1970 CT70 K0

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Mr. Oizo
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 mei 2010 10:47
Locatie: Berkel en Rodenrijs

1970 CT70 K0

Bericht door Mr. Oizo »

Ik heb me hier al voorgesteld, dus kan ik hier een projecttopic aanmaken.

Ik kreeg vandaag allemaal leuke post, een pakketje van Rovaza met nieuwe MDI schokbrekers en een langere kickstarter, een pakketje van Staxter met een oppakgreep, een spanningsregelaar en een beugeltje voor de bobine en, last but not least, post van de RDW met mijn kentekenpapieren! 8-)

De nieuwe schokbrekers maken echt een wereld van verschil! De nieuwe dempen tenminste... Mocht iemand de oude schokbrekers willen hebben (voor de chromen kapjes ofzo, want die zijn nog best netjes), laat het maar weten. Hierbij een fototje:

Afbeelding

Bij de RDW staat alleen bij de handelsbenaming Dax ipv CT70, kan dit een probleem gaan opleveren? :?

In ieder geval ga ik morgen op zoek naar waar ik het beste een kentekenplaat kan laten maken. Ik wil zsm rijden! 8-)

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16197
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: 1970 CT70 K0

Bericht door nielspbr »

Brezan bijvoorbeeld.

NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: 1970 CT70 K0

Bericht door NIX »

Mr. Oizo schreef:Bij de RDW staat alleen bij de handelsbenaming Dax ipv CT70, kan dit een probleem gaan opleveren? :?

Welnee, papier is papier. Mijn SS heet S5. Als de nummers maar kloppen en je eigen gegevens.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Saik0
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1856
Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Locatie: Amsterdam

Re: 1970 CT70 K0

Bericht door Saik0 »

Mooi ding! Zit er nou een monkey spatje aan de voorkant?
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
john schreef: 03 mei 2019 10:59 zonder vering gaat je rug naar de tering.

Mr. Oizo
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 mei 2010 10:47
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Re: 1970 CT70 K0

Bericht door Mr. Oizo »

Saik0 schreef:Mooi ding! Zit er nou een monkey spatje aan de voorkant?
Bedankt! 8-) Zou best kunnen van dat voorspatbord, ik ben nog niet zo in thuis in de verschillende modellen. Ik wil hem tzt in ieder geval vervangen, want hij is van kunststof en ik houd meer van staal. :wink:

Ik heb bij de Brezan nagevraagd voor de kentekenplaat, maar daar moeten ze hem bestellen. Ik rijd vanmiddag even langs bij Magnin en Schipper in Rotterdam, daar kan hij gelijk gemaakt worden. :D

Mr. Oizo
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 mei 2010 10:47
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Re: 1970 CT70 K0

Bericht door Mr. Oizo »

Nou, ik heb vanavond mijn eerste Dax-kilometers gemaakt, 30 stuks in totaal. Wat een lol! *D

Het luchtfilter is nogal heel erg rumoerig, maar de uitlaat is daarentegen fluisterstil. Hij houdt wel wat in op hogere toeren, dus daar wil ik nog wat aan doen. Misschien dat dit aan de uitlaat ligt? Ik zal de bougie er nog even uitdraaien om te kijken hoe die eruit ziet. De grip van de Chinese bandjes viel me helemaal niet tegen, ben benieuwd of ik er nog steeds zo over denk in de nattigheid. Verder stuitert de voorzijde een klein beetje, zal wel door de klassieke voorvork komen.

Voor de rest ben ik helemaal blij! *D

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16197
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: 1970 CT70 K0

Bericht door nielspbr »

Chinese bandjes zo snel mogelijk oproken en vervangen door fatsoenlijke banden. Zeker als je wel eens met nattigheid rijdt.

chaly-dude
chaly's angel
Berichten: 1617
Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: 1970 CT70 K0

Bericht door chaly-dude »

Ik zou ook gelijk je motorblok (origineel scoren) en het stuur vervangen.
Iets goedkoper, van die zwarte rubbertjes bij je onderpoten van je voorvork maakt het ook al wat leuker voor het oog;)

To 5.0
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 51
Lid geworden op: 16 feb 2010 21:41
Bezit: Zwarte Skyteam Dax 2009, Ford Mustang 1988 GT, Ford mustang 1971 Grande, Ford LTD Crown Victoria Country Squire 1990, Lincoln mark VII 1991 en een fiets.
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 1970 CT70 K0

Bericht door To 5.0 »

Gaaf man dat je nu kan rijden. Mag je geen blauwe kentekenplaat erop? Hij is immers van 1970. maakt hem wel authentiek.
How can you win if you don't play?

Mandarijn
4T-MSB regular
Berichten: 459
Lid geworden op: 19 nov 2008 20:52
Locatie: soest

Re: 1970 CT70 K0

Bericht door Mandarijn »

volgensmij zijn blauwe platen in 1976 afgeschaft, bij auto's in iedrgeval, dus dan mag 1970 zeker :D
"Horsepower loves the absense of weight"

NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: 1970 CT70 K0

Bericht door NIX »

Geen gekke redenaties doen. Er zijn gewoon regels voor. Een nooit eerder gekentekende fiets mag alleen blauwe platen als ie van '72 of ouder is.

http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/h ... nteken.htm
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

thijsperdok
4T-MSB addict
Berichten: 601
Lid geworden op: 25 feb 2008 09:33
Locatie: Groningen, Warffum

Re: 1970 CT70 K0

Bericht door thijsperdok »

Mandarijn schreef:volgensmij zijn blauwe platen in 1976 afgeschaft, bij auto's in iedrgeval, dus dan mag 1970 zeker :D
bijna, tot januari '78 :wink:

Mr. Oizo
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 mei 2010 10:47
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Re: 1970 CT70 K0

Bericht door Mr. Oizo »

Er zitten inderdaad gewoon blauwe platen op, is wel het mooiste op zo'n klassieke brommer. :D En bedankt voor de comments! 8-)

Gisteren even de klepjes gesteld, stelt ook niets voor. Helaas geen tijd meer gehad om te rijden, misschien straks nog even.

Mr. Oizo
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 mei 2010 10:47
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Re: 1970 CT70 K0

Bericht door Mr. Oizo »

Nou, ik ben er inmiddels ook achter dat hij eigenlijk helemaal niet zo inhoudt bij hoge toeren... Er zit een 38T achtertandwiel op.... :oops: Dat icm het 17T voortandwiel zorgt ervoor dat de top gewoon erg laag ligt. Ik vond het al indrukwekkend dat hij in z'n 2 ook op het achterwiel wilde. :twisted: Er komt nu dus achter een kleiner tandwiel op, 30 of 32, zodat ik een wat redelijkere kruissnelheid krijg. Maar eigenlijk schaam ik mij dus diep dat ik niet eerder naar de tandwielverhouding heb gekeken... :oops: :oops: :oops:

Monkeymadness
4T-MSB zombie
Berichten: 2060
Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
Locatie: Wapenveld

Re: 1970 CT70 K0

Bericht door Monkeymadness »

of je doet zoals ik en knoopt er een 150cc blokje onder, met tandwielverhouding 18-28 heb je dan ook nog auto-wheelies in z'n 3 :D
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
:D :mrgreen:

Plaats reactie