de keuze valt bij Tatjana (de Z50A K3 hierboven) qua fungehalte. Ik heb getwijfeld omdat een NT dax wel super betrouwbaar is maar de ST70 gaat volgend seizoen normaal weer rijden, dusja geen 2 daxen.
Afbeelding

Deze winter nog begonnen aan een A'tje (ik werk m'n projecten liefst allemaal af dat vind ik het leukste). Kleurstelling van de Japanse versie, 6V gehouden. Maar om de 1 of andere reden kan ik daar niet mee rijden :( ik ben blijkbaar TE lomp om iedere keer te vergeten dat het 2 remtrekkers zijn en geen koppelingstrekker is. En vermits die remmen nog redelijk goed werken. En m'n vriendin heeft net hetzelfde probleem; ook telkens aan die remtrekker om te willen ontkoppelen. Dus conclusie => te koop.

Afbeelding

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: mij brommertjes nu

Bericht door nielspbr »

Bij het schakelen bijna op je snufferd liggen door (hard) te remmen, idd niet fijn.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2519
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: mij brommertjes nu

Bericht door MrSinga »

nielspbr schreef: 30 aug 2018 12:18 Bij het schakelen bijna op je snufferd liggen door (hard) te remmen, idd niet fijn.
het zal dus niet enkel aan mij liggen. Vandaag test m'n neefke hem in straat, ieeee-geluid. ook op de rem geduwd en een gevloek erbij.
dusja, moet weg.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: mij brommertjes nu

Bericht door nielspbr »

Ik heb een keer een 110 blok 1 omhoog rest naar beneden gehad, ook heel fijn met 2 lichte motorfietsen die je om de beurt rijdt ;)

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2519
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: mij brommertjes nu

Bericht door MrSinga »

nielspbr schreef: 30 aug 2018 17:56 Ik heb een keer een 110 blok 1 omhoog rest naar beneden gehad, ook heel fijn met 2 lichte motorfietsen die je om de beurt rijdt ;)
I know. Tatjana is, net zoals A’tjes, alles naar beneden. Rij je normaal met een 1-N-2-3-4...

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2519
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: mij brommertjes nu

Bericht door MrSinga »

ff updaten zoals gevraagd

Benly is verkocht, ik reed er zelden nog mee.
Kameleon J1 is, na m'n ongevalleke, verkocht in onderdelen. Bodykit is gekocht door 1 m'n naafkes. Op paar details alles weg daarvan (wat weg mocht).

kids zijn zot van de brommerkes. Hier de jongste (een groot jaar terug op de M, in aanbouw, van haar peter, JClaeys)
Afbeelding

De oudste op m'n nieuwere MSX. Ook al een geruime tijd terug. Sleutels moet ik weg steken of ze start hem, gelukkig kan ze nog niet aan de grond of ze is ermee weg. Kinderzitje is omdat de oudste zot is om mee te gaan. Dit jaar een km of 100 gedaan met haar achterop. Mss toch es ne meeting ermee doen, ondanks dat ik blijf vinden dat een MSX niet thuis hoort op meetings (net als crosserkes)
Afbeelding

Met Tatjana Journey of sound mee gedaan in 2018. Toprit
Afbeelding

Daarna maar een ander zadel gestoken, werd tijd. Echt m'n meeste favo bike voor de moment. Rijdt super en ik amuseer me er rot mee.
Afbeelding

Begin februari enkele mensen op de hoogte gesteld dat kindje 3 onderweg was als volgt
Afbeelding

sinds april ook eindelijk plaat voor de ST70. Echter bijna niet mee gereden nog. En tijd voor het blok ineen te steken ervoor heb ik ook niet echt. Dus project om af te werken
Afbeelding
Voor Roy, er zitten nu 2 nieuwe banden op en 2 dezelfde! Continental Contitwist (aangezien ME7Teen niet meer gemaakt wordt). OT vork ligt ook klaar, met DT pootjes, mss dat ik die ook eens monteer. Al dat ik het geen must vind!

Terug wat verder gedaan aan de crosser voor de oudste dochter. (zit nu ook al ander achterlicht op enzo). Enkel nog een passendere koplamp. En stickerset van Hello Kitty wil ze ook nog. Dus moet ik nog laten maken (wat me doet denken aan andere wielen ed, maar dat is niet voor direct)
Afbeelding

Nog bezig voor mezelf met een NT daxje aan het afwerken. Enkel nog op zoek naar de grabbar, wat onvindbaar is gelijk. Geen idee wat ik ermee doe achteraf. Blijf het een gewaagde combo vinden van Honda, daarom ook dat model (en ja, het klopt want is van dat jaar)
Afbeelding

en omdat je zou denken dat ik niets doe. Bezig wat aan het testen voor m'n neefke. Blokje is eindelijk zo goed als klaar, carbu wat getestfit.
Afbeelding

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2519
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: mij brommertjes nu

Bericht door MrSinga »

wat is er in de tijd gebeurt... niet zoveel eigenlijk, wel wat projecten

OT Daxje gemaakt en dan verkocht. Vond het wel mooi zo :D trots op resultaat.
Afbeelding
Afbeelding

project on-going
Afbeelding
Afbeelding
ik wacht nog op de gezaagde, gelaserde en de te draaien stukken. Moet geveerd worden voor mij. 3D-bestand is gemaakt en daarin werken de motions zoals ik wil. enkel jah, nog in het echt :D. Bedoeling is dmv wiel te veranderen om zowel naast Dax als naast Monkey te gebruiken. En ja, hij komt links te hangen. Kids moeten niet doof zijn als ie naast m'n ST70 hangt :D

De ST70, ingeschreven sinds 2j. 5km gereden ofzo :idea: thnx corona
Afbeelding
Afbeelding
ST70, met OT Kitaco monkeybuis. Persoonlijk ben ik geen fan, vond Dax buis mooier.
Omdat Roy ooit zei van 2 verschillende banden, toch maar 2 dezelfde soort genomen.
Bedoeling is ooit het blok te bouwen ervoor, maar dat is ook al afgezwakt. DT DOHC119-kit verkocht, dan maar nieuwe DT110-hyperheadkit gekocht.
en eigenlijk ligt er ook al 2j een OT vork enzo klaar ervoor :D

Vaillante
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Na 2j terug met de SPI. Na de frustraties dat de dempers in wolken trekken (zoals blijkbaar alle SPI's) omdat het een speciaal soort alu is, hem aan de kant gesmeten. R-tech en OT dax uitlaat erop gehad, maar het bleef pieken. Dus: na lang zoeken en gevonden RVS buis gekocht, bij Siemen op maat laten zagen, hulzen en de rest tegen de poliermachine. En terug monteren (moet nu enkel nog eens de veertjes terug vinden, 2j geleden was het logische plek. Nu niet meer)

Dan staat hier nog steeds de Z50A, Tatjana. Ideaal brommertje bij warm weer en ergens heen te tuffen. Blijft rijden en blijf ik gewoon van :D
Afbeelding

dan nog wat projecten die hier staan en blijven staan want geen goeste/tijd ervoor.
en jah, dan wat speelgoed aanpassen hé...
Afbeelding
gorilla dat ik bijna 20j terug heb ineen gezet, moest uit de vitrinekast bij m'n nonkel. En jah, stukken kwamen los. Dus direct wat ingrepen gedaan. Pinkers, voor/achterlicht kunnen nu branden. Allemaal SMD'tjes erin.

Afbeelding
Kit omgebouwd naar de gele J2 (decals moet ik nog verder afwerken). En ja, hierin ook SMD's maar enkel voor en achterlicht.

Plaats reactie