Re: Mijn C50+CD50
Geplaatst: 18 jun 2020 16:28
tandwiel gewoon omdraaien
Hét forum voor Honda viertakt bromfiets liefhebbers. Mogelijk gemaakt door de Honda 4-Takt Bromfietsen Vereniging Nederland.
https://www.4takt.net/
Hoeveel km gaat een ketting ongeveer mee? Iig met niet als oud omaatje rijden.Jurrien schreef: ↑09 jun 2020 14:23Je moet het zelf weten, maar het hoeft echt niet.
Als je je ketting op tijd vervangt gaan je tandwielen veel langer mee.
En tandwielen zijn meestal naar verhouding duurder dan de ketting, ook bij een fiets.
Bovendien is een ketting vervangen zo gepiept en kost tandwielen wisselen flink wat meer tijd.
Ik meende mij te herinneren dat er spul was dat je in je band kon pompen wat dan stolde.Ja hey. Welk antwoord had je dan verwacht?
Met een M45? Ik heb m'n klauwen er al eens aan opengehaald. Rijdt super die band, maar erop en eraf...Lucrafc schreef: ↑09 jun 2020 22:49 Banden er gewoon af wringen, geen ijzers gebruiken.
Als je de band aan één zijde in de velg duwt kan je de andere zijde over de rand duwen.
Mits wat oefenen lukt dat heel goed.
Mijn opa deed dat al ( en ik snapte er niks van) .
Nu ik wat ouder ben snap ik dat je meer verstand en minder kracht moet gebruiken.
In extreme gevallen gebruikte mijn opa een simpele soeplepel.
Nóóit kapotte binnenband.
Om een nieuwe binnenband te zetten moet je hem ook lichtjes oppompen.
Hopelijk helpt deze tip je om in de toekomst makkelijk je band te fixen.
Ook kan een spuitbusje helpen om verder te kunnen.
Uiteraard al gedaan, al eens gehad.
De accu voorkomt ook dat je je lampjes opblaast. Wat dat betreft is een dooie accu beter als geen accu.Wdaan schreef: ↑05 aug 2020 15:16 ik rijd op mijn c zonder accu, deze is ook niet perse nodig naar mijn ervaring. het enige wat het doet is het neutraallampje laten branden wanneer de brommer niet draait voor zover ik weet. kettingkast heb ik ook even mee gevochten maar als die van jou netjes recht is en hij er goed op zit kan het ook aan de lengte van de schroefjes liggen, dat was bij mij het geval. sommige zijn langer dan anderen om hem op zn plek te houden. hoe die olie eruit loopt is mij een raadsel. als het goed is schroeft die namelijk nergens in waar het met olie in contact kan komen. wellicht even onder de kappen checken waar het dan wel vandaan komt, hopelijk een lekke pakking.
achter die bout zit een oliekanaal in de cylinder, na de 2e koelrib, misschien was de bout te lang en istie door het kanaal doorgebroken. het lijkt me niet waarschijnlijk want de wanddikte is behoorlijk dik, eerder zal de bout zelf afbreken, maar dit is het enige wat ik kan bedenken.robertsp schreef: ↑05 aug 2020 11:08Probleem 10: Kijk, een mooi getal. Hier kwam ik net achter en heb het eerder niet gezien, maar weet niet hoe vaak ik daar kijk:
Wat in hemelsnaam is dat?!?!?! Olie heb ik pas vervangen, maar ik vind het er niet zo uitzien als een olielek. Is het te heet geworden? Aan de andere kant is niets te zien. Ik vind het ook vreemd dat het op de beenkap zit op die manier.
Wat nielspbr zegt.Wdaan schreef: ↑05 aug 2020 15:16 ik rijd op mijn c zonder accu, deze is ook niet perse nodig naar mijn ervaring. het enige wat het doet is het neutraallampje laten branden wanneer de brommer niet draait voor zover ik weet. kettingkast heb ik ook even mee gevochten maar als die van jou netjes recht is en hij er goed op zit kan het ook aan de lengte van de schroefjes liggen, dat was bij mij het geval. sommige zijn langer dan anderen om hem op zn plek te houden. hoe die olie eruit loopt is mij een raadsel. als het goed is schroeft die namelijk nergens in waar het met olie in contact kan komen. wellicht even onder de kappen checken waar het dan wel vandaan komt, hopelijk een lekke pakking.
Is trouwens dezelfde glans als dat boutje op zn beenkap…zal eerder een pakking/ rubber probleem zijn..