Nieuw project Black Bitch (pagina 6)/ C90 OT Beaver Brown
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 28 jan 2007 03:58
- Bezit: Honda C90 OT
Honda C90 black bitch
Honda C70 tt
SS50 Schuurvondst - Locatie: Arnhem
Nieuw project Black Bitch (pagina 6)/ C90 OT Beaver Brown
Nieuw project gekocht. Zag er strak uit maar na wat schuurwerk bleek het tegen te vallen.
Volgende keer een magneet mee als ik een apparaat koop..
Linker kant is nog erger. De welving van het brede frame is praktisch volledig weggerot.
Van de achterkant is ook niets meer over..
Slechte stukken eruit
Linkerkant wordt er niet beter op..
Bij de achterkant is ook veel materiaal verloren gegaan..
Plaatwerk
Maatwerk
Andere kant
Lassen
Basis is klaar, volgende uitdaging > de achterkant
Eerste zijkant kloppen was makkelijk maar de andere kant was een stuk lastiger.
Perfect fit
Gelast nu nog afwerken
Ziet er recht uit
Erg tevreden met de ronding van het achterspatbord.
Alles is net iets groter dan een c70
Plaatwerk is van mijn hand, laswerk heb ik uitbesteed. Denk dat het apparaat donkerrood wordt.
>>>>>>>>>>>>>>>>UPDATE>>>>>>>>>>>>>>>>
Klein beetje lassen hier en daar en dan gaat het apparaat naar de spuiter. Qua kleur zit ik te denken aan bruin of eventueel donker groen met snufje bruin er doorheen.
Ik ben enorm blij met de strakke kettingkast en de stalen omhulsels van de achterschokbrekers
>>>>>>>>>>>>>>>>UPDATE>>>>>>>>>>>>>>>>
Ik ben blij!
Als ik framedelen laat coaten en zelf het plastic spuit heb ik meestal kleurverschil, nu niet.
>>>>>>>>>>>>>>>>UPDATE>>>>>>>>>>>>>>>>
Eerste keer dat ik dit type blok onder handen ga nemen. Glasparelstralen is een goed begin.
>>>>>>>>>>>>>>>>UPDATE>>>>>>>>>>>>>>>>
Het project begint steeds meer vorm te krijgen. Foto's zijn van matige kwaliteit helaas maar ik zal binnenkort betere foto's maken. Rollingframe zit praktisch in elkaar. Spulletjes laten galvaniseren, proberen alle boutjes/ moertjes origineel te houden (lukt helaas niet) maar wel overal netjes kopervet tussen.
Draadboom is netjes aangesloten kleur op kleur maar ik heb een klein probleempje. Sommige modellen hebben vanaf de accu alleen een rode draad, andere modellen hebben een rode en een roodwitte draad (die direct op de rectifier dient aangesloten te worden). Nu kan dat bij de rectifier op onderstaande foto niet. Misschien kan iemand hier duidelijkheid over bieden?
Heb een nette originele set wielen in topstaat. Voor 1.4 achter 1.6 met Michelin banden zowel voor als achter 2.5. Jammer dat de naven gepolijst zijn (denk dat ik de naven nog een keer ga borstelen)
Ondertussen is een vriend bezig met het fiksen van een betere voorrem. Remtrommel van een cl350, met 1.6 araya velg, aanpassen voor de schommelvork van de C.
Aankomend weekend ga ik het OT blok opnieuw in elkaar steken met veel nieuwe onderdelen. De cilinderkop krijgt nieuwe klepgeleiders en kleppen en de klepzitting wordt gefreesd. Daarnaast ligt hier een driebak van een C90 en een vierbak van een CD90. Ik heb nog niet gekeken wat voor schakelklok bij de vierbak zit maar misschien vind ik het leuk om die vierbak te proberen. Ik heb nog geen ervaring met dit type blok dus mocht je valkuilen weten, bepaalde zwakke punten kunnen noemen waarop ik moet letten of andere tips hebben dan zijn die meer dan welkom.
>>>>>>>>>>>>>>>>UPDATE>>>>>>>>>>>>>>>>
Blokje zit in elkaar. Kop moet nog onder handen worden genomen. Ik zoek nog een goed adres waar men de klepgeleiders netjes kan ruimen en de klepzitting kan frezen.
De nieuwe voornaaf. Kleine illustratie wat een vriend van mij aan het maken is, spreekt voor zich:
Zo staat het er nu bij.
>>>>>>>>>>>>>>>>UPDATE>>>>>>>>>>>>>>>>
Het licht probleem is opgelost door een nieuwe originele schakelaar aan te sluiten. Alle elektrisch zaken werken nu naar behoren. Blauwe plaat gemonteerd en een klein tochtje gemaakt. Het voelde heerlijk. Het apparaat rijdt goed maar het moet beter. Blokje is stil maar nog wat traag. Nieuw gereedschap binnen gekregen dus dat eerst maar is toepassen en dan ga ik daarna, als ik een nieuw luchtfilter heb, de carb afstellen. Kleine impressie van gereedschap en het apparaat.
Volgende keer een magneet mee als ik een apparaat koop..
Linker kant is nog erger. De welving van het brede frame is praktisch volledig weggerot.
Van de achterkant is ook niets meer over..
Slechte stukken eruit
Linkerkant wordt er niet beter op..
Bij de achterkant is ook veel materiaal verloren gegaan..
Plaatwerk
Maatwerk
Andere kant
Lassen
Basis is klaar, volgende uitdaging > de achterkant
Eerste zijkant kloppen was makkelijk maar de andere kant was een stuk lastiger.
Perfect fit
Gelast nu nog afwerken
Ziet er recht uit
Erg tevreden met de ronding van het achterspatbord.
Alles is net iets groter dan een c70
Plaatwerk is van mijn hand, laswerk heb ik uitbesteed. Denk dat het apparaat donkerrood wordt.
>>>>>>>>>>>>>>>>UPDATE>>>>>>>>>>>>>>>>
Klein beetje lassen hier en daar en dan gaat het apparaat naar de spuiter. Qua kleur zit ik te denken aan bruin of eventueel donker groen met snufje bruin er doorheen.
Ik ben enorm blij met de strakke kettingkast en de stalen omhulsels van de achterschokbrekers
>>>>>>>>>>>>>>>>UPDATE>>>>>>>>>>>>>>>>
Ik ben blij!
Als ik framedelen laat coaten en zelf het plastic spuit heb ik meestal kleurverschil, nu niet.
>>>>>>>>>>>>>>>>UPDATE>>>>>>>>>>>>>>>>
Eerste keer dat ik dit type blok onder handen ga nemen. Glasparelstralen is een goed begin.
>>>>>>>>>>>>>>>>UPDATE>>>>>>>>>>>>>>>>
Het project begint steeds meer vorm te krijgen. Foto's zijn van matige kwaliteit helaas maar ik zal binnenkort betere foto's maken. Rollingframe zit praktisch in elkaar. Spulletjes laten galvaniseren, proberen alle boutjes/ moertjes origineel te houden (lukt helaas niet) maar wel overal netjes kopervet tussen.
Draadboom is netjes aangesloten kleur op kleur maar ik heb een klein probleempje. Sommige modellen hebben vanaf de accu alleen een rode draad, andere modellen hebben een rode en een roodwitte draad (die direct op de rectifier dient aangesloten te worden). Nu kan dat bij de rectifier op onderstaande foto niet. Misschien kan iemand hier duidelijkheid over bieden?
Heb een nette originele set wielen in topstaat. Voor 1.4 achter 1.6 met Michelin banden zowel voor als achter 2.5. Jammer dat de naven gepolijst zijn (denk dat ik de naven nog een keer ga borstelen)
Ondertussen is een vriend bezig met het fiksen van een betere voorrem. Remtrommel van een cl350, met 1.6 araya velg, aanpassen voor de schommelvork van de C.
Aankomend weekend ga ik het OT blok opnieuw in elkaar steken met veel nieuwe onderdelen. De cilinderkop krijgt nieuwe klepgeleiders en kleppen en de klepzitting wordt gefreesd. Daarnaast ligt hier een driebak van een C90 en een vierbak van een CD90. Ik heb nog niet gekeken wat voor schakelklok bij de vierbak zit maar misschien vind ik het leuk om die vierbak te proberen. Ik heb nog geen ervaring met dit type blok dus mocht je valkuilen weten, bepaalde zwakke punten kunnen noemen waarop ik moet letten of andere tips hebben dan zijn die meer dan welkom.
>>>>>>>>>>>>>>>>UPDATE>>>>>>>>>>>>>>>>
Blokje zit in elkaar. Kop moet nog onder handen worden genomen. Ik zoek nog een goed adres waar men de klepgeleiders netjes kan ruimen en de klepzitting kan frezen.
De nieuwe voornaaf. Kleine illustratie wat een vriend van mij aan het maken is, spreekt voor zich:
Zo staat het er nu bij.
>>>>>>>>>>>>>>>>UPDATE>>>>>>>>>>>>>>>>
Het licht probleem is opgelost door een nieuwe originele schakelaar aan te sluiten. Alle elektrisch zaken werken nu naar behoren. Blauwe plaat gemonteerd en een klein tochtje gemaakt. Het voelde heerlijk. Het apparaat rijdt goed maar het moet beter. Blokje is stil maar nog wat traag. Nieuw gereedschap binnen gekregen dus dat eerst maar is toepassen en dan ga ik daarna, als ik een nieuw luchtfilter heb, de carb afstellen. Kleine impressie van gereedschap en het apparaat.
Laatst gewijzigd door bernhard op 04 jun 2014 16:40, 23 keer totaal gewijzigd.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1224
- Lid geworden op: 28 jan 2007 16:33
- Bezit: CF70SS50MSS50XL50CT50JZB50Z50GSS50ZK1
- Locatie: Nâluk
- Contacteer:
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
Re: C90 OT restauratie
zoals het moet!
Word zeker wat!
Enkel snap ik niet waarom je zo'n moeilijk profiel hebt gemaakt om het laatste stukje ductail er aan te zetten...
Word zeker wat!
Enkel snap ik niet waarom je zo'n moeilijk profiel hebt gemaakt om het laatste stukje ductail er aan te zetten...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
Re: C90 OT restauratie
zo die eerste foto's is wel even jammer, maar wel weer erg mooi hersteld
"Horsepower loves the absense of weight"
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: C90 OT restauratie
waar is het andere frame op de eerste foto voor eigenlijk? ander project of donor?
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 11 jun 2009 09:47
- Bezit: Chaly en monkey z50j1
- Locatie: Zwolle
Re: C90 OT restauratie
Pffff, wat een werk zeg! Maar je hebt het wel goed aangepakt. Ben benieuwd naar het resultaat, maar doe alsjeblieft geen donkerrood
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 19 nov 2009 15:06
- Bezit: Bami Dax lowrider
- Locatie: Zuilen
Re: C90 OT restauratie
Zo! Echt respect voor dat laswerk!!
Eric schreef:Ik kan hier misschien inhoudelijk op reageren, maar dan kan ik net zo goed tegen de hond gaan praten.
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
Re: C90 OT restauratie
knap werk! Ik kan zelf ook aardig breien, maar dit is niet verkeerd
''UNOX MAN''
-
- chaly addict
- Berichten: 18835
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: C90 OT restauratie
Goed gedaan knul, met name dat vouwwerk! Wat voor klopgereedschap heb jij gebruikt? Doe daar eens wat plaatjes van?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 28 jan 2007 03:58
- Bezit: Honda C90 OT
Honda C90 black bitch
Honda C70 tt
SS50 Schuurvondst - Locatie: Arnhem
Re: C90 OT restauratie
Omdat het hele stuk dat ik heb vervangen verrot was. Daarnaast is het een breed frame en daar zijn geen geschikte achterkantjes voor te koop die zouden voldoen aan mijn eisen.niek is ik schreef: Enkel snap ik niet waarom je zo'n moeilijk profiel hebt gemaakt om het laatste stukje ductail er aan te zetten...
Is ook een C90 OT frame. Heb ik gebruikt als voorbeeld zodat ik de welving aan de slechtste kant van het frame (links) goed na kon maken. Heb ik veel aan gehad. Frame heb ik inmiddels verkocht aan iemand hier op het board.ciebie schreef:waar is het andere frame op de eerste foto voor eigenlijk? ander project of donor?
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 28 jan 2007 03:58
- Bezit: Honda C90 OT
Honda C90 black bitch
Honda C70 tt
SS50 Schuurvondst - Locatie: Arnhem
Re: C90 OT restauratie
1x een gewoneNIX schreef:Wat voor klopgereedschap heb jij gebruikt? Doe daar eens wat plaatjes van?
Vrij kleine uitvoering 2x
1x een grote zware
Wat balkjes hout, de bankschroef die op de foto's staat en genoeg geduld.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 22 sep 2009 18:03
- Bezit: ss50.
- Locatie: Ede, gld
Re: C90 OT restauratie
Netjes werk zeg. En zowiezo, wat veeeeeeel werk! Mijn voorkeur gaat alleen niet uit naar donkerrood, maar ja ik hoef er niet op te rijden..
Zoals 't klokje thuus tikt, tikt ie ook op de brommer...
Re: C90 OT restauratie
dat plaatwerk heb je zeker netjes gedaan, RESTECP!
Beunen is de kunst van het improviseren