Wat is er nog te koop als motor?

Voor al uw zin en onzin, maar hou het netjes.
Plaats reactie
Lutz
4T-MSB beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2017 19:17

Wat is er nog te koop als motor?

Bericht door Lutz »

Ik zal mij even voorstellen: ik ben Lutz. Ik heb een Maico Blizzard "oudeherenbrommer", wat over de snelweg mag.
Nu zoek ik het ander extreem: een klein motorfiets waar men lekker met 80kmpu kan toeren.

Wat kan men hier in Nederland nog kopen, wat eraan voldoet? Zelf ben ik nog niet verder gekomen dan een S90, omdat de SS90 nooit buiten Japan te koop was. Dan waren er de Honda Dax of zo met de kleine wielen: kunnen die rechtdoor rijden of alleen bochten maken?

Of er ooit een supercup met een groot motor was weet ik niet.

Ik kan niet opknappen, maar poetsen lukt wel. En ik wil een motor waar de papieren in orde zijn: dus zit er een groter blok onder dan moet die wel ook in het kentekenbewijs staan.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8896
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Wat is er nog te koop als motor?

Bericht door butt head »

kleine motorfiets. honda z50m of cz100. alleen halen die net de 60km/h wel zijn die modellen schreeuwend duur.

je kan dan kijken naar een modernere >1970 monkey of dax. de monkey's zijn 50cc en lopen is een keer 60km/h de daxen zijn wel mogelijk met meer cc. 50cc 70cc en 90cc. maar verwacht geen wonderen op het gebied van snelheid.

dan heb je nog de cd modellen die zijn er in 50, 65 70 en 90cc maar ook hier geen wonderen qua snelheden.

de supercub ook wel bekend als C is geleverd in 50, 65, 70 en 90cc varianten.


maar in de meeste gevallen moet je wil je alles legaal op papier hebben nog een keer terug naar het rdw om het vermogen te laten aanpassen op papier.

wat wij hier doen is voornamelijk een model zoeken wat ons past. als je een brommer kenteken hebt is het niet zo spannend.
ga je naar een motor kenteken kijken dan komen ze allemaal vermogen te kort om comfortabel 80km/h te rijden voor een langere tijd.
gewoon om dat de originele blokken vaak maar net die snelheid halen. dus de meeste gaan aan het opvoeren.
je kan simpel een veel cc blok kopen dat is een middag sleutelen en je rijd simpel hard.
je kan ook een blok bouwen naar eigen wens. van 2 bak tot 6bak. bijna elke bak is met een verschillende schakel patronen verkrijgbaar. van 49cc tot 200cc. van een zeer vel blok tot een blok wat lekker rustig loopt het is maar hoe gek je het wil maken.


ik heb zelf diverse daxjes gehad op motor kenteken. wel de oude honda modellen tot 1980 deze vind ik heel leuk rijden. om het zo te zeggen een echte fun bike. ik had ze voorzien van een snel simpel 150cc blok dat liep op top een kleine 120km/h daar mee kan je prima lange afstanden mee rijden enkel weetje dat die blokken niet jaren mee gaan. de gemiddelde levensduur is 10.000km maar kan doe je wel gek met zo'n blok.

ook heb ik een honda cd65. daar bouw ik zelf blokken voor. op dit moment heb ik een cd90 blok van rond 1990 die voorzien van een 128cc opvoer set. die loopt 100+ daar mee is ook prima lange afstanden mee te rijden met snelheden van rond de 80km/h echter kost dit blok ongeveer 4 keer zoveel als het goedkope ga snel blok wat ik onder de daxen had.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Lutz
4T-MSB beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2017 19:17

Re: Wat is er nog te koop als motor?

Bericht door Lutz »

Hetgeen betekent ik moet een Honda zoeken waar al een groot cilinder op zit en kijken of ik dat kan laten keuren?
Over hoeveel centen praten wij trouwens (in rijklare toestand en het liefst al gekeurd}?
Zo een Maico is ook niet gratis, en de aankoopprijs zal er zeker op hetzelfde niveau zijn dan een Honda.

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5157
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Wat is er nog te koop als motor?

Bericht door stoterstangen90 »

Afbeelding

butt head
moppersmurf
Berichten: 8896
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Wat is er nog te koop als motor?

Bericht door butt head »

Een Honda kant en klaar met veel cc en op kenteken moet je over het algemeen bij de dealers zijn. Die bouwen het dan naar wens kost wel minimaal 3000,-

Het meeste wat je daar buiten tegen komt moet je toch gaan sleutelen wil je veel cc hebben en helemaal legaal op kenteken.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1971
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: Wat is er nog te koop als motor?

Bericht door gerbrandicus »

Thijs maakt het allemaal wat ingewikkelder dan nodig vind ik. Bepaal eerst maar eens wat je wil hebben. Dan kun je gaan zoeken, of (laten) bouwen. Alles kan snel, alles kan met veel cc en alles kan legaal op motorkenteken.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8896
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Wat is er nog te koop als motor?

Bericht door butt head »

gerbrandicus schreef:Thijs maakt het allemaal wat ingewikkelder dan nodig vind ik. Bepaal eerst maar eens wat je wil hebben. Dan kun je gaan zoeken, of (laten) bouwen. Alles kan snel, alles kan met veel cc en alles kan legaal op motorkenteken.

volgens mij zeg ik het niet veel anders. alleen totaal anders verwoord.

of heb ik dat nou helemaal verkeerd.
maar zo als ik het van de topic starter lees wil hij het liefst iets wat op stappen sleutel omdraaien en plezier hebben. in plaats van iets waar je eerst nog maanden aan moet gaan zitten prutsen voor het überhaupt goed, fijn en hard loopt

butt head schreef:kleine motorfiets. honda z50m of cz100. alleen halen die net de 60km/h wel zijn die modellen schreeuwend duur.

je kan dan kijken naar een modernere >1970 monkey of dax. de monkey's zijn 50cc en lopen is een keer 60km/h de daxen zijn wel mogelijk met meer cc. 50cc 70cc en 90cc. maar verwacht geen wonderen op het gebied van snelheid.

dan heb je nog de cd modellen die zijn er in 50, 65 70 en 90cc maar ook hier geen wonderen qua snelheden.

de supercub ook wel bekend als C is geleverd in 50, 65, 70 en 90cc varianten.


maar in de meeste gevallen moet je wil je alles legaal op papier hebben nog een keer terug naar het rdw om het vermogen te laten aanpassen op papier.

wat wij hier doen is voornamelijk een model zoeken wat ons past. als je een brommer kenteken hebt is het niet zo spannend.
ga je naar een motor kenteken kijken dan komen ze allemaal vermogen te kort om comfortabel 80km/h te rijden voor een langere tijd.
gewoon om dat de originele blokken vaak maar net die snelheid halen. dus de meeste gaan aan het opvoeren.
je kan simpel een veel cc blok kopen dat is een middag sleutelen en je rijd simpel hard.
je kan ook een blok bouwen naar eigen wens. van 2 bak tot 6bak. bijna elke bak is met een verschillende schakel patronen verkrijgbaar. van 49cc tot 200cc. van een zeer vel blok tot een blok wat lekker rustig loopt het is maar hoe gek je het wil maken.


ik heb zelf diverse daxjes gehad op motor kenteken. wel de oude honda modellen tot 1980 deze vind ik heel leuk rijden. om het zo te zeggen een echte fun bike. ik had ze voorzien van een snel simpel 150cc blok dat liep op top een kleine 120km/h daar mee kan je prima lange afstanden mee rijden enkel weetje dat die blokken niet jaren mee gaan. de gemiddelde levensduur is 10.000km maar kan doe je wel gek met zo'n blok.

ook heb ik een honda cd65. daar bouw ik zelf blokken voor. op dit moment heb ik een cd90 blok van rond 1990 die voorzien van een 128cc opvoer set. die loopt 100+ daar mee is ook prima lange afstanden mee te rijden met snelheden van rond de 80km/h echter kost dit blok ongeveer 4 keer zoveel als het goedkope ga snel blok wat ik onder de daxen had.
butt head schreef:Een Honda kant en klaar met veel cc en op kenteken moet je over het algemeen bij de dealers zijn. Die bouwen het dan naar wens kost wel minimaal 3000,-

Het meeste wat je daar buiten tegen komt moet je toch gaan sleutelen wil je veel cc hebben en helemaal legaal op kenteken.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Lutz
4T-MSB beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2017 19:17

Re: Wat is er nog te koop als motor?

Bericht door Lutz »

Ik heb veel op internet gezocht: om over de n wegen te rijden is minimum 80kmpu een must. Zo een C90 haalt dat niet. En of je bij dat rijstel een groter motor wil inbouwen? Een echte S90 zal dat tempo halen, maar dan zet men daar geen ander motor in. (Er staan 2 S90 in Emmen te koop). Misschien kan ik beter naar de 125 tot 250cc gaan kijken? Honda had er veel modellen.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8896
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Wat is er nog te koop als motor?

Bericht door butt head »

een 125 of 250cc model is meer geschikt daar voor al zijn dat weer motoren waar je eigenlijk net mee op de autowegen moet komen.
een s90 zal het halen maar die houd ook echt niet veel over.
een c90 zou wel 80 moeten kunnen halen enkel rij je dan vol gas.

een chinese dax 125cc zal ook maar net de 80 halen al heeft de teller aan dat je dan 140 rijd.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

diedekaas
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 139
Lid geworden op: 27 mei 2014 19:54
Bezit: SS
Locatie: Utrecht

Re: Wat is er nog te koop als motor?

Bericht door diedekaas »

http://wkscootercentre.nl/winkel/motors ... -wave-110/

Nieuwe Wave 110i. Injectie, garantie, Semi-Automaat en loopt vast makkelijk 80 ;)

Lutz
4T-MSB beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2017 19:17

Re: Wat is er nog te koop als motor?

Bericht door Lutz »

Ik was met mijn 2taktende Maico in de achterhoek aan het toeren. Een motor die geen 100kmpu veilig kan rijden is dus te langzaam. Ook opN wegen mag je soms 100kmpu rijden. Dat rij ik op mijn Maico niet. Hetgeen betekent dat ik naar een volwassen motorfiets moet zoeken.

Bedankt voor alle info die ik hier heb gevonden!
Groeten,
....Lutz

butt head
moppersmurf
Berichten: 8896
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Wat is er nog te koop als motor?

Bericht door butt head »

ik wil zelf nog wel geregeld als ik een langzaam lopende motor heb het fietspad op zoeken als ik op n wegen rij waar ik weet dat er hard gereden word. dan pas ik wel mijn snelheid aan. tot heden heb ik de blauwe petten brigade nog niet gezien. ben ze wel vaak zat tegen gekomen.

maar het lekkers is gewoon de 60 zones op zoeken

waar in de achterhoek woon je?
ik heb nu een cd op motor kenteken met 150cc al is dit niet geheel als stelt op gebouwd maar dan kan je kijken of het je bevalt.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Plaats reactie