'83 Honda C90 + '71 C50
-
- moppersmurf
- Berichten: 8903
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: 1983 Honda C90 (C90 blokje!)
Als het lager na het monteren gewoon blijft zitten en er niet telkens uit valt niets aan doen.
Als hij los in het carter licht dan zou ik hem vast lijmen.
Maar dat het lager waar jurrien het over heeft kapot loopt kan ik me ook wel voor stellen.
Met het vast draaien van je boutje druk je de lager kooi ovaal. En als je hem dan zwaar gaat belasten dan is hij snel kapot.
Dat gebeurt ook als je bij een wiel de bus tussen de lagers weg haalt en je wiel bout strak aan draait en vervolgens gaat rijden dan is je lager ook snel naar de kloten.
Als hij los in het carter licht dan zou ik hem vast lijmen.
Maar dat het lager waar jurrien het over heeft kapot loopt kan ik me ook wel voor stellen.
Met het vast draaien van je boutje druk je de lager kooi ovaal. En als je hem dan zwaar gaat belasten dan is hij snel kapot.
Dat gebeurt ook als je bij een wiel de bus tussen de lagers weg haalt en je wiel bout strak aan draait en vervolgens gaat rijden dan is je lager ook snel naar de kloten.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 21 jan 2011 16:18
- Bezit: '83 Honda C90
'87 Honda Spacy 125 - Locatie: Veghel
Re: 1983 Honda C90 (C90 blokje!)
Slecht, ligt uit elkaar in een doos. Durf er niet echt een lager in te stoppen met het risico dat ie kapot draait na het vervangen van zoveel assen etc.gerbrandicus schreef:Hoe is het met het blokje?
Wil binnenkort (lees: als ik geld overhoud na mijn vakantie) een ander blok kopen en dan het beste van de 2 nemen en daar een blok van maken.
Dit blok is in mijn ogen helaas toch iets te ver heen (beide assen onbruikbaar, lagers, cilinder, zuiger, ingevreten kleprand)
Vandaar lijkt mij het voordeliger/verstandiger een ander blok te nemen in een iets hogere prijs/kwaliteit klasse, waarbij een normale revisie voldoet.
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Re: 1983 Honda C90 (C90 blokje!)
Dat kan ik me voorstellen.
Ach ja, dan kan deze naar Nix
Ach ja, dan kan deze naar Nix
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 21 jan 2011 16:18
- Bezit: '83 Honda C90
'87 Honda Spacy 125 - Locatie: Veghel
Re: 1983 Honda C90 (C90 blokje!)
Et voila
Was een gokje, via eBay gekocht.
Deze keer zijn de carters in ieder geval goed.
Was een gokje, via eBay gekocht.
Deze keer zijn de carters in ieder geval goed.
-
- bamilover
- Berichten: 1795
- Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
- Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p. - Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: 1983 Honda C90 (C90 blokje!)
Heb je hem al werkend gehad, gaat hij netjes door de versnellingen heen etc.?
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
https://www.nicovanstrien.nl
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 21 jan 2011 16:18
- Bezit: '83 Honda C90
'87 Honda Spacy 125 - Locatie: Veghel
Re: 1983 Honda C90 (C90 blokje!)
Versnellingen lijken allemaal prima, nog niet werkend gehad. Kwam zonder klepdoppen dus top-end er af gehaald.Nicoscub schreef:Heb je hem al werkend gehad, gaat hij netjes door de versnellingen heen etc.?
Als dat allemaal schoon is ga ik em proberen
-
- chaly addict
- Berichten: 18833
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: 1983 Honda C90 (C90 blokje!)
Maak ook minimaal het centrifugaal- en gaasfilter schoon en maak de koppelingsplaten schoon. Als het mijn blokje was, zou ik er ook meteen nieuwe pennen voor de schakelvorken in stoppen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 21 jan 2011 16:18
- Bezit: '83 Honda C90
'87 Honda Spacy 125 - Locatie: Veghel
Re: 1983 Honda C90 (C90 blokje!)
Misschien niet zo'n gek idee nee, danku.NIX schreef:Maak ook minimaal het centrifugaal- en gaasfilter schoon en maak de koppelingsplaten schoon. Als het mijn blokje was, zou ik er ook meteen nieuwe pennen voor de schakelvorken in stoppen.
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Re: 1983 Honda C90 (C90 blokje!)
Nee joh, middencarters dicht laten zitten. Waarom zou je je dat werk op de hals halen en kosten maken? Bij een 3-bak is dat meestal toch wel prima.
Het blok ziet eruit alsof er nooit aan gerommeld is, lijkt me een mooi blok. Hij heeft de bak volledig op kogellagers en de nokkenas ook. Nice!
Het blok ziet eruit alsof er nooit aan gerommeld is, lijkt me een mooi blok. Hij heeft de bak volledig op kogellagers en de nokkenas ook. Nice!
- ReezYard
- 4T-MSB addict
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 27 jan 2007 22:23
- Locatie: Cheese Town (N-H).
- Contacteer:
Re: 1983 Honda C90 (C90 blokje!)
Slechte ervaringen mee gehad? Of gewoon uit voorzorg!NIX schreef:......... Als het mijn blokje was, zou ik er ook meteen nieuwe pennen voor de schakelvorken in stoppen.
Groet, ennuh...... gas zit rechts!
-
- chaly addict
- Berichten: 18833
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: 1983 Honda C90 (C90 blokje!)
Ze zijn altijd versleten. Zeker van C blokjes. Ik heb een versnelling er liever precies in zitten. SS bakken reageren erger op versleten pennen, maar versleten is versleten. Los daarvan maak je het blokje een keer open en zie je de rest ook even. Vaak zit in die C-blokken een berg bagger van heb ik jou daar omdat ze alleen maar afgebeuld zijn.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 21 jan 2011 16:18
- Bezit: '83 Honda C90
'87 Honda Spacy 125 - Locatie: Veghel
Re: 1983 Honda C90 (C90 blokje!)
Heb het koppelingsdeksel er af gehaald verder ga ik voor nu ff niet. Ziet er vergeleken met dat andere blok echt nieuw uit en nergens aangekoekte zooi.
Mocht ie nu echt kut schakelen kan ie altijd nog een keer uit elkaar.
Mocht ie nu echt kut schakelen kan ie altijd nog een keer uit elkaar.
Laatst gewijzigd door Netlus c50 op 14 okt 2015 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- bamilover
- Berichten: 1795
- Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
- Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p. - Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: 1983 Honda C90 (C90 blokje!)
Ik zou hem als hij toch op je werkbank ligt even uit elkaar halen, is minder moeite dan als.je hem er onder hangt en hij schakelt niet goed en je weet gelijk waar je aan toe bent.Netlus c50 schreef:Heb de koppelingsdeksel er af gehaald verder ga ik voor nu ff niet. Ziet er vergeleken met dat andere blok echt nieuw uit en nergens aangekoekte zooi.
Mocht ie nu echt Opel schakelen kan ie altijd nog een keer uit elkaar.
Maar vooralsnog ben jij het die het doet dus....
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
https://www.nicovanstrien.nl
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 21 jan 2011 16:18
- Bezit: '83 Honda C90
'87 Honda Spacy 125 - Locatie: Veghel
Re: 1983 Honda C90 (C90 blokje!)
Daar heb je zeker een punt, maar mezelf kennende zou ik het dan niet kunnen laten een volledige revisie te doen. Dus ik gok het erop.Nicoscub schreef:Ik zou hem als hij toch op je werkbank ligt even uit elkaar halen, is minder moeite dan als.je hem er onder hangt en hij schakelt niet goed en je weet gelijk waar je aan toe bent.Netlus c50 schreef:Heb de koppelingsdeksel er af gehaald verder ga ik voor nu ff niet. Ziet er vergeleken met dat andere blok echt nieuw uit en nergens aangekoekte zooi.
Mocht ie nu echt Opel schakelen kan ie altijd nog een keer uit elkaar.
Maar vooralsnog ben jij het die het doet dus....
-
- bamilover
- Berichten: 1795
- Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
- Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p. - Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: 1983 Honda C90 (C90 blokje!)
Oké ben benieuwd.Netlus c50 schreef:Daar heb je zeker een punt, maar mezelf kennende zou ik het dan niet kunnen laten een volledige revisie te doen. Dus ik gok het erop.Nicoscub schreef:Ik zou hem als hij toch op je werkbank ligt even uit elkaar halen, is minder moeite dan als.je hem er onder hangt en hij schakelt niet goed en je weet gelijk waar je aan toe bent.Netlus c50 schreef:Heb de koppelingsdeksel er af gehaald verder ga ik voor nu ff niet. Ziet er vergeleken met dat andere blok echt nieuw uit en nergens aangekoekte zooi.
Mocht ie nu echt Opel schakelen kan ie altijd nog een keer uit elkaar.
Maar vooralsnog ben jij het die het doet dus....
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
https://www.nicovanstrien.nl