Het grote hallo ik leef nog draadje

Voor al uw zin en onzin, maar hou het netjes.
Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16146
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Het grote hallo ik leef nog draadje

Bericht door nielspbr »

Die bioethanol zo snel mogelijk uit het brandstofsysteem werken, Alles wat op rubber lijkt zal het waarderen.

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Het grote hallo ik leef nog draadje

Bericht door Eric »

Ach, 4% van jouw benzine in ook ethasnol. Je kunt nu zelfs 10% tanken
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5157
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Het grote hallo ik leef nog draadje

Bericht door stoterstangen90 »

Dat je het kan tanken betekent niet dat het goed is voor je brommer en auto.
Afbeelding

ivo215
4T-MSB addict
Berichten: 554
Lid geworden op: 16 jan 2007 21:04
Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
Locatie: Leusden

Re: Het grote hallo ik leef nog draadje

Bericht door ivo215 »

Die paar cc dat er nog in zit is nu met 5,2 liter benzine aangelengd, en die 5 liter gaat er binnenkort ook aan.

Ik ben ook wel eens op een scheutje thinner en lampolie naar de pomp geweest :D
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?

Online
NIX
chaly addict
Berichten: 18799
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Het grote hallo ik leef nog draadje

Bericht door NIX »

Ik wel eens op wat homeopathische vloeistof. Was 50% ofzo.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

ivo215
4T-MSB addict
Berichten: 554
Lid geworden op: 16 jan 2007 21:04
Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
Locatie: Leusden

Re: Het grote hallo ik leef nog draadje

Bericht door ivo215 »

NIX schreef:Ik wel eens op wat homeopathische vloeistof. Was 50% ofzo.
Geweldig :D.
Dat spul is typisch ergens tussen de 48,5% en 50,3% met food grade bio-ethanol (ja, dat is mijn werk) en de rest zijn verdunde en opgeloste stoffen in water. Dus dan loopt je brommer op 50% water.
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?

Gebruikersavatar
Daan1508
4T-MSB addict
Berichten: 524
Lid geworden op: 04 feb 2015 13:51
Bezit: 1971 C50
1978 C90 dikke harrie
Locatie: Gouda

Re: Het grote hallo ik leef nog draadje

Bericht door Daan1508 »

En het brandstofverbuik * 2!

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Het grote hallo ik leef nog draadje

Bericht door Eric »

stoterstangen90 schreef:Dat je het kan tanken betekent niet dat het goed is voor je brommer en auto.
Of het is slecht, of het is angst voor het onbekende. Sommige dikke motoren kunnen er volgens...... Niet tegen.en er werd ook beweerd dat de benzine pomp van een Opel stuk ging. Maar die ging ook stuk bij een die normaal tankte bij x kilometer
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

plofkop
Moderator
Berichten: 777
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: SS50 KO en een Chaly
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote hallo ik leef nog draadje

Bericht door plofkop »

Ik heb nog een fijne ervaring met 10% ethanol te delen... ik heb dat spul ooit eens per ongeluk getankt in la France met een BX. Het hoeft niet meer op de pomp te staan namelijk.

De eerste 20 km was er niets aan het handje. Daarna ging de biks raar reageren op het gaspedaal. Sputteren en had ik twee opties. Stationair of 100 km/h in zijn 5, 80 in zijn 4, 55 in zijn 3, 30 in zijn 2. Rampzalig, maar ik ben er mee naar nl gereden.

Thuis bleek er van alles van het branstofsysteem gesmolten en verprutst. Van de pomp tot aan de injector aan toe. Heujlemaal gaar.

Brrrrr.... eng spul voor oude wagens.
Je suis Chaly!

apae01
4T-MSB addict
Berichten: 838
Lid geworden op: 03 apr 2007 22:24
Bezit: CB50, teveel P50's en auto's

Re: Het grote hallo ik leef nog draadje

Bericht door apae01 »

En in een even oude Volvo kieper ik het inmiddels al een jaar of twee regelmatig zonder enig probleem. Helemaal geen eng spul dus, het is Citroen dat enge spullen gebruikt die oplossen...
Overigens adviseert Volvo om het niet te gebruiken in de auto's van voor 1975, dus in de motoren met onderliggende nokkenas. Er was hier toch iemand met een Amazon?

Wat het in de brommers doet: geen idee. Het gaat er natuurlijk alleen maar om wat voor materialen er in het inlaattraject gebruikt zijn. Na verbranding is er niets anders dan met andere brandstof.
In the beginning there was nothing, which exploded.

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Het grote hallo ik leef nog draadje

Bericht door Eric »

In het fijne frankrijk heb je dacht ik ook geen keuze meer en moet je 90% tanken
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

plofkop
Moderator
Berichten: 777
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: SS50 KO en een Chaly
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote hallo ik leef nog draadje

Bericht door plofkop »

Gewoon super tanken...
Je suis Chaly!

ivo215
4T-MSB addict
Berichten: 554
Lid geworden op: 16 jan 2007 21:04
Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
Locatie: Leusden

Re: Het grote hallo ik leef nog draadje

Bericht door ivo215 »

Ondertussen doet de C310s ook van broembroem en zo van op eigen krachten vooruit bewegen en zo. Maar die heb ik dan ook gelijk maar verkocht. Eigenlijk was de verkoop al gesloten voordat er broembroemgeluiden uit kwamen, maar goed, beide is nu het geval. Vervolgens weer een nette originele dax carburateur mee naar huis genomen om op de skyteam te fabriceren ter vervanging van de Chinese carb en het dubbelvoudige benzinekranendrama dat standaard door meneer Skyteam geleverd wordt. (ook gelijk dan die kabelchoke kwijt en een echte met een hendeltje er voor terug). Maar de dax carburateur heeft eerst een revisiesetje nodig, want die lekt nu nog op meerdere plaatsen. Eigenlijk overal behalve het vlotterbakrubber.
Vervolgens maar even een stukje gaan rijden om de benzinelucht van mezelf en de brommer te laten vervliegen, anders gaan de buren klagen dat het (inpandige) fietsenhok zo naar benzine stinkt, en dan hebben ze nog gelijk ook. En vooral dat laatste kan nooit de bedoeling zijn. (nee, serieus, er is als eens een brief van de VVE geweest dat het niet toegestaan zou zijn om brommers en motoren in het fietsenhok te zetten, vanwege benzineluchten en brandgevaren en bladiebla. Dus daar waren 3 motorrijders en 2 brommerrijders niet zo blij mee en die brief hebben we dan ook maar met zijn allen naar de vuilnisbak geforward. Wij willen ook gewoon onze tweewieler droog kunnen zetten en betalen ook gewoon mee aan dat hok.) Daarna mezelf maar in bad gedaan, want 15 km ventileren was voor mij duidelijk niet voldoende.
Nog een lichtpuntje, ik heb mijn collectie sproeiers terug gevonden! :blij: [EDIT]ik mis de oude smilies ...[/EDIT] Die collectie messing heeft een vervangingswaarde van ik schat zo'n €150~€200, er even van uit gaande dat de C310A sproeiers überhaupt te vervangen zijn, dus ik ben blij dat ik die weer teruggevonden heb.
Dus misschien dat ik de nepdax toch wel al vast wat fatsoenlijker afgesteld kan laten lopen voordat ik die ori daxcarb lekdicht heb kunnen maken. Want dat fatsoenlijk afstellen heeft meneer Skyteam af fabriek niet zo heel erg goed gedaan. Goed, hij loopt wel gewoon de teller uit zoals het hoort. De brommer kan 'k' kilometer per uur, en die 'k' is dan van 'km/h'. Maar lekker loopt hij niet, veel te arm en te schraal, en daardoor trilt alles veel te hard. Daar gaan je lampjes stuk van, en de uitlaat vind dat ook bepaald niet leuk. De binnendemper vervult nu tevens de rol van rammelaar, terwijl zo'n ding de uitlaat juist stiller zou moeten maken. Maar laat die uitlaat (Gianelli) nog maar even zitten, die doet het verder wel gewoon.
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5841
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: Het grote hallo ik leef nog draadje

Bericht door Jurrien »

ivo215 schreef:(ja, dat is mijn werk)
Je bent geen postbode meer?!
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

ivo215
4T-MSB addict
Berichten: 554
Lid geworden op: 16 jan 2007 21:04
Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
Locatie: Leusden

Re: Het grote hallo ik leef nog draadje

Bericht door ivo215 »

Jurrien schreef:
ivo215 schreef:(ja, dat is mijn werk)
Je bent geen postbode meer?!
Ik werk al 8 jaar niet meer voor de Post. Het was nog PTT toen ik daar begon, ben er weg gegaan toen het nog TNT was. En officiëel nooit postbode geweest, maar ik heb wel een paar jaar als "postbode" postwijken gelopen naast mijn diensten bij de BuBA en BuPo.
Ik zit alweer sinds 2008 bij mijn huidige werkgever, een producent in voedingssupplementen. Vitaminepillen dus, en doe daar de logistiek, inkoop, magazijn, expeditie, QC, HACCP, bestandsbeheer, labeling, enz.
We hebben op het werk kleine konijntjes in de tuin:
Afbeelding

[edit]Hé, ik heb mijn avatar gefixt![/edit]
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?

Plaats reactie