Leest iemand wel eens de notulen vd HVN?

Voor al uw zin en onzin, maar hou het netjes.
NIX
chaly addict
Berichten: 18799
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Leest iemand wel eens de notulen vd HVN?

Bericht door NIX »

Nog even over het magazine: We bereiken onze leden op verschillende manieren. Hier op het board zit maar een heel klein deel van de leden. Veel leden kijken hier echt helemaal nooit. Een ander deel wordt tegenwoordig via FB bereikt. Maar ook dat is niet gigantisch. Er is een deel dat elk jaar pas lid wordt als ze naar de HDD komen, maar een heel groot deel van de leden is oldskool en al jaren lid zonder enig electronisch medium. Die bereik je echt alleen via het magazine. René, jij bent helemaal een internetman, maar heel veel leden, zeker de iets ouderen ga ja gegarandeerd verliezen als het magazine helemaal wordt opgedoekt. Ik weet nog dat mensen Lonneke belden om hun HVN magazine abonnement op te zeggen. Zo wordt de HVN dus ook gezien, dat is iets om echt rekening mee te houden.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

apae01
4T-MSB addict
Berichten: 838
Lid geworden op: 03 apr 2007 22:24
Bezit: CB50, teveel P50's en auto's

Re: Leest iemand wel eens de notulen vd HVN?

Bericht door apae01 »

Inderdaad: we hebben ook rekening te houden met die groep. Niet alles kan via internet, als je vereniging ook leden boven de pakweg 50 jaar heeft.
Wat financien betreft: ik heb hier de cijfers van 2015 paraat. HDD 2015 sec heeft krap 800 euro gekost: daar komen nog wel wat bestuurskosten, de verzekering, presentjes voor vrijwilligers, flyers/posters etc bij. Zeg totaal ongeveer het dubbele.
Totale uitgaven over het jaar ongeveer 9000 euro, waarvan ongeveer 5000 aan het magazine kan worden toegeschreven.
In the beginning there was nothing, which exploded.

René
Admin
Berichten: 1914
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Re: Leest iemand wel eens de notulen vd HVN?

Bericht door René »

Volgens mij hebben we van 80% van de leden het e-mailadres. Volgens mij heeft iedereen onderhand wel e-mail toch? Van die overige leden kunnen we het e-mailadres ook nog wel krijgen. En voor die paar leden die het per se op papier willen kunnen we nog wel een uitzondering maken.

Maar digitaal of niet. Het grootste probleem is een gebrek aan content.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16146
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Leest iemand wel eens de notulen vd HVN?

Bericht door nielspbr »

Je zal de mensen de kost moeten geven die geen computer (willen) hebben. (Of SmartPhone)

bramdax
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 jan 2007 19:31
Bezit: redelijk goede gezondheid, al 't andere is te koop zoals brommers en autoos
Locatie: drachten

Re: Leest iemand wel eens de notulen vd HVN?

Bericht door bramdax »

Als oudere jongere (bj '55) zeg ik onmiddellijk over gaan op digitaal, meer dan de helft van de uitgaves aan een magazine uitgeven wat
niet van deze tijd is; informatie eens per kwartaal? En de verhalen kunnen samen met de up to date info op het board. Het zal dus echt een HVN board moeten worden. Als voorbeeld noem ik Dax und Monkey IG eV, zij doen bijna alles via het board en geven daarnaast onregelmatig een magazine uit, waarin degene die graag een verslag schrijft in de loop van het voorgaande jaar de kopy plus eventuele fotoos aanleverd, Magazine is +\- 70 pagina's. Ze hebben wel iemand die vrijwillig de redactie doet.
'T is maar een idee.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8896
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Leest iemand wel eens de notulen vd HVN?

Bericht door butt head »

Gold leader schreef:Wat ik leuk vond aan een vorige Hondadag als er 1 model speciaal in de belangstelling staat, vanwege zoveel jaar bestaan was dat toen. Mss een idee om elke keer om een willekeurige reden alle modellen langs te gaan en speciale aandacht/plekje te geven. En er natuurlijk zoveel mogelijk ervan te laten opdraven.

Technische wintermeetings lijkt mij ook grappig.
Goede doel ritten zijn ook hip en groeien jaarlijks.
ken je nog de 50 jaar c310 in nederland hdd? weinig c310's waren er he
een thema is leuk. alleen daar voor is de club te klein. je krijgt een paar exemplaren te zien.


technische dag is zeker een leuk idee.
die ken ik ook uit de alfa club waar ik lid ben. zeker leuk maar vaak na een paar keer valt de opkomts ook behoorlijk terug.
of er moet iets leuks zijn zo als een zwaar over priced uitlaten bouwer. dan is er een hele opkomts of als het gaat over tuning.





even terug komend op dat magazine. het is zeker heel leuk om te lezen.
en als je het jammer vind dat hij gaat verdwijnen. moet je niet jammeren want je hebt waarschijnlijk zelf ook nooit iets geschreven er voor.
dat geld trouwens niet voor alle leden. want er zijn er een aantal die toch trouw een stukje schrijven.

en inderdaad heb vergt veel energie om tegenwoordig nog een magazine te maken. 1 niemand stuurt meer iets in.
ik krijg enkel een stukje van onze columnisten en daar blijft het bij.

zelden krijg ik nog een stukje van iemand die iets heeft meegemaakt, aangedaan heeft of een ander iets waar hij of zij iets over wil schrijven.
het hoeven helemaal geen kilometers tekst te zijn. een klein stukje tekst 1 A4tje ben ik al heel blij mee. doe er een paar foto's bij zoeken..
het maakt niet uit of je zo dyslectisch als een konijn bent. alles word na gekeken op spellingsfouten door meerdere personen.
kan vouw ik alles samen tot iets leuks.

een stukje tekst als je een beetje overweg kan met een computer heb je in een 15 min getypt. pak een biertje voor je begint te typen en met dat je biertje leeg is heb je een leuk verhaaltje geklopt.


maar zo als het nu gaat met het magazine. de laatste 8 editie's heb ik veel moeite moeten doen om iets meer als de verhaaltjes van de gebruikelijke schrijvers te krijgen.. om dat er totaal geen input is heb ik zo iets van schrappen dat magazine.
gewoon 4 keer perjaar een email sturen. het zelfde stukje tekst op facebook en andere hvn internet locaties's plaatsen.



maar ook bij die oude mannetjes zijn er ook een hoop die een honda 4takt hebben.
zo sprak ik laatst iemand op een beurs. die kwam heel trots vertellen dat hij ook een honda 4takt had.
maar lid worden van de club vond hij maar niets want hij was al lid bij een andere club, en die reden wel veel ritjes.


maar het leukste zou ik vinden als de leden wat meer en verder gaan rijden als naar de snacbar op de hoek van de straat. die brommers kunnen het wel aan. daar mee kan je zo naar luxembourg knallen zonder er naar op of om te kijken.
want het is zwaar kut als je een rit organiseert en er komt niemand op af.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

nitelife
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1843
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
Locatie: Ooievaarsstad

Re: Leest iemand wel eens de notulen vd HVN?

Bericht door nitelife »

Ik ben afgeknapt op de HVN toen de kwaliteit van het magazine zo ontzettend omlaag ging. Ik heb toen meerdere malen op verschillende wijzen mijn hulp aangeboden om het niveau op te krikken, maar op die uitgereikte hand werd niet ingegaan wat ik altijd erg jammer heb gevonden. Daarna is mijn lidmaatschap verlopen en heb ik deze niet meer verlengd.

Ik geloof niet in de toekomst van een HVN zonder een fysiek blad. Als het blad er slecht uit ziet demotiveer je de leden om wat in te sturen terwijl het daarvoor al lastig was om kopij te ontvangen. Wat mij betreft is daar echt een kans gemist. Neemt niet weg dat er andere oorzaken zijn waardoor de algehele interesse in verenigingen laag is.
TWD for life!

apae01
4T-MSB addict
Berichten: 838
Lid geworden op: 03 apr 2007 22:24
Bezit: CB50, teveel P50's en auto's

Re: Leest iemand wel eens de notulen vd HVN?

Bericht door apae01 »

Nou, kennelijk doen we het volgens 345 mensen nog aardig goed...
En als je ziet dat normaal zo'n 100 mensen lid worden (i.e. verlengen) op de HDD, en in Den Bosch maar tien ofzo, heb ik goede hoop dat het over twee maand zo'n 450 zijn.
In the beginning there was nothing, which exploded.

chaly-dude
chaly's angel
Berichten: 1617
Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Leest iemand wel eens de notulen vd HVN?

Bericht door chaly-dude »

Zelf ben ik ook al in geen jaren meer lid, maar ik rijd ook al jaren geen brommer meer. Dat is uiteraard mijn eigen schuld. Maar dat terzijde. Ondanks dat ik weinig aanwezig ben geweest de afgelopen jaren heb ik wel meegelezen op het forum en nog steeds contact met leden. De teneur is triest. 'Het forum is dood. Nog geen enkele reactie op bekendmaking Hondadag.' Hoorde ik laatst nog...

Eerste indruk is goud waard:
Je wordt hier als nieuweling niet altijd even welkom ontvangen: http://4takt.net/viewtopic.php?f=8&t=31058 en dat is juist wel heel erg belangrijk denk ik. Ik zou in ieder geval snel uitgekeken zijn op een forum als er op deze manier wordt geantwoord. Gelukkig zijn mensen face-to-face vaak wat minder bot dan hier.

Ik moet denken aan mijn eerste ervaring met de vereniging, die was een stuk hartelijker dan bovenstaand voorbeeld:
Dat startte eigenlijk al toen ik de eerste keer naar mijn chaly ging kijken bij Rutger in Ede. Hij zei direct: 'Over drie weken is de Hondadag, daar moet je eigenlijk wel bij zijn met deze brommer!' Mijn eerste Hondadag was uiteindelijk van korte duur want ongeveer na 1 kilometer hield mijn Chaly ermee op. Ik stopte langs de kant en iemand zei mij vriendelijk dat ik naar een auto moest uitkijken met aanhangwagen en mijn duim omlaag moest houden. Mijn Chaly werd achterop een kar gezet en daar stond ik een uurtje of 3 / 4? Het mooiste moment kwam toen we terugkwamen bij de Veemarkthallen en mijn Chaly werd uitgeladen. Er kwam direct iemand naar mij toe: 'Jij bent Bart toch en moet toch naar Ede? Je kunt met Huib meerijden.' Direct was het probleem waar ik eigenlijk de gehele rit op de kar aan dacht -Hoe kom ik thuis? opgelost. En beter. Een week later kwam Huib ook nog eens langs om mijn chaly te maken! Wat een koning!

Ideeën:

- Wat ik hier al las is een goeie: geef mensen die een viertakt kopen bij een winkel of laten repareren of een onderdeel komen halen korting op de Hondadag of een gratis magazine mee.

- Laat winkels zelf ook dingen organiseren in ruil voor korting op sponsoring. Een ritje is al genoeg.

- Idee van Camiel (Concours, Best-in-class, Best of show, Most Original).

- Zoek uit wat de oplagen zijn van de andere oldtimer en bromfiets georiënteerde bladen. Stel dat het magazine van de vereniging moet stoppen, kunnen we dan een rubriek regelen in een van de bestaande bladen zoals Bromfiets?

- Zoek uit wat de doelgroep is.
Dit is een van de belangrijkste. De viertakten stijgen ontzettend in prijs. Waar ik ooit voor 600 euro mijn chaly kocht moet je nu toch zeker 1200 tot 1800 euro neerleggen voor een fatsoenlijke fiets. Heeft nieuwe aanwas zoveel geld? En belangrijker zoveel geld over voor een Honda?

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Leest iemand wel eens de notulen vd HVN?

Bericht door Eric »

chaly-dude schreef:Eerste indruk is goud waard:
Je wordt hier als nieuweling niet altijd even welkom ontvangen: http://4takt.net/viewtopic.php?f=8&t=31058 en dat is juist wel heel erg belangrijk denk ik. Ik zou in ieder geval snel uitgekeken zijn op een forum als er op deze manier wordt geantwoord. Gelukkig zijn mensen face-to-face vaak wat minder bot dan hier.
Ik lees alleen motivatie om die kleine dingen zelf te doen en en dat ze zich niet zo "zwak" op moet stellen omdat ze een meisje is. En als iemand zich hier al onwelkom door voelt, zal het leven wel heel zwaar worden of zijn.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

NIX
chaly addict
Berichten: 18799
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Leest iemand wel eens de notulen vd HVN?

Bericht door NIX »

Precies.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

René
Admin
Berichten: 1914
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Re: Leest iemand wel eens de notulen vd HVN?

Bericht door René »

Mensen op internet zijn per definitie onaardig

NIX
chaly addict
Berichten: 18799
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Leest iemand wel eens de notulen vd HVN?

Bericht door NIX »

Ik helemaal. En de rest heeft lange tenen en is verwend.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

René
Admin
Berichten: 1914
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Re: Leest iemand wel eens de notulen vd HVN?

Bericht door René »

Jij bent in real-life ook echt een klootzak

NIX
chaly addict
Berichten: 18799
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Leest iemand wel eens de notulen vd HVN?

Bericht door NIX »

Oja.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie