Honda (Zhenhua) Ape 200cc

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Lejon
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1383
Lid geworden op: 24 jan 2009 12:55
Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit
Locatie: Leimuiden

Re: Honda (Zhenhua) Ape 200cc (Soundcheck pag. 15)

Bericht door Lejon »

Heb ik met mn dubbele faddy als ik van school wegrij dan puf ik ook al die mensen in hun gezicht haha
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"

lars
4T-MSB regular
Berichten: 472
Lid geworden op: 25 jul 2011 00:13
Bezit: Honda SS50
Locatie: Wolvega

Re: Honda (Zhenhua) Ape 200cc UPDATE

Bericht door lars »

Joelouz schreef:laatste weken bezig geweest met het reviseren van mn voor vork. heb bij coos origineel honda keerringen besteld en die gister binnen gekregen. heb ook de poten gestraald en opnieuw gespoten.

een poot gestraald
Afbeelding

daarna ook de ander
Afbeelding

tja je moet toch wat als de verlichting het niet doet..
Afbeelding


eindresultaat
Afbeelding

Afbeelding

heb alles weer gemonteerd zitten, het is alleen nadat ik een stukje gereden had toch nog weer de binnen poten vochtig had :evil: hoe kan dit? heb ik soms de keerring verkeerd om zitten? er zat namelijk een schuine rand aan de keerring en die heb ik naar onder gedaan, is dit juist?

ook was ik 2 weken gelden gestrand op een goede 20 km van huis.. hoorde een raar bonkend geluid dus verminderde ik de snelheid en gaf een keer heel kort goed gas waarna mn ketting knapte.. dus die er ook nieuw op :mrgreen:

Afbeelding

en nu komt het mooiste! na 2 jaar de tijdelijke oplossing van mn spatbord maar is veranderd. het werd toch echt is tijd dat die tie rips werden vervangen voor een mooi beugeltje :oops:


JA JA, ongelooflijk maar waar!
Afbeelding
Je kan de keerringen wel vervangen van de voorvork, maar als de binnenpoten roestplekjes hebben (dat hoeft maar minimaal te zijn) heb je in feite kleine gaatjes in je poot.
Die werken als een soort bakjes die elke keer als de vork inveert olie meescheppen en die dus meenemen wanneer de vork weer uitveert. Ik heb t ook met mn bami dax. Maar laat t lekker wnt je schijnt zo nog jaren te kunnen rijden.
Ik haat onderschriften!

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16200
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Honda (Zhenhua) Ape 200cc (Soundcheck pag. 15)

Bericht door nielspbr »

Zolang het maar niet bij je remschijf komt.

lars
4T-MSB regular
Berichten: 472
Lid geworden op: 25 jul 2011 00:13
Bezit: Honda SS50
Locatie: Wolvega

Re: Honda (Zhenhua) Ape 200cc (Soundcheck pag. 15)

Bericht door lars »

nielspbr schreef:Zolang het maar niet bij je remschijf komt.
Je moet dr af en toe n doekkie over halen
Ik haat onderschriften!

Joelouz
4T-MSB regular
Berichten: 317
Lid geworden op: 04 jul 2010 14:44

Re: Honda (Zhenhua) Ape 200cc (Soundcheck pag. 15)

Bericht door Joelouz »

dat zou ook kunnen, hoewel ik dacht dat de binnenpoot nog wel aardig strak is. ik twijfel of ik de keering er niet op zn kop erin heb zitten.. :mrgreen: en idd, dan veeg ik het er zo af en toe maar af. het is volgens mij al wel minder dan dat het eerst was.
Ape 200 ccm
Civic EJ9 Silverstone ´98
Crx Vtec EE8 '91

lars
4T-MSB regular
Berichten: 472
Lid geworden op: 25 jul 2011 00:13
Bezit: Honda SS50
Locatie: Wolvega

Re: Honda (Zhenhua) Ape 200cc (Soundcheck pag. 15)

Bericht door lars »

Joelouz schreef:dat zou ook kunnen, hoewel ik dacht dat de binnenpoot nog wel aardig strak is. ik twijfel of ik de keering er niet op zn kop erin heb zitten.. :mrgreen: en idd, dan veeg ik het er zo af en toe maar af. het is volgens mij al wel minder dan dat het eerst was.
Ja de olie is waarschijnlijk al bijna op... ;P
Ik haat onderschriften!

Joelouz
4T-MSB regular
Berichten: 317
Lid geworden op: 04 jul 2010 14:44

Re: Honda (Zhenhua) Ape 200cc (Soundcheck pag. 15)

Bericht door Joelouz »

ook dat heb ik heus wel ververst hoor;p
Ape 200 ccm
Civic EJ9 Silverstone ´98
Crx Vtec EE8 '91

Joelouz
4T-MSB regular
Berichten: 317
Lid geworden op: 04 jul 2010 14:44

Re: Honda (Zhenhua) Ape 200cc (Soundcheck pag. 15)

Bericht door Joelouz »

na een tijdje afwezig te zijn geweest maar weer even van me wat laten horen. :D heb verder weinig veranderd aan de Ape, alleen wel een klein ongelukje gehad op een zaterdag avond. tijdens het rijden zijn de 3 bouten waarmee het achtertandwiel vast op de naaf zit los gelopen. ik hoorde al een vreemd geluid en ben wat langzamer gaan rijden, kort daarna sloeg het hele achterwiel vast. weet nog niet goed wat de schade is, omdat ik nog niet veel zin had om de boel los te trekken. zoals het er nu naar uit ziet, moet er een nieuwe achterbrug in. de naaf kan ik heel misschien nog gebruiken, mits ik de afgebroken tapeinden eruit kan krijgen :o

hier nog wat foto´s

Afbeelding

Afbeelding


dit komt van het voorjaar wel weer in orde. heb momenteel meer mn aandacht op mn Crx Vtec die ik een tijdje terug gekocht heb :mrgreen:
Ape 200 ccm
Civic EJ9 Silverstone ´98
Crx Vtec EE8 '91

jeroenhonda
4T-MSB regular
Berichten: 316
Lid geworden op: 11 jun 2009 09:47
Bezit: Chaly en monkey z50j1
Locatie: Zwolle

Re: Honda (Zhenhua) Ape 200cc (Soundcheck pag. 15)

Bericht door jeroenhonda »

Oeiii, heb je nog geluk gehad. Dat wil je ook niet als dat ding van jou van volgas blaft

lupomob
4T-MSB regular
Berichten: 418
Lid geworden op: 18 mar 2011 18:34
Bezit: Een heuze bami monkey
Locatie: lelystad

Re: Honda (Zhenhua) Ape 200cc (Soundcheck pag. 15)

Bericht door lupomob »

Ik had exact hetzelfde met de monkey.
De bout rosde zo de stukken alluminium uit mijn achterbrug.
Veerringen er achter was niet de oplossing want ze kwamen nog steeds los( en ja ik weet hoe je een bout vast draait).

Uiteindelijk met locktide ze vastgezet en dat werkt wel

succes
On the first day god created the 2 stroke engine, on the second day he was pissed bij the sound off the 2 stroke and created the 4 stroke engine. just perfect

Joelouz
4T-MSB regular
Berichten: 317
Lid geworden op: 04 jul 2010 14:44

Re: Honda (Zhenhua) Ape 200cc (Soundcheck pag. 15)

Bericht door Joelouz »

jeroenhonda schreef:Oeiii, heb je nog geluk gehad. Dat wil je ook niet als dat ding van jou van volgas blaft
haha nee, het is dat ik merkte dat er iets niet pluis was.. ik heb daarvoor nog wel een keer op een recht stuk de 100 aan getikt, dus ben blij dat het steeds nog goed gaat.
lupomob schreef:Ik had exact hetzelfde met de monkey.
De bout rosde zo de stukken alluminium uit mijn achterbrug.
Veerringen er achter was niet de oplossing want ze kwamen nog steeds los( en ja ik weet hoe je een bout vast draait).

Uiteindelijk met locktide ze vastgezet en dat werkt wel

succes
ja mn broer ook met zn z50 met 125cc. daar hadden we het optijd door. ik had er ook een veerring achter zitten uit voorzorg dat ie los zou lopen, heeft weinig geholpen dus. zat er nu inderdaad ook aan te denken om de bouten met locktide vast te zetten :lol:
Ape 200 ccm
Civic EJ9 Silverstone ´98
Crx Vtec EE8 '91

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Honda (Zhenhua) Ape 200cc (Soundcheck pag. 15)

Bericht door butt head »

zo als ik bekijk heeft ja achterbrug ook een mooie tik mee gekregen. daar zal je wel een mooie cirkel in zien staan of niet.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Joelouz
4T-MSB regular
Berichten: 317
Lid geworden op: 04 jul 2010 14:44

Re: Honda (Zhenhua) Ape 200cc (Soundcheck pag. 15)

Bericht door Joelouz »

butt head schreef:zo als ik bekijk heeft ja achterbrug ook een mooie tik mee gekregen. daar zal je wel een mooie cirkel in zien staan of niet.

ja klopt, die moet sowieso vervangen worden. het is alleen nog de vraag hoe de naaf is en het tandwiel offset, maar denk dat die nog wel goed zijn. achterbrug ga ik verder ook niet mee knooien, dat moet gewoon goed zijn.
Ape 200 ccm
Civic EJ9 Silverstone ´98
Crx Vtec EE8 '91

lupomob
4T-MSB regular
Berichten: 418
Lid geworden op: 18 mar 2011 18:34
Bezit: Een heuze bami monkey
Locatie: lelystad

Re: Honda (Zhenhua) Ape 200cc (Soundcheck pag. 15)

Bericht door lupomob »

Ik had het dus ook met de 125.

Mijn brug ziet er exact hetzelfde uit.

Je naaf en je tandwielen kunnen het hebben.
Bij mij waren er 2 bouten los gekomen uiteindelijk.
1 compleet afgebroken en de ander goed krom.
De naaf had geen kras en het tandwiel zag er ook nog super netjes uit.
On the first day god created the 2 stroke engine, on the second day he was pissed bij the sound off the 2 stroke and created the 4 stroke engine. just perfect

Joelouz
4T-MSB regular
Berichten: 317
Lid geworden op: 04 jul 2010 14:44

Re: Honda (Zhenhua) Ape 200cc (Soundcheck pag. 15)

Bericht door Joelouz »

okee,

het enige waar ik een beetje bang voor ben, is dat ik nog anderhalve kilometer door moest lopen om de brommer bij een vriend veilig te kunnen stallen. omdat alle 3 de bouten waren afgebroken, bleef het tandwiel met offset stil staan met lopen en het wiel draaide uiteraard wel. ik ben dan een beetje bang dat het offset op de naaf is gaan inslijten door de wrijfing die er tussen is ontstaan. dat is dus afwachten en zien hoe dat eruit ziet.
Ape 200 ccm
Civic EJ9 Silverstone ´98
Crx Vtec EE8 '91

Plaats reactie