Mijn C50+CD50

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Mijn C50+CD50

Bericht door robertsp »

Hier ook maar mijn eigen topic voor m'n C50.
Fotos zal ik z.s.m. maken, want zonder fotos natuurlijk geen écht topic. En de fotos die ik had ben ik kwijt.

Mijn signature moet alleen een alternatief op die van h5speedje zijn..niet "op rijden volgt zelden sleutelen, op sleutelen altijd rijden....." maar "op sleutelen volgt zelden rijden, op rijden volgt altijd sleutelen"
Nog niet zo'n succes verhaal hier dus.

Wat al wel gelukt is: Bougie vervangen ;), carburateur schoongemaakt. Knipperlichten gefixt, een simpel massaprobleem, het cupje van het voorsteknipperlicht zat niet goed vast.

In de winter wil ik hem laten poedercoaten, of zelf opnieuw spuiten, daar zit ik nog even tussen te twijfelen.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Mijn C50

Bericht door robertsp »

Even 2 vragen: Ik heb niet zo'n ringetje/pakking nummer 4 zoals in deze afbeelding: http://images.cmsnl.com/img/partslists/ ... 8_e3a0.gif Voor het lopen van de motor maakt het bij een viertakt toch niet uit of er eventueel wat lucht lekt?
En de 2e vraag, Als ik de bouten van mijn stepbar losdraai dan lekt er olie, hoort dit of zijn de gaten te diep opgeboord?
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Mijn C50

Bericht door robertsp »

Oke bedankt, dan ga ik daar een nieuwe pakking halen.
Vervelend. Gelukkig lekt het niet als ze vastgedraaid zitten, maar ik was er dus 1 vergeten donderdag ;)
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Mijn C50

Bericht door robertsp »

Brommer weer lopend gekregen dit weekend. Loopt helaas nog niet super.
M'n zelfgemaakte stroboscoop helaas meteen gesloopt, íets te hoge spanning uit de oppikspoel, dus moet hem even opnieuw opbouwen, maar dan beveiligd.
Een ding lukt me niet, het vliegwiel eraf halen. (dop)Sleutel 17 geen probleem, maar hoe hou ik het vliegwiel tegen. Zo'n tool met 2 pinnetjes kan ik enkel voor motoren vinden. Is het misschien gelijk aan de tool waarmee je haakseslijpers en dergelijke loshaalt?
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Mijn C50

Bericht door Edo »

Lange ringsleutel op de moer en dan met een hamer op je ringsleutel meppen. Op het uiteinde uiteraard.

koen 50
4T-MSB addict
Berichten: 505
Lid geworden op: 27 apr 2009 21:57
Bezit: een stoel
Locatie: Heino, onder zwolle

Re: Mijn C50

Bericht door koen 50 »

als die moer er eenmaal afligt door eerder genoemde manieren dan zit het vliegwiel nog steeds vast,
zonder vliegwieltrekker neem je een hamer en slaat op de zijkant terwijl je draaiende bewegingen maakt.
werkt altijd bij mij, nu heb ik een trekker gelukkig.
en als ze zeggen dat het magnetisme afneemt van dat ding dan heb ik daar nog bar weinig van gemerkt.
jeuj!

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Mijn C50

Bericht door Edo »

Desnoods een kunststof hamer, gaat zelfs nog sneller!

Maar een vliegwieltrekker is wel iets netter :P

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Mijn C50

Bericht door robertsp »

Bedankt voor de tips!

Vliegwieltrekker is inderdaad netter en is dan ook onderweg, zo duur zijn die dingen ook weer niet.
Nu nog tíjd vinden.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Mijn C50

Bericht door robertsp »

Uiteindelijk alsnog zonder vliegwieltrekker gedaan, nog niet m'n bestelling afgemaakt :$.
Vandaag wel m'n puntjes en condensator vervangen. Oude puntjes zagen er niet echt mooi uit.
Alleen nog even een vraagje over dat vliegwiel, hoort hier maar 1 veertje in te zitten of is de rest er misschien uitgesprongen bij het verwijderen? Indien er meerdere in horen te zitten, hoe zouden die dan moeten zitten? En als ik die veren eruit haal heb ik dan een vastgezet vliegwiel of moet ik daar nog iets voor doen? (iets vastzetten bijvoorbeeld;))

Hier wat beloofde fotos, helaas vergeten van het vliegwiel te maken.
Afbeelding

Afbeelding
Een beetje roest
Afbeelding
De afwerking van het nieuwe spatbord is ook niet helemaal mooi gedaan
Afbeelding
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

rikkieh
4T-MSB regular
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 sep 2009 18:03
Bezit: ss50.
Locatie: Ede, gld

Re: Mijn C50

Bericht door rikkieh »

Ziet er zeker leuk uit! En die wat minder afgewerkte puntjes..ach..zien ze toch niet als je langs rijdt.
Zoals 't klokje thuus tikt, tikt ie ook op de brommer...

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Mijn C50

Bericht door robertsp »

Even de krukken gepakt en een foto van het vliegwiel gemaakt.
Afbeelding
Mij lijkt deze al vastgezet te zijn aan die extra schroef te zien en het feit dat ik niets kan bewegen. Het veertje kan ik er dan beter uithalen lijkt mij.

@rikkieh: Dat klopt, maar eerst liep het daar aan, nu al een stuk beter gebogen. Deze winter even helemaal goed maken, de lasnaad is ook niet mooi glad geflext maar ligt er nog dik op volgens mij.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Mijn C50

Bericht door robertsp »

Nou, hij loopt weer. de carb moet nog wel goed afgesteld worden, maar hij doet in ieder geval weer iets.
Heb wel het wiel er opnieuw in moeten zetten, er zat blijkbaar iets verkeerd, want ik zwalkte als de t*ng.
Het enige is dat het lijkt of nu alle pakkingen lek zijn, ook aan m'n (denk ik) kop hangen druppels.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Plaats reactie