mij brommertjes nu

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1974
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: mij brommertjes nu

Bericht door gerbrandicus »

Leuk uitlaatje, rijwielgedeelte klein origineel look gehouden, mooi!

Hij zou naar mijn smaak een origineel J1 lakje en stickers kunnen gebruiken, dat zou hem echt af maken.
En details als petje van de koplamp af, J2 koppelingscarter, knippers recht zetten, dichte handvatten of stuurgewichtjes. Maar smaken verschillen natuurlijk!

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2517
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: mij brommertjes nu

Bericht door MrSinga »

-psst, knippers staan bij Jap J1 zo, zitten daar zo van die "boordjes" aan zoals bij achterlicht dax/J1. Staat er gewoon tegen
-handvaten, ja... Heb ik snel snel snel paar dagen voor Visé gekocht. Was vertrokken en wist zelfs niet hoe ze überhaupt ging rijden en dan maar de 1ste de beste shop binnen gelopen voor handvaten. Stuurgewichtjes komen nog of de ori J1 handvaten (al dat die wel wat gewaagd zijn)
-carter was ori J2, maar dan gechromeerd. Komt nog van m'n Vaillante, maar daar is dan de chroom superclutch op gegaan.

nu, stickers begin ik ook over te twijfelen...

en lak, jah... zit al ff te zoeken naar iemand die deze kit wil wisselen tegen ori kleurtje. Lak is gewoon te mooi om te ruilen en te laten herspuiten (had er zo een paar en dan hou ik ze liever)
Of m'n Japanse complete kit (geparelstraalde vork/tankje in grondverf en met tankcure erin (en dicht gesoldeerd onderaan zodat ze 100% lekvrij is)/zijdekseltje/geparelstraald koplampje) wil wisselen tegen eventueel een andere kit zoals het EU-model OF USA-model met opleg (zit ook pak minder op dan en minder "exclusief")
maar dat lukt niet zo vlotjes lijkt me in Belgenland :(

nuja... mss nog hydraulische koppelingskitje erop zetten :D ook altijd wel vet gevonden en heb dat recent ook gekocht als hebbedingetje

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2517
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: mij brommertjes nu

Bericht door MrSinga »

Afbeelding
J1 in de laatste maanden klein beetje aangepast. Ecoshop wieltjes en ook een kleiner rempotje voor de schijfrem (Takegawa). Hier op Boxing Hill in Engeland

Ondertussen ook terug m'n oude dax aan het herbouwen. Op Bobby frame/brug/zadel terug gekocht
Afbeelding
lekker wazige foto... Moet dus terug komen zoals ik ze ongeveer had in 2010-2011 (voor ik de idioot was die ze in 2012 uiteen haalde en verkocht in onderdelen)

J1 staat momenteel wel op een twijfelspoor. Gemerkt tijdens de laatste ritten dat ik met m'n slechte knie erg verveeld zit als ik ermee rij. Dus ofwel verkopen (wat ik erg spijtig zou vinden) of testen met een backstep (wat ik niet mooi vind, maar mss wel net goed genoeg is om geen pijn te hebben). + ruilvoorstel gekregen om mijn gehele bodykit (tank-vork-koplamp-zijdekseltje) te wisselen voor een gele EU J1-bodykit.
Nu, toch al ander blokje gemaakt ervoor, wat er nu op zat was toen wat ik liggen had...
Afbeelding

Verder nog gewoon als daily bike nen zwarte MSX bijgekocht... Het is en blijft een lelijk ding, maar het start altijd, rijdt gewoon vlot en verbruik is echt perfect (lees, m'n woon-werkverkeer is meer als voldoende om m'n benzine te betalen)
Laatst gewijzigd door MrSinga op 05 mar 2016 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2517
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: mij brommertjes nu

Bericht door MrSinga »

Afbeelding
Afbeelding

voor meetingjaar 2016, en vermits ik m'n J1 ook niet direct verkocht kreeg, paar updates gedaan.
-zadel vooraan hoger gezet. Minder sportief, wel betere zithouding
-nieuwe wieltjes en banden
-andere vorkpoten met as in het missen ipv er achter
-nieuwe stickers by Temao.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2517
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: mij brommertjes nu

Bericht door MrSinga »

om dagelijks te rijden een MSX gekocht in sept 2015
Afbeelding
foto tijdens een ritje met paar maten

De J1 op Bobby 2016. Staat bijna helemaal naar m'n zin. Binnenkort heb ik een extra bodykit in reserve met OT vorkje, kan ik eens wisselen :D
Afbeelding

en sinds gisteren staat m'n ST70 ook "rijklaar", of startensklaar is juister.
elektrisch nog een pak werk, nog paar details/bouten/kabels/...Afbeelding

Afbeelding

DR Monkey
4T-MSB regular
Berichten: 378
Lid geworden op: 28 jan 2007 08:42
Locatie: Hamamatsu

Re: mij brommertjes nu

Bericht door DR Monkey »

Shiny J1, echt enorm mooi ding en zéér zeker niet weg doen, ga je vrees ik spijt van krijgen.
Om ruimte te winnen voor je slechte knie, eventueel je steppenbalk verlagen doormiddel van ringen of bussen er tussen al geprobeerd??
Luxe van die extra bodykit ( jaloers ;) )

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2517
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: mij brommertjes nu

Bericht door MrSinga »

DR Monkey schreef:Shiny J1, echt enorm mooi ding en zéér zeker niet weg doen, ga je vrees ik spijt van krijgen.
Om ruimte te winnen voor je slechte knie, eventueel je steppenbalk verlagen doormiddel van ringen of bussen er tussen al geprobeerd??
Luxe van die extra bodykit ( jaloers ;) )
1st bekommernissen gaan nu naar de ST70. Staat bijna terug hetzelfde toen ik ze in 2012 in onderdelen verkocht heb (daar heb ik dus spijt van gehad)
Afbeelding
Paar details anders, zoals nu 1 teller ipv de 2 vroeger. Die liggen hier ook en stonden er al terug op, maar blijkt niet meer m'n ding te zijn.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2517
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: mij brommertjes nu

Bericht door MrSinga »

Visé geweest dus:
Afbeelding
Afbeelding

bij het nemen van de foto's kwamen we tot de conclusie dat alle 4 de J1's eigenlijk de mijne zijn/geweest zijn lol

de gele met Daytona megaphone = MrWhoopie
de oranje = Koen uit Limburg (de J1 stond een paar pagina's terug als project)
Kameleon = mijne
2e gele = JClaeys z'n J1.

dan de ST70, eigenlijk zo goed als af... Wss nog traxx leidingen en nog paar details
Afbeelding
Afbeelding
en ja, de ontluchting is terug, wel wat opgepoetst. Properder dan vroeger :lol:

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2517
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: mij brommertjes nu

Bericht door MrSinga »

brommertjes blijven kriebelen natuurlijk en ik zit niet stil.

M'n ST70 is nog wat aangepast. Leidingen zijn nu mooie zwarte omvlochten Traxx leidingen en stuur is een nieuw Z50A stuur geworden. hetgene erop zat was echt mijn dada niet.

De kameleon J1.Deze krijgt deze winter een make over. Ik wil alles op een alu frame zetten zodat ik m'n origineel frame over heb om oldskool stukken te monteren zoals s-precision vork/zwevende remkit Takegawa/...

En ondertussen sleutelen we verder aan de brommer voor de dochter (4j wordt ze eind november). De dag voor haar geboorte een pitbike gekocht en op frame/zadel/tank niets meer origineels aan die china crosser waar merendeel stukken verkocht/geruild van zijn geworden. (is nog steeds lowbudget)
Afbeelding
8" wieltjes, alu brug, backstep, CRF-kapjes vooraan (tot ik een set roze vind of de complete chroom kappenset roos spuit), enz. enz.
Koplamp kostte me niet veel maar is wat te groot, als ik eens zin heb gaat de dremel erin.
Het is een speelding maar rijdt wel goed voor een 50cc. Kan ze of ik gebruiken in het bos bij de grootouders.

2 weken terug een Monkey Z50A K3 bij gekocht. Stond al ff op 2dehands.be en niemand wou die. Wat me verwonderde voor de lage prijs :?: of was het mss de paint of het geheel dat mensen niet aansprak?
Net opgehaald:
Afbeelding
thuis voor demontage:
Afbeelding
vork geschilderd met een kwast, net als koplamp (die een CT70 blijkt te zijn voor de bussenvork) enz.
YX125 eronder met een dubbele hendrickx uitlaat en een set Takegawa veren.
Maar vooral, overgrote deel was Honda. Zelfs de meeste bouten/moeren. En kreeg er ook het ori blok met matching nrs bij. (lag uiteen en moet nog terug ineen komen deze winter)

dan maar terug beginnen opbouwen. Andere old skool bandjes, JC50cc-blokje als tijdelijk hart, nieuwe Honda koplamp gaan bestellen,... Gelukkig had ik nog zo'n USA-model vork in het zwart liggen, net als het batterijdekseltje. Het is nog niet af, ik moet nog een paar zaken monteren eer het kan rijden, maar het geeft al een beeld. (carbu en nog paar zaken elektrisch aansluiten)
Afbeelding
Afbeelding

wat zoek ik nog:
-killswitch Honda
-onderstel
-uitlaat

voor de meeste is de tank een no go, en ik weet het is iets speciaals en je bent voor of tegen. Maar de tank is mooi, is Honda zoals 90% van de onderdelen en blijft nog wel ff zo. Ik weet gewoon dat mits nieuwe paintjob, m'n ander zadel, terug de originele bouten en een paar details ik de Z50A K3 terug origineel kan zetten indien nodig. Maar voor nu is het een rij-brommer waarmee ik op het gemak ga rijden

Goldie
4T-MSB regular
Berichten: 313
Lid geworden op: 31 okt 2010 19:49
Bezit: .
'70 Z90A mad max
'72 ori motodax schuurvondst
'76 dirty harry in tuning
Locatie: Ergens tussen TX en HHW

Re: mij brommertjes nu

Bericht door Goldie »

Die rode voorvork die dan over ging in de vlammen vond ik wel wat :)

Ziet er mooi uit verder!

Gebruikersavatar
wim V8
Kill me please, I'm trapped here!
Berichten: 3955
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: mij brommertjes nu

Bericht door wim V8 »

Ja idd, maak maar weer rood!

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: mij brommertjes nu

Bericht door butt head »

ik vind die tank wel wat hebben.
is een keer wat anders als geel of wit met een j1 sticker.

lekker houden zo.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2517
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: mij brommertjes nu

Bericht door MrSinga »

butt head schreef:ik vind die tank wel wat hebben.
is een keer wat anders als geel of wit met een j1 sticker.

lekker houden zo.
Het is echt iets speciaals... blijft nog wel even zo

butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: mij brommertjes nu

Bericht door butt head »

MrSinga schreef:
butt head schreef:ik vind die tank wel wat hebben.
is een keer wat anders als geel of wit met een j1 sticker.

lekker houden zo.
Het is echt iets speciaals... blijft nog wel even zo
dat klopt het is niet echt iets speciaals. maar wel anders al de rest.



't is jammer dat ik geen j1 tankjes heb ander had ik gezegd als je die tank over gaat spuiten doe mij hem dan maar krijg je er een tankje voor terug.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: mij brommertjes nu

Bericht door NIX »

Wat is nou het verschil tussen een J1 en een K3? Of is er geen verschil? Ik zie alleen een achterrekje en andere achterlichtsteun. (Zo'n korte steun zoek ik overigens zelf nog.)
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie