Toertje gemaakt Be. Lu. Du.

Voor al uw zin en onzin, maar hou het netjes.
Reflektor
4T-MSB beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 aug 2017 13:58

Re: Toertje gemaakt Be. Lu. Du.

Bericht door Reflektor »

Gave tocht! Waar heb je die trekhaak vandaan? Ik zat net op internet te zoeken maar kan ze nergens vinden. Niet tweedehands en niet op speciale trekhaak websites als deze. Had het nog nooit eerder gezien, maar het is een mooie combi zo met de aanhanger, lekker praktisch ook :)
Laatst gewijzigd door Reflektor op 28 aug 2017 08:02, 1 keer totaal gewijzigd.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8896
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Toertje gemaakt Be. Lu. Du.

Bericht door butt head »

Dat doet hij altijd
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

joost.0413
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 jul 2016 18:18

Re: Toertje gemaakt Be. Lu. Du.

Bericht door joost.0413 »

Reflektor schreef:Gave tocht! Waar heb je die trekhaak vandaan? Ik zat net op internet te zoeken maar kan ze nergens vinden. Niet tweedehands en niet op speciale trekhaak websites als deze. Had het nog nooit eerder gezien, maar het is een mooie combi zo met de aanhanger, lekker praktisch ook :)
De trekhaak heb ik zelf gemaakt van een stuurkogel van een auto.
van de stuurkogel heb ik het conische gedeelte eraf gedraaid in de draaibank.<br />Dit was eigenlijk niet nodig.<br />De kogel kan alle kanten op bewegen en is spelings vrij en erg sterk
van de stuurkogel heb ik het conische gedeelte eraf gedraaid in de draaibank.
Dit was eigenlijk niet nodig.
De kogel kan alle kanten op bewegen en is spelings vrij en erg sterk
DSC_0530 (Custom).JPG (71.35 KiB) 5589 keer bekeken
Bevestigingssteun aan de brommer
Bevestigingssteun aan de brommer
DSC_0527 (Custom).JPG (75.67 KiB) 5589 keer bekeken
Bevestigingssteun aan de brommer
Bevestigingssteun aan de brommer
DSC_0532 (Custom).JPG (74.88 KiB) 5589 keer bekeken
De trekstang heb ik verder zelf gemaakt.
Origineel is dit een fietsaanhanger met gespaakte wielen, de trekstang is bijna hetzelfde alleen het beweegbare gedeelte
is van rubber dit vond ik te zwak.
De wielen vond ik ook te zwak en deze heb ik vervangen door kruiwagenwielen waarin ik kogellagers gezet heb.
dit is het originele concept
dit is het originele concept
croozer (Custom).jpg (28.18 KiB) 5589 keer bekeken
Ik heb best wel wat geëxperimenteerd met diverse aanhangers.
Als eerste heb ik deze aanhanger ooit gemaakt.
Met oplooprem en torsie vering!
zündapp 003 (Custom).jpg
zündapp 003 (Custom).jpg (139.82 KiB) 5589 keer bekeken
zündapp 007 (Custom).jpg
zündapp 007 (Custom).jpg (139.88 KiB) 5589 keer bekeken
Deze aanhanger met 1 wiel daar is goed mee te rijden echter je voelt altijd wel of deze naar links of recht hangt.
Het is wel zo dat hoe hoger de stuurkogel/bevestiging zit hoe beter het stuurt en rijd, echter prima mee te rijden.

Vervolgens heb ik onderstaande aanhanger geprobeerd
DSC_0534.JPG
Bij deze aanhanger zaten orgineel de wielen verder naar binnen echter zij de eerste bocht lag hij al op zijn kant.
Ik heb de wielen verder naar buiten gezet, dit ging een heel stuk beter echter blijft de aanhanger zoeken en heb ik er weinig vertrouwen in. Tevens heb ik weinig vertrouwen in de wielen, een aanhanger krijgt best klappen hoor het blijven tenslotte fietswielen.
Ik heb ook het idee dat een aanhanger met 2 wielen waarbij de de dissel/aansluiting hoog zit minder stabiel is.

Het aanhangertje waarmee ik deze tocht gemaakt hebt is echt stabiel en sterk genoeg.
De lage aansluiting is ideaal en bied stabiliteit, zo ook de kleine wielen wat zorgt voor een laag zwaartepunt.
Ik had de banden niet te hard opgepompt zo rond de 1,3bar, nu kan de aanhanger nog wat veren op de banden
Echter is het wel zaak om voor enige kogeldruk te zorgen.
1 keer had ik minder kogeldruk en dit voelde ik meteen doordat het wat minder stabiel werd.
Misschien is het een idee om de wielen gewoon 10cm verder naar achteren te plaatsen.
Verder is het fijn dat de aanhanger smal is, je kunt nog overal tussendoor.

Reflektor
4T-MSB beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 aug 2017 13:58

Re: Toertje gemaakt Be. Lu. Du.

Bericht door Reflektor »

joost.0413 schreef:De trekhaak heb ik zelf gemaakt van een stuurkogel van een auto.
Wow, niet slecht, ik wou dat ik wat technischer aangelegd was. Mooi werk!

Gebruikersavatar
Roel
4T-MSB regular
Berichten: 274
Lid geworden op: 23 jul 2009 00:54
Bezit: CD50, C310s, Amigo
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Toertje gemaakt Be. Lu. Du.

Bericht door Roel »

Prachtige brommer en prachtige rit. Een blauwe of zwarte CD50 is voor mij toch een soort van ultieme brommer. Ooit...

Rondom Luxemburg is het trouwens inderdaad heerlijk brommeren!

Vraagje: je hebt het over een gemiddelde van 44 km/u. Wat is je snelheid op een lange rechte weg? (Ik ga zelf in mei naar Berlijn met de Bamidax en ik vind moeilijk om in te schatten hoe lang ik over een bepaald traject ga doen. In Duitsland rijdt het een stuk vlotter door dan in Nederland)

john
4T-MSB zombie
Berichten: 3342
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50
Locatie: keukenhof city

Re: Toertje gemaakt Be. Lu. Du.

Bericht door john »

30 km/u is een mooie gemiddelde snelheid om rekening mee te houden is mijn ervaring. 250 op een dag is een mooie afstand.
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...

joost.0413
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 jul 2016 18:18

Re: Toertje gemaakt Be. Lu. Du.

Bericht door joost.0413 »

john schreef: 23 feb 2018 15:20 30 km/u is een mooie gemiddelde snelheid om rekening mee te houden is mijn ervaring. 250 op een dag is een mooie afstand.
Inderdaad normaal in Nederland is het rond de 30km/hr gemiddeld, echter in Duitsland zijn de afstanden wat groter dus het gemiddelde gaat omhoog.
Mijn CD50 loopt net iets harder dan mag ongeveer
70km/h (gps kilometers)
Langste rit die ik gereden heb was 375km op 1 dag en dat is echt veel en lang hoor.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8896
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Toertje gemaakt Be. Lu. Du.

Bericht door butt head »

gewoon je tempo kiezen dat zal over het algemeen ergens rond de 50 tot 60km/h liggen en stoppen al je er genoeg van hebt.
het is vakantie dus het is geen moeten lijkt mij.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Plaats reactie