Nieuw project Black Bitch (pagina 6)/ C90 OT Beaver Brown

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
skodas
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 51
Lid geworden op: 06 nov 2010 12:55

Re: C90 OT restauratie (update 2: Beaver Brown)

Bericht door skodas »

Bah! wat mooi! Kan niet wachten om hem af te zien. Graag updates...

broodkorst
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 148
Lid geworden op: 16 mei 2007 18:42
Bezit: 7 wielen, 4 cilinders
Locatie: Ommen

Re: C90 OT restauratie (update 2: Beaver Brown)

Bericht door broodkorst »

Gaaf project! Vakwerk!
Lekker kleurtje ook. Zal de verf niet knappen op het plastic als het buigt?

Coos
SPONSOR
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 jan 2007 20:48
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: C90 OT restauratie (update 2: Beaver Brown)

Bericht door Coos »

Super Bernhard! :D
http://www.4taktwinkel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

bernhard
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 116
Lid geworden op: 28 jan 2007 03:58
Bezit: Honda C90 OT
Honda C90 black bitch
Honda C70 tt
SS50 Schuurvondst
Locatie: Arnhem

Re: C90 OT restauratie (update 2: Beaver Brown)

Bericht door bernhard »

Eerste keer dat ik dit type blok onder handen ga nemen. Glasparelstralen is een goed begin.

Afbeelding

Afbeelding

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Re: C90 OT restauratie (update 2: Beaver Brown)

Bericht door Kippenverver »

Ik wens je heel veel plezier met het (goed) schoonmaken van alle onderdelen, dat straalgrit vind je echt overal weer terug.
Ga heen en vereenvoudig u!

Saik0
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1856
Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Locatie: Amsterdam

Re: C90 OT restauratie (update 2: Beaver Brown)

Bericht door Saik0 »

Ziet er netjes uit, en kippenverver vrolijk buitje?
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
john schreef: 03 mei 2019 10:59 zonder vering gaat je rug naar de tering.

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Re: C90 OT restauratie (update 2: Beaver Brown)

Bericht door Kippenverver »

Niet dat ik weet? Ik heb zelf ook eens een blokje laten stralen, daar ben ik ongeveer 3 dagen mee bezig geweest om alles schoon te krijgen.. Gewoon een kleine tip dus.
Ga heen en vereenvoudig u!

butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: C90 OT restauratie (update 2: Beaver Brown)

Bericht door butt head »

Kippenverver schreef:Niet dat ik weet? Ik heb zelf ook eens een blokje laten stralen, daar ben ik ongeveer 3 dagen mee bezig geweest om alles schoon te krijgen.. Gewoon een kleine tip dus.
daar heb ik ook slechte ervaringen mee.

met een bak terpentinne. een doos met bussen remreiniger kom je al een heel eind.

kan je gelijk alle lagers vervangen die er in zitten. die overleven zo iets ook niet.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

bernhard
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 116
Lid geworden op: 28 jan 2007 03:58
Bezit: Honda C90 OT
Honda C90 black bitch
Honda C70 tt
SS50 Schuurvondst
Locatie: Arnhem

Re: C90 OT restauratie (update 2: Beaver Brown)

Bericht door bernhard »

butt head schreef:kan je gelijk alle lagers vervangen die er in zitten. die overleven zo iets ook niet.
Carters zijn leeg en er gaan sowieso nieuwe lagers in > volledige revisie.

Harry
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 167
Lid geworden op: 03 okt 2010 19:01
Bezit: Honda SS50M (Deluxe)
Honda Z50GZ "Gorilla"
Honda Z50J1 "Monkey"
Locatie: Nabij Amsterdam

Re: C90 OT restauratie (update 2: Beaver Brown)

Bericht door Harry »

Kippenverver schreef:Niet dat ik weet? Ik heb zelf ook eens een blokje laten stralen, daar ben ik ongeveer 3 dagen mee bezig geweest om alles schoon te krijgen.. Gewoon een kleine tip dus.

Hier ook slechte ervaringen mee. Wat je had kunnen doen je carter op een stuk hout leggen en dan dat stuk hout daar aan vast maken dan komt er iniedergeval geen grit aan de binnenkant. Is geen garantie maar er komt zoiezo veel minder in!

olvert
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 feb 2007 19:17
Locatie: Amsterdam

Re: C90 OT restauratie (update 2: Beaver Brown)

Bericht door olvert »

Leuk!!!! Ziet er echt super uit Bernhard. Blijft je achter volgen die hobby he? Loop al tien jaar om mijn zbtje heen op weg naar de douche :P

fabian
4T-MSB beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 sep 2011 19:08
Bezit: Honda C50
86cc bami monkey
Locatie: Hasselt

Re: C90 OT restauratie (update 2: Beaver Brown)

Bericht door fabian »

zozo. dat heb je netjes gedaan;). ziet er goed uit.
Beunen is ook een manier van sleutelen!

Thom
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 175
Lid geworden op: 20 feb 2009 17:44
Bezit: Honda ST50B
Locatie: Leimuiden

Re: C90 OT restauratie (update 2: Beaver Brown)

Bericht door Thom »

Hmm, opzich best te doen hoor. Mijn blok heb ik ook geglaspareld toen schoongemaakt in de ontvetterbak en als finishing touch nog even afgeblazen. Niks aan de zeis!

bulk003
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 56
Lid geworden op: 24 dec 2009 17:21
Locatie: Rheden

Re: C90 OT restauratie (update 2: Beaver Brown)

Bericht door bulk003 »

Kippenverver schreef:Niet dat ik weet? Ik heb zelf ook eens een blokje laten stralen, daar ben ik ongeveer 3 dagen mee bezig geweest om alles schoon te krijgen.. Gewoon een kleine tip dus.
Of een poosje in de ultrasoon reiniger, en effe afblazen gaat heel goed.

bernhard
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 116
Lid geworden op: 28 jan 2007 03:58
Bezit: Honda C90 OT
Honda C90 black bitch
Honda C70 tt
SS50 Schuurvondst
Locatie: Arnhem

Re: C90 OT restauratie (update 2: Beaver Brown)

Bericht door bernhard »

>>>>>>>>>>>>>>>>UPDATE>>>>>>>>>>>>>>>>

Het project begint steeds meer vorm te krijgen. Foto's zijn van matige kwaliteit helaas maar ik zal binnenkort betere foto's maken. Rollingframe zit praktisch in elkaar. Spulletjes laten galvaniseren, proberen alle boutjes/ moertjes origineel te houden (lukt helaas niet) maar wel overal netjes kopervet tussen.

Afbeelding

Afbeelding

Draadboom is netjes aangesloten kleur op kleur maar ik heb een klein probleempje. Sommige modellen hebben vanaf de accu alleen een rode draad, andere modellen hebben een rode en een roodwitte draad (die direct op de rectifier dient aangesloten te worden). Nu kan dat bij de rectifier op onderstaande foto niet. Misschien kan iemand hier duidelijkheid over bieden?

Afbeelding

Heb een nette originele set wielen in topstaat. Voor 1.4 achter 1.6 met Michelin banden zowel voor als achter 2.5. Jammer dat de naven gepolijst zijn (denk dat ik de naven nog een keer ga borstelen)

Afbeelding

Ondertussen is een vriend bezig met het fiksen van een betere voorrem. Remtrommel van een cl350, met 1.6 araya velg, aanpassen voor de schommelvork van de C.

Afbeelding

Afbeelding

Aankomend weekend ga ik het OT blok opnieuw in elkaar steken met veel nieuwe onderdelen. De cilinderkop krijgt nieuwe klepgeleiders en kleppen en de klepzitting wordt gefreesd. Daarnaast ligt hier een driebak van een C90 en een vierbak van een CD90. Ik heb nog niet gekeken wat voor schakelklok bij de vierbak zit maar misschien vind ik het leuk om die vierbak te proberen. Ik heb nog geen ervaring met dit type blok dus mocht je valkuilen weten, bepaalde zwakke punten kunnen noemen waarop ik moet letten of andere tips hebben dan zijn die meer dan welkom.
Laatst gewijzigd door bernhard op 16 feb 2012 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie