echte mannen schakelen met hun handnielspbr schreef:Rijdt heerlijk en spaart de neus van je linkerschoen.stoterstangen90 schreef:ik ga meestal voor het compromis. Aan de voorkant gewoon schakelpedaaltje met rubbertje en aan de achterkant toch een hakpedaaltje. Dat werkt altijd top, en kost je nooit je schoenenKippenverver schreef:Ik kan er ook niet echt aan wennen..
(En je hoeft het hakdeel niet te gebruiken.)
Nadeel, is lastiger met verwijderen van ontstekingskapje.
HJ's SS-jes, XL, imimimonkeys, C's, Tjallies, XR, ST en S90
Hey! Is die XL toevallig vroeger van een kerel uit Driebergen geweest? Het neefje van Mart Smeets had deze vroeger. Die had hem weer overgekocht van Thomas ter Steege uit Zeist. Heb het topend nog eens voor hem gemonteerd (voor een pakje peuken, herinner ik me )
Zo ja, zit er onder de groene lak nog de originele gele kleur.
Zo ja, zit er onder de groene lak nog de originele gele kleur.
-
- chaly addict
- Berichten: 18829
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Mijn jongste crush:
Lief he?
Bijna compleet. Heeft iemand nog wat OT C90 spulletjes over? Ik zoek een beenschild met zijcontactgat (zelfde als C70?), een bruggelijkrichter (met 4 aansluitingen), een aanzuigrubber, een linkerzijkapje (groot) een knipperglaasje en een voortandwiel met borging (dikke as). Andere spulletjes ben ik tegenwoordig ook geinteresseerd in.
Nog een mooie pijp en partslist met pakkingset erbij gehad.
Volgens het framenummer en de bekende lijst is het een '76-er Z2. Geen idee of ie te kentekenen is. In deze staat niet, schat ik zo.
*edit: Volgens Honda UK is het een ZZ uit '80, modeljaar '79. Nu nog een bewijs dat ie daar ooit is uitgeschreven en ik heb een keurbaar project, jippie!.*
En ja, je ziet daar een NT C90 ontstekingskapje liggen. Hoort hier niet bij. En dat gele rotplaatje gaat er dit weekend nog vanaf.
Lief he?
Bijna compleet. Heeft iemand nog wat OT C90 spulletjes over? Ik zoek een beenschild met zijcontactgat (zelfde als C70?), een bruggelijkrichter (met 4 aansluitingen), een aanzuigrubber, een linkerzijkapje (groot) een knipperglaasje en een voortandwiel met borging (dikke as). Andere spulletjes ben ik tegenwoordig ook geinteresseerd in.
Nog een mooie pijp en partslist met pakkingset erbij gehad.
Volgens het framenummer en de bekende lijst is het een '76-er Z2. Geen idee of ie te kentekenen is. In deze staat niet, schat ik zo.
*edit: Volgens Honda UK is het een ZZ uit '80, modeljaar '79. Nu nog een bewijs dat ie daar ooit is uitgeschreven en ik heb een keurbaar project, jippie!.*
En ja, je ziet daar een NT C90 ontstekingskapje liggen. Hoort hier niet bij. En dat gele rotplaatje gaat er dit weekend nog vanaf.
Laatst gewijzigd door NIX op 25 mar 2016 15:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- chaly's angel
- Berichten: 1617
- Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
- Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
knipperglas heb ik wel, gelijkrichter ding denk ik ook(moet je eerst maar eens specafiek omschrijven, heb diverse dingen liggen)
heb een luchtfilter van een NT c90, dat als ik zo op de foto zie moet gaan passen...
tevens heb ik nog een blok van zo'n ding, volgens mij niet compleet..
in onderdelen, zag wel een ontsteking liggen een kopje, carters
alles in Ressen(bij me oom)
hoeft allemaal niet veel te kosten...
heb een luchtfilter van een NT c90, dat als ik zo op de foto zie moet gaan passen...
tevens heb ik nog een blok van zo'n ding, volgens mij niet compleet..
in onderdelen, zag wel een ontsteking liggen een kopje, carters
alles in Ressen(bij me oom)
hoeft allemaal niet veel te kosten...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
- chaly addict
- Berichten: 18829
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Laatste project:
Specs:
NL SS50, 50cc uit scratch opgebouwd SS blokje met verlatend vliegwiel voor de keuring, 10mm gevlakte clipcarb en ori luchtfilter. Ontsteking zelf in elkaar gesoldeerd. Keerringen en schakelpennen en pakkingen zijn nieuw, net als de meeste distrizooi. Gestripte draadgaten zijn van helicoils voorzien. Ori SS pijp die van de meeste schotten ontdaan is en een flens heeft van een stuk gaspijp. Achterste beugeltje deed ooit dienst in een centrale verwarming. Schokbrekerbout rechtsboven is opgebouwd uit een M10 moer met hergetapt draad, een stukje verwarmingspijp en een M8 moer. Ergens moet nog een ori moer liggen, maar waar...
Vork heeft nieuwe lagerschalen en binnenpoten zijn afkomstig van Eric. 1 Rubber is uit eigen voorraad, de oren zijn uitgedeukt en recht.
Gerepareerde draadboom van Ronald. Stokstuurtje en armaturen ook (dacht ik). Imi gelijkrichter. Nieuwe voorremkabel en oude Ninja turtle bel.
Lelijk imi achterlicht. Imi teller voor extra snelheidsgevoel.
2,50 Voorbandje, 2,75 achterband. Cheapie nieuwe MT remschoentjes.
Frame is gelast op stuuraanslag, plekje voor achterspatboard en rempookstuit, nieuwe draadgaten voor zadelbevestiging en achterspatboard. Accukapje van San. Rechtbebogen C-steppenbalkje voorzien van lange SS jiffy. Rempook is ook C. Stelbout achterrem is nieuw. Achterspatje hangt in nieuwe rubbertjes.
Binnenkort maar laten keuren. Gaat daarna met een vast vliegwiel en een grotere carb een heerlijk brommertje worden. De buddy wordt nog aangepakt zodat de band weer gemonteerd kan, ik wil kunnen toeteren, tankje gaat nog een andere kleur krijgen en ik denk K1 strepen. Misschien nog een keer een mooi achterlicht monteren met remlicht en NEE, een ULO is niet mooi. Dan liever deze puist.
Specs:
NL SS50, 50cc uit scratch opgebouwd SS blokje met verlatend vliegwiel voor de keuring, 10mm gevlakte clipcarb en ori luchtfilter. Ontsteking zelf in elkaar gesoldeerd. Keerringen en schakelpennen en pakkingen zijn nieuw, net als de meeste distrizooi. Gestripte draadgaten zijn van helicoils voorzien. Ori SS pijp die van de meeste schotten ontdaan is en een flens heeft van een stuk gaspijp. Achterste beugeltje deed ooit dienst in een centrale verwarming. Schokbrekerbout rechtsboven is opgebouwd uit een M10 moer met hergetapt draad, een stukje verwarmingspijp en een M8 moer. Ergens moet nog een ori moer liggen, maar waar...
Vork heeft nieuwe lagerschalen en binnenpoten zijn afkomstig van Eric. 1 Rubber is uit eigen voorraad, de oren zijn uitgedeukt en recht.
Gerepareerde draadboom van Ronald. Stokstuurtje en armaturen ook (dacht ik). Imi gelijkrichter. Nieuwe voorremkabel en oude Ninja turtle bel.
Lelijk imi achterlicht. Imi teller voor extra snelheidsgevoel.
2,50 Voorbandje, 2,75 achterband. Cheapie nieuwe MT remschoentjes.
Frame is gelast op stuuraanslag, plekje voor achterspatboard en rempookstuit, nieuwe draadgaten voor zadelbevestiging en achterspatboard. Accukapje van San. Rechtbebogen C-steppenbalkje voorzien van lange SS jiffy. Rempook is ook C. Stelbout achterrem is nieuw. Achterspatje hangt in nieuwe rubbertjes.
Binnenkort maar laten keuren. Gaat daarna met een vast vliegwiel en een grotere carb een heerlijk brommertje worden. De buddy wordt nog aangepakt zodat de band weer gemonteerd kan, ik wil kunnen toeteren, tankje gaat nog een andere kleur krijgen en ik denk K1 strepen. Misschien nog een keer een mooi achterlicht monteren met remlicht en NEE, een ULO is niet mooi. Dan liever deze puist.
Laatst gewijzigd door NIX op 25 mar 2016 15:49, 4 keer totaal gewijzigd.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.