projecten van Max (update 12-09-13) SS verkocht
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 03 jul 2011 10:19
- Bezit: Veel roest op drie wielen
- Locatie: Amsterdam
Re: SS50 project van Max
Ik had nu al een strip van 5mm op de aanslag gelast, ik denk dat ik nu inderdaad maar onder de poten iets ga bij lassen, maar is het noodzakelijk dat de achterband van de grond komt?
Ik heb de tank nog niet aangepakt, dat doe ik denk ik als laatste, om hem af te maken.
Ik heb de tank nog niet aangepakt, dat doe ik denk ik als laatste, om hem af te maken.
Re: SS50 project van Max
Met die band moet je je bok denk ik langer maken om die van de grond te krijgen...
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: SS50 project van Max
Als die stabiel staat is de missie geslaagd, maar meestal als beide banden op de grond staan, leunt je bok stiekem maar op één voetje en dat is dan wel weer heel onstabiel.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16193
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: SS50 project van Max
Als de ondergrond maar even niet vlak is loop je jezelf het ongans te zoeken naar een goed punt om de brommer neer te zetten. (en met zachtere ondergrond of grind dondert die gelijk om.)
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 03 jul 2011 10:19
- Bezit: Veel roest op drie wielen
- Locatie: Amsterdam
Re: SS50 project van Max
Duidelijk! Als ik weer bezig ga las ik er wat bij
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1856
- Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
- Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
- Locatie: Amsterdam
Re: SS50 project van Max
Ja was een leuk klusje om samen dat blok in elkaar te schroeven! Nog even doorzetten en je hebt weer vervoer!
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 03 jul 2011 10:19
- Bezit: Veel roest op drie wielen
- Locatie: Amsterdam
Re: SS50 project van Max
Eindelijk weer een update:
De bok is er weer onderweg, en er zit een shitty steppenbalk onder, de standaard door geslepen en verlengd.
De uitlaat was rot in de bocht dus dat heb ik dicht gelast, toen is ie krom getrokken en moest ik de bevestiging voor aan het blok/frame er maar afhalen om hem nog te kunnen bevestigen.
Hij heeft een voorspatbord, die ooit een botsing heeft gehad denk ik.
Elektra is nog steeds een rommeltje, ik wacht nu nog op een dx koplamp uit België.
Én ik heb er een nieuwe cilinder op! "50cc" aluminium. De oude deed het niet meer zo goed.
Zo staat hij er nu bij:
Ziet er niet uit (stiekem vind ik hem heel vet zo), maar rijdt fantastisch.
De bok is er weer onderweg, en er zit een shitty steppenbalk onder, de standaard door geslepen en verlengd.
De uitlaat was rot in de bocht dus dat heb ik dicht gelast, toen is ie krom getrokken en moest ik de bevestiging voor aan het blok/frame er maar afhalen om hem nog te kunnen bevestigen.
Hij heeft een voorspatbord, die ooit een botsing heeft gehad denk ik.
Elektra is nog steeds een rommeltje, ik wacht nu nog op een dx koplamp uit België.
Én ik heb er een nieuwe cilinder op! "50cc" aluminium. De oude deed het niet meer zo goed.
Zo staat hij er nu bij:
Ziet er niet uit (stiekem vind ik hem heel vet zo), maar rijdt fantastisch.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 03 jul 2011 10:19
- Bezit: Veel roest op drie wielen
- Locatie: Amsterdam
Re: SS50 project van Max
thanks!Edo schreef:Ha, tof!
Je kunt zowel onder op de bokvoetjes oplassen als op de aanslag bij het frame. Maar misschien heb je ook wel een hele dikke achterband?
Heb je al geprobeerd de tank strak op te poetsen?
Ik zag een poos geleden op één van die restauratie programma's op Discovery Channel dat ze iets met "oily rag treatment" ofzo deden ipv verven. Ik denk dat dat wel goed bij mijn ss past dus dat ga ik proberen.
Misschien als ik zijn/tijd/geld heb dat ik hem van de winter ga schuren en (laten) spuiten. Of poedercoaten, de resultaten die ik daarvan op het forum zie zijn erg goed, en rond de €150 is ook nog wel te doen. De tank laat ik denk ik zo, het heeft niet veel zin om die deuk met plamuur te gaan proberen te herstellen.
-
- chaly addict
- Berichten: 18832
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: SS50 project van Max (update 12-09-13)
Ik pas een uitlaatbocht vaak weer aan de fiets aan door de bocht op de cilinder te monteren, en juist de voorste bevestiging te gebruiken. Daarna pak je de achterkant van de pijp stevig beet en duw je alles weer in de gewenste vorm. Als dat de afgelopen 30 jaar ook gedaan was, dan had dat veel gemutileerde voorste ophangingen en gescheurde pijpen gescheeld.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 08 apr 2012 20:31
- Bezit: SS50Z
- Locatie: Zwolle
Re: SS50 project van Max (update 12-09-13)
Voor je gaat spuiten of wat zou ik is een potje turtle wax halen machtig mooi spul. Haalt een laagje oude lak er af en geeft een "glansharde bescherming"
-
- chaly addict
- Berichten: 18832
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: SS50 project van Max (update 12-09-13)
Ik zou de rem achter ook even op de juiste manier monteren, dit gaat niet goed.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1856
- Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
- Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
- Locatie: Amsterdam
Re: SS50 project van Max (update 12-09-13)
Deze is echt vet mooi
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 290
- Lid geworden op: 06 mei 2013 21:31
- Bezit: CY50 1978
HD DuoGilde 1961
HD StreetBob 2010
HD Eigenbouw Coppertone
MotoGuzzi Falcone 1970
GoGo Scooter 1954
Re: SS50 project van Max (update 12-09-13)
NIX schreef:Ik zou de rem achter ook even op de juiste manier monteren, dit gaat niet goed.
nette tip!!
Re: SS50 project van Max (update 12-09-13)
storzvogel schreef:NIX schreef:Ik zou de rem achter ook even op de juiste manier monteren, dit gaat niet goed.
nette tip!!
De ankersleutel/stang moet onder de brug, terwijl hij nu boven de brug zit.
Schnapp?
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!