Mijn C50+CD50

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Mijn C50+CD50

Bericht door robertsp »

8-)
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Mijn C50+CD50

Bericht door robertsp »

Gisteren wat inkopen gedaan, genoeg vergeten uiteraard.
Probeer nu de bok erin te krijgen, wil natuurlijk niet echt. Maarrrr Mijn achterband is veel te groot ook. Wat voor maximale kan er bij een bok? 2.75 of 2.50? En zijn er verschillen in velgen, aangezien er nu wel een heel giga band op zit.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Mijn C50+CD50

Bericht door robertsp »

En nu ga ik klagen ook, stom tering gezeik allemaal. Kan al amper wat met die klote rug en nu ligt alles vol met onderdelen en niets werkt, jippie.
Heb mij op laten halen bij Kjell omdat ik gewoon niet meer kon, zakte regelmatig door een been.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Mijn C50+CD50

Bericht door robertsp »

Waar ben ik aan begonnen, de kleuren van de bedrading slaan nergens op op sommige plekken. Tapeje hier tapeje daar.
Niet het juiste gereedschap om vliegwiel eraf te halen.
Uit de ontsteking komt:
Zwart
Geel
Groen
Blauw
Dan zou je toch zeggen dat er een voor neutraal contact is?
Of is de lichtspoel zwevend en de andere twee voor de rest? Of hoe zat het?
Dat piefje voor neutraalcontact zit er wel, leek mij wel leuk om werkend te hebben op m'n teller.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16162
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Mijn C50+CD50

Bericht door nielspbr »

Voor de neutraalschakelaardraad even kijken welke draad er bij die zwarte prop boven de uitgaande as zit.

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Mijn C50+CD50

Bericht door robertsp »

Ja aan dat piefje zit dus niets, dus vroeg ik mij af waar de vier draden dan van waren. Ik dacht misschien een afgeknipt, is wel meer geknipt en geplakt hier.
Als allevier die draden nuttig zijn, kan ik er dan gewoon een draad aansolderen?
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 930
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: Mijn C50+CD50

Bericht door Ben C50 »

Aan dat piefje moet je dan even een nieuw draadje klemmen. Groen/rood?

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Mijn C50+CD50

Bericht door robertsp »

Broem broem staat nog steeds te rusten in m'n schuur helaas, krijg maar niet voldoende ruimte in de woonkamer.
Wil wel tussendoor wat dingen proberen. De mega achterband eraf en een 2.75 erop, kijken of de bok dan wel past.
Er zit dacht ik wel een SS50 achterwiel in, dus even anders dan met m'n C.

Verder moet ik nog terug naar de viertaktschuur, tellerkabel te kort en moet het voorwiel meenemen om een passend wormwiel enzo bij elkaar te zoeken.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Mijn C50+CD50

Bericht door robertsp »

Afbeelding
Oeps.
Toch vind ik m'n brommer niet bijzonder snel optrekken. Of komt dat door het moment dat er kracht op het tandwiel komt te staan bij het pakken van de koppeling?

Verder vertrouw ik m'n C niet helemaal, de achterkant voelt raar, maar geen idee waardoor.

Weet iemand btw hoe ik een miniem lekje in binnenkant kan fixen? Heb ik al sinds het begin en achterband zit véél eerder zonder druk dan voorband.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5849
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: Mijn C50+CD50

Bericht door Jurrien »

robertsp schreef: 09 jun 2020 08:46 Oeps.
Toch vind ik m'n brommer niet bijzonder snel optrekken. Of komt dat door het moment dat er kracht op het tandwiel komt te staan bij het pakken van de koppeling?
Omdat dat tandwiel zo versleten is bedoel je? En dat denk je te wijten aan de hoge krachten?
Want dat is niet zo. Dit is gewoon het resultaat van een versleten ketting. Als je op tijd je ketting vervangt wordt je tandwiel ook niet zo uitgelubberd. Nu moet je ze allebei vervangen.
robertsp schreef: 09 jun 2020 08:46 Weet iemand btw hoe ik een miniem lekje in binnenkant kan fixen? Heb ik al sinds het begin en achterband zit véél eerder zonder druk dan voorband.
Plakken :D
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Mijn C50+CD50

Bericht door robertsp »

Jurrien schreef: 09 jun 2020 08:55
Omdat dat tandwiel zo versleten is bedoel je? En dat denk je te wijten aan de hoge krachten?
Want dat is niet zo. Dit is gewoon het resultaat van een versleten ketting. Als je op tijd je ketting vervangt wordt je tandwiel ook niet zo uitgelubberd. Nu moet je ze allebei vervangen.
Bij m'n fiets vervang ik ze altijd ålletwee.
Plakken :D
Ja zie zo'n lekje maar te vinden, plus dat ik vaak m'n binnenband sloop met het afhalen of opdoen van die M45 banden.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5849
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: Mijn C50+CD50

Bericht door Jurrien »

robertsp schreef: 09 jun 2020 14:05 Bij m'n fiets vervang ik ze altijd ålletwee.
Je moet het zelf weten, maar het hoeft echt niet.
Als je je ketting op tijd vervangt gaan je tandwielen veel langer mee.
En tandwielen zijn meestal naar verhouding duurder dan de ketting, ook bij een fiets.
Bovendien is een ketting vervangen zo gepiept en kost tandwielen wisselen flink wat meer tijd.
robertsp schreef: 09 jun 2020 14:05 Ja zie zo'n lekje maar te vinden, plus dat ik vaak m'n binnenband sloop met het afhalen of opdoen van die M45 banden.
Ja hey. Welk antwoord had je dan verwacht? :roll:
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Lucrafc
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 okt 2018 10:15
Bezit: Zenua 125cc dax imitatie

Re: Mijn C50+CD50

Bericht door Lucrafc »

Banden er gewoon af wringen, geen ijzers gebruiken.
Als je de band aan één zijde in de velg duwt kan je de andere zijde over de rand duwen.
Mits wat oefenen lukt dat heel goed.
Mijn opa deed dat al ( en ik snapte er niks van) .
Nu ik wat ouder ben snap ik dat je meer verstand en minder kracht moet gebruiken.
In extreme gevallen gebruikte mijn opa een simpele soeplepel.
Nóóit kapotte binnenband.
Om een nieuwe binnenband te zetten moet je hem ook lichtjes oppompen.
Hopelijk helpt deze tip je om in de toekomst makkelijk je band te fixen.
Ook kan een spuitbusje helpen om verder te kunnen.

Dennis
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1200
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:06
Locatie: Utrecht

Re: Mijn C50+CD50

Bericht door Dennis »

Altijd eerst controleren of je ventiel niet lekt. Even lekker aan likken, en dan zien of er een bubbeltje komt. Verder niets toe te voegen.
''UNOX MAN''

Gebruikersavatar
gonzo
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1165
Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
Locatie: Afferden, Limburg

Re: Mijn C50+CD50

Bericht door gonzo »

Dennis schreef: 16 jun 2020 10:43 Altijd eerst controleren of je ventiel niet lekt. Even lekker aan likken, en dan zien of er een bubbeltje komt. Verder niets toe te voegen.
Ik doe altijd wat tuf aan me wijsvinger en wrijf dat op het ventiel. Ziet wat beter uit dan aan je ventiel likken..... hej, maar ieder zijn fetisch, Dennis.......
Try and die techniek....... love it.

Plaats reactie