HJ's SS-jes, XL, imimimonkeys, C's, Tjallies, XR, ST en S90

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
B&DHC
4T-MSB addict
Berichten: 820
Lid geworden op: 15 feb 2007 22:10
Locatie: Eindhoven

Bericht door B&DHC »

nielspbr schreef:
stoterstangen90 schreef:
Kippenverver schreef:Ik kan er ook niet echt aan wennen..
ik ga meestal voor het compromis. Aan de voorkant gewoon schakelpedaaltje met rubbertje en aan de achterkant toch een hakpedaaltje. Dat werkt altijd top, en kost je nooit je schoenen
Rijdt heerlijk en spaart de neus van je linkerschoen.
(En je hoeft het hakdeel niet te gebruiken.)
Nadeel, is lastiger met verwijderen van ontstekingskapje.
echte mannen schakelen met hun hand

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Hij is er al af. Klaar.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Peek
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 sep 2007 12:18
Locatie: Utrecht

Bericht door Peek »

Hey! Is die XL toevallig vroeger van een kerel uit Driebergen geweest? Het neefje van Mart Smeets had deze vroeger. Die had hem weer overgekocht van Thomas ter Steege uit Zeist. Heb het topend nog eens voor hem gemonteerd (voor een pakje peuken, herinner ik me :wink: )
Zo ja, zit er onder de groene lak nog de originele gele kleur.

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Geen idee. Hij is lichtgeel eronder. Is bij mijn weten een ori XL kleur.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5857
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Bericht door Jurrien »

http://www.youtube.com/watch?v=xxvxsdYKqM0

nu zelfs op hoge kwaliteit!
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Mijn jongste crush:

Afbeelding

Lief he?

Bijna compleet. Heeft iemand nog wat OT C90 spulletjes over? Ik zoek een beenschild met zijcontactgat (zelfde als C70?), een bruggelijkrichter (met 4 aansluitingen), een aanzuigrubber, een linkerzijkapje (groot) een knipperglaasje en een voortandwiel met borging (dikke as). Andere spulletjes ben ik tegenwoordig ook geinteresseerd in.

Nog een mooie pijp en partslist met pakkingset erbij gehad.

Volgens het framenummer en de bekende lijst is het een '76-er Z2. Geen idee of ie te kentekenen is. In deze staat niet, schat ik zo.

*edit: Volgens Honda UK is het een ZZ uit '80, modeljaar '79. Nu nog een bewijs dat ie daar ooit is uitgeschreven en ik heb een keurbaar project, jippie!.*

En ja, je ziet daar een NT C90 ontstekingskapje liggen. Hoort hier niet bij. En dat gele rotplaatje gaat er dit weekend nog vanaf.
Laatst gewijzigd door NIX op 25 mar 2016 15:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Jolijn
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 214
Lid geworden op: 12 jun 2007 14:27
Locatie: Groningen

Bericht door Jolijn »

Hee! Die lijkt verdacht veel op mijn brommer! :D

Je kan ook gewoon een gaatje in het beenschild van een C50 boren, gaat ook goed.

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Deze is een stuk minder rot. En ik wilde juist niet boren, eigenlijk. Hier ligt nog wel een min of meer bruikbare beenkap, maar nog zonder niet ori gaten.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

chaly-dude
chaly's angel
Berichten: 1617
Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door chaly-dude »

Sorry Nix, ik vind het toch altijd weer knap hoe jij door de roest een machtig mooie machine ziet !

Jolijn
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 214
Lid geworden op: 12 jun 2007 14:27
Locatie: Groningen

Bericht door Jolijn »

Zet deze brommer tegen een witte achtergrond, zet en een tank en de beenkappen op, en hij ziet er best wel prima uit!

john
4T-MSB zombie
Berichten: 3342
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50
Locatie: keukenhof city

Bericht door john »

zon aanzuig rubber heb ik nog wel, maar dan zal je er ook een berg ander spul bij moeten kopen zie te koop. in totaal maar 30 euro dus duur is het niet
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Kijk ik nou scheel of zie ik alleen een C50 aanzuigrubber erbij liggen? Ik zie geen OT C90 rubber op je foto's. Die C50 balgjes heb ik zelf ook.

We praten over een dikke Harrie. Dat is volgens mij zelfs anders dan een late C70
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Bericht door niek is ik »

knipperglas heb ik wel, gelijkrichter ding denk ik ook(moet je eerst maar eens specafiek omschrijven, heb diverse dingen liggen)
heb een luchtfilter van een NT c90, dat als ik zo op de foto zie moet gaan passen...

tevens heb ik nog een blok van zo'n ding, volgens mij niet compleet..
in onderdelen, zag wel een ontsteking liggen een kopje, carters

alles in Ressen(bij me oom)
hoeft allemaal niet veel te kosten...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Laatste project:

Afbeelding

Afbeelding

Specs:
NL SS50, 50cc uit scratch opgebouwd SS blokje met verlatend vliegwiel voor de keuring, 10mm gevlakte clipcarb en ori luchtfilter. Ontsteking zelf in elkaar gesoldeerd. Keerringen en schakelpennen en pakkingen zijn nieuw, net als de meeste distrizooi. Gestripte draadgaten zijn van helicoils voorzien. Ori SS pijp die van de meeste schotten ontdaan is en een flens heeft van een stuk gaspijp. Achterste beugeltje deed ooit dienst in een centrale verwarming. Schokbrekerbout rechtsboven is opgebouwd uit een M10 moer met hergetapt draad, een stukje verwarmingspijp en een M8 moer. Ergens moet nog een ori moer liggen, maar waar...

Vork heeft nieuwe lagerschalen en binnenpoten zijn afkomstig van Eric. 1 Rubber is uit eigen voorraad, de oren zijn uitgedeukt en recht.

Gerepareerde draadboom van Ronald. Stokstuurtje en armaturen ook (dacht ik). Imi gelijkrichter. Nieuwe voorremkabel en oude Ninja turtle bel.

Lelijk imi achterlicht. Imi teller voor extra snelheidsgevoel.

2,50 Voorbandje, 2,75 achterband. Cheapie nieuwe MT remschoentjes.

Frame is gelast op stuuraanslag, plekje voor achterspatboard en rempookstuit, nieuwe draadgaten voor zadelbevestiging en achterspatboard. Accukapje van San. Rechtbebogen C-steppenbalkje voorzien van lange SS jiffy. Rempook is ook C. Stelbout achterrem is nieuw. Achterspatje hangt in nieuwe rubbertjes.

Binnenkort maar laten keuren. Gaat daarna met een vast vliegwiel en een grotere carb een heerlijk brommertje worden. De buddy wordt nog aangepakt zodat de band weer gemonteerd kan, ik wil kunnen toeteren, tankje gaat nog een andere kleur krijgen en ik denk K1 strepen. Misschien nog een keer een mooi achterlicht monteren met remlicht en NEE, een ULO is niet mooi. Dan liever deze puist.
Laatst gewijzigd door NIX op 25 mar 2016 15:49, 4 keer totaal gewijzigd.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie