Niet te wijs gaan doen jochie!jos123 schreef:
en dat weet ik want ik zit op een bureaustoel
Militare Honda SS50
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 14 jan 2008 21:15
- Locatie: Tiel
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 788
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:07
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Don't jockie me, tielenaar!Abraham_c310Power schreef:Niet te wijs gaan doen jochie!jos123 schreef:
en dat weet ik want ik zit op een bureaustoel
ga loodvervanger tanken ofzo
[Gezocht]: Honda XS-500, liefst rijdend, uiterlijk boeit niet zo.
Nog geen lid van de HVN?
Post ook veilig:
<------------------------------------------------------ ATC Vrije Zone ------------------------------------------------------------>
Nog geen lid van de HVN?
Post ook veilig:
<------------------------------------------------------ ATC Vrije Zone ------------------------------------------------------------>
zal ik maar eens nieuwe foto's oploade , hij ziet er alweer beter uit , netter
en tja , ik tank 95 en 98 , ligt eraan welke dichst bij zit :V
prijs schilt toh maar 50 cent of eurotje , ga ik niet moeilijk over doen .
Misschien morgen foto's , heb het erg druk met werk
en tja , ik tank 95 en 98 , ligt eraan welke dichst bij zit :V
prijs schilt toh maar 50 cent of eurotje , ga ik niet moeilijk over doen .
Misschien morgen foto's , heb het erg druk met werk
dnepr k650 , ural m72 , suzuki sv650 , honda ss50 , armstrong mt500
Ik weet het beter want ik zit op een beterweetopleidingAbraham_c310Power schreef:Het verschil:Jurrien schreef:euro 98 is helemaal niet schoner dan euro 95.
Ik zou je ontsteking eens checken als ie zoveel bougies vreet. Aardeprobleem?
Ik weet het want ik zit op een laboratorium opleiding
Maar verschil is dat je met euro 98 een gecontroleerdere verbranding hebt. Met 95 gaan nieuwe auto's eerder over op zelf verbranding als ze een tijd lang hard gaan rijden. Dus het beste voor je honda is veel 95 tanken en eens in het half jaar V-Power erin gooien. Dan spoel alles goed schoon vanbinnen.
Naja, je ziet maar wat je er mee doet.
Het verschil is dat euro 98 een hogere zelfontbrandingstemperatuur heeft dan euro 95. In feite wil 98 dus slechter in de fik vliegen dan 95. Daarom moet je in motorblokken met een hoge compressie (waardoor hoge druk: hoge temperatuur: meer kans op zelfontbranden) soms 98 tanken. Heeft verder in principe niets te maken met het nieuw of oud zijn van je auto.
Zelfontbranden van het mengsel in de cilinder (pingelen) is schadelijk omdat het hele mengsel in één keer ontploft, in plaats van dat er 'langzaam' een vlamfront vanaf de bougie begint te lopen. Het eerste geval geeft een veel hogere druk op de zuiger en daar is de motor niet op berekend.
Grappig detail: de verbrandingswaarde van 95 is hoger dan die van 98, eigenlijk is 95 gewoon betere benzine!
Dus 98 tanken omdat het beter is is onzin. En het brandt zeker niet schoner. Maarja, iedereen linkt de getallen van 98 en 95 direct aan procenten en daarom denkt iedereen dat 98% beter is. Onzin dus.
Dat v-power je motor schoonspoelt zit ook tussen de oren, maar laten we daar maar niet over beginnen.
-
- chaly's angel
- Berichten: 1617
- Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
- Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
sluit mij bij Jurrien aan...Jurrien schreef:Ik weet het beter want ik zit op een beterweetopleidingAbraham_c310Power schreef:Het verschil:Jurrien schreef:euro 98 is helemaal niet schoner dan euro 95.
Ik zou je ontsteking eens checken als ie zoveel bougies vreet. Aardeprobleem?
Ik weet het want ik zit op een laboratorium opleiding
Maar verschil is dat je met euro 98 een gecontroleerdere verbranding hebt. Met 95 gaan nieuwe auto's eerder over op zelf verbranding als ze een tijd lang hard gaan rijden. Dus het beste voor je honda is veel 95 tanken en eens in het half jaar V-Power erin gooien. Dan spoel alles goed schoon vanbinnen.
Naja, je ziet maar wat je er mee doet.
Het verschil is dat euro 98 een hogere zelfontbrandingstemperatuur heeft dan euro 95. In feite wil 98 dus slechter in de fik vliegen dan 95. Daarom moet je in motorblokken met een hoge compressie (waardoor hoge druk: hoge temperatuur: meer kans op zelfontbranden) soms 98 tanken. Heeft verder in principe niets te maken met het nieuw of oud zijn van je auto.
Zelfontbranden van het mengsel in de cilinder (pingelen) is schadelijk omdat het hele mengsel in één keer ontploft, in plaats van dat er 'langzaam' een vlamfront vanaf de bougie begint te lopen. Het eerste geval geeft een veel hogere druk op de zuiger en daar is de motor niet op berekend.
Grappig detail: de verbrandingswaarde van 95 is hoger dan die van 98, eigenlijk is 95 gewoon betere benzine!
Dus 98 tanken omdat het beter is is onzin. En het brandt zeker niet schoner. Maarja, iedereen linkt de getallen van 98 en 95 direct aan procenten en daarom denkt iedereen dat 98% beter is. Onzin dus.
Dat v-power je motor schoonspoelt zit ook tussen de oren, maar laten we daar maar niet over beginnen.
V-power is onzin..
En shell heeft nieuwe onzin!
een bezine die 1 liter per tank bespaard!
kan ik in een klap ipv 'ongeveer' 120km met mijn chaly nu 180 kilomter afleggen!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 14 jan 2008 21:15
- Locatie: Tiel
Perfect !! , ben zeer tevredenAbraham_c310Power schreef:@HondaRat
Doet dat verloop stukje op je krukas het goed? Loopt je vliegwiel niet los?
jup ben al eens onderuit gegaan op gladde klinkers , moet achter maar eens een goeie hebbe :V , welke raden jullie me aan ?R-onald schreef:oppassen met die bandjes in de bocht, ik heb ze ook;)
dnepr k650 , ural m72 , suzuki sv650 , honda ss50 , armstrong mt500
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.