Leest iemand wel eens de notulen vd HVN?

Voor al uw zin en onzin, maar hou het netjes.
Goldie
4T-MSB regular
Berichten: 313
Lid geworden op: 31 okt 2010 19:49
Bezit: .
'70 Z90A mad max
'72 ori motodax schuurvondst
'76 dirty harry in tuning
Locatie: Ergens tussen TX en HHW

Re: Leest iemand wel eens de notulen vd HVN?

Bericht door Goldie »

Ik vind het persoonlijk jammer dat als je een paar Honda's hebt en een familielid of vriend meeneemt op de Hondadag je voor die persoon 20 euro moet betalen, tientje had vriendelijker geweest. Of zie ik dat verkeerd... 8-)

ps: notulen gelezen en zelfs een keer op die vergadering geweest. :D
Laatst gewijzigd door Goldie op 07 apr 2016 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.

René
Admin
Berichten: 1914
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Re: Leest iemand wel eens de notulen vd HVN?

Bericht door René »

Maar de kosten van de HVN moeten wel op een of andere manier gedekt worden.

Dat zou wel weer een reden zijn of af te zien van het magazine. Dat is een aardig grote kosten post.

ml03zl
Moderator
Berichten: 1259
Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: Leest iemand wel eens de notulen vd HVN?

Bericht door ml03zl »

Maar dan raak je weer de leden kwijt die het magazine wel waarderen, en misschien niet eens naar de Honda-dag komen.
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

apae01
4T-MSB addict
Berichten: 838
Lid geworden op: 03 apr 2007 22:24
Bezit: CB50, teveel P50's en auto's

Re: Leest iemand wel eens de notulen vd HVN?

Bericht door apae01 »

Ik zou zeggen: take it or leave it. Neem die vriend mee, en betaal die twee tientjes, of spreek af dat hij een lidmaatschap betaalt en jij de drankjes, of kom niet... Die dag wordt door een vereniging georganiseerd, voor zijn leden.
Toen ik mijn nichtje heb meegsleept, heeft ze niets hoeven betalen.
De club maakt flinke kosten aan de Hondadag, en ik betwijfel of die gedekt zijn met 10 eur per bezoeker. Een dagje dierentuin of Efteling kost ook 20 euro pp. You can't have your cake and eat it.
In the beginning there was nothing, which exploded.

apae01
4T-MSB addict
Berichten: 838
Lid geworden op: 03 apr 2007 22:24
Bezit: CB50, teveel P50's en auto's

Re: Leest iemand wel eens de notulen vd HVN?

Bericht door apae01 »

Het magazine kost veel, maar is ook de bron van de advertentie-inkomsten. Met een kleiner aantal "echte" leden door een alleen-HDD tarief zou de stuksprijs al gauw verdubbelen. Bij een vereniging (uit een heel andere hobby) hebben we gezien dat bij overgang naar digitaal magazine en bijbehorende verlaging van de contributie alsnog 10% van de leden zijn weggelopen...
In the beginning there was nothing, which exploded.

Goldie
4T-MSB regular
Berichten: 313
Lid geworden op: 31 okt 2010 19:49
Bezit: .
'70 Z90A mad max
'72 ori motodax schuurvondst
'76 dirty harry in tuning
Locatie: Ergens tussen TX en HHW

Re: Leest iemand wel eens de notulen vd HVN?

Bericht door Goldie »

Wat ik leuk vond aan een vorige Hondadag als er 1 model speciaal in de belangstelling staat, vanwege zoveel jaar bestaan was dat toen. Mss een idee om elke keer om een willekeurige reden alle modellen langs te gaan en speciale aandacht/plekje te geven. En er natuurlijk zoveel mogelijk ervan te laten opdraven.

Technische wintermeetings lijkt mij ook grappig.
Goede doel ritten zijn ook hip en groeien jaarlijks.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16146
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Leest iemand wel eens de notulen vd HVN?

Bericht door nielspbr »

apae01 schreef:Een dagje dierentuin of Efteling kost ook 20 euro pp.
Think again, daar red je het bij een dagje eftelig niet meer mee https://tickets.efteling.com/?gclid=Cj0 ... w.ds.ds.ds

NIX
chaly addict
Berichten: 18800
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Leest iemand wel eens de notulen vd HVN?

Bericht door NIX »

ml03zl schreef:Maar dan raak je weer de leden kwijt die het magazine wel waarderen, en misschien niet eens naar de Honda-dag komen.
Sterker, dan raak je het grootste deel van je bestand kwijt. Beter een minimaal magazine dan geen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

René
Admin
Berichten: 1914
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Re: Leest iemand wel eens de notulen vd HVN?

Bericht door René »

NIX schreef:
ml03zl schreef:Maar dan raak je weer de leden kwijt die het magazine wel waarderen, en misschien niet eens naar de Honda-dag komen.
Sterker, dan raak je het grootste deel van je bestand kwijt. Beter een minimaal magazine dan geen.
Waarom is dat dan? (oprechte vraag) Omdat dat de enige reden is, naast Hondadag, om lid te worden? Als dat zo is moeten we moeten er voor zorgen dat er andere redenen komen om lid te worden. Meer evenementen, kortingen via de vereniging,

Ik ben persoonlijk geen fan meer van het magazine. Het kost te veel geld en het kost het bestuur te veel energie. En de o-zo belangrijke ledeninput is er gewoon niet meer. Ik vond hem vroeger veel leuker. Toen ie nog bomvol stond. En het magazine ook nog nieuwe dingen te melden had, wat niet al 3 maanden lang op internet was te lezen.

Dat betekent niet dat ie in mijn ogen helemaal weg moet. Het kan ook in afgeslankte vorm. Een klein krantje, ipv een heel boekwerk bijvoorbeeld. Of wellicht een digitale nieuwsbrief, die mensen ook op de deurmat kunnen krijgen indien ze dat willen. Ik hoorde ook al ergens een idee om bijvoorbeeld één keer per jaar een soort collage boekwerk uit te brengen. Met daarin de vetste foto's en wellicht toch een verdwaald ritverslag o.i.d.

Disclaimer: Dit is mijn persoonlijke mening. Niet die van het hele bestuur. En uiteindelijk beslissen de leden.

René
Admin
Berichten: 1914
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Re: Leest iemand wel eens de notulen vd HVN?

Bericht door René »

Gold leader schreef:Wat ik leuk vond aan een vorige Hondadag als er 1 model speciaal in de belangstelling staat, vanwege zoveel jaar bestaan was dat toen. Mss een idee om elke keer om een willekeurige reden alle modellen langs te gaan en speciale aandacht/plekje te geven. En er natuurlijk zoveel mogelijk ervan te laten opdraven.

Technische wintermeetings lijkt mij ook grappig.
Goede doel ritten zijn ook hip en groeien jaarlijks.
Goede ideeën! Ik schrijf ze op.

john
4T-MSB zombie
Berichten: 3342
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50
Locatie: keukenhof city

Re: Leest iemand wel eens de notulen vd HVN?

Bericht door john »

Het is breder dan de HVN. kijk eens naar het aantal ritjes wat er nog is.. zonder ritjes geen verhalen zonder verhalen geen vol magazine en enthousiaste mensen die elkaar aansteken. Blijkbaar is er geen vraag meer naar.. misschien kan je vanuit de HVN ritjes organiseren net zoals ze in België doen. Dan is dat de usp/meerwaarde van de HVN
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...

René
Admin
Berichten: 1914
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Re: Leest iemand wel eens de notulen vd HVN?

Bericht door René »

Ja dat is ook zeker zo.

Ik verwacht dat het ook meer die kant op zal gaan. Meer focus op de HDD en andere evenementen. Tijdens de vergadering werd ook al geroepen om de HDD meer zoals Visé te in te richten.

Alleen is mijn laatste rit in België inmiddels al weer 8 jaar geleden. Wat er zo anders aan de Belgische ritten?

apae01
4T-MSB addict
Berichten: 838
Lid geworden op: 03 apr 2007 22:24
Bezit: CB50, teveel P50's en auto's

Re: Leest iemand wel eens de notulen vd HVN?

Bericht door apae01 »

Vooral de massaliteit, de hoeveelheid opgevoerde brommers, en de kwaliteit (NOT!) van het wegdek. En het feit dat het meest charmante onderdeel van de HDD: een rit met een enorme groep, ontbreekt doordat je de rit individueel (of in groepjes natuurlijk) rijdt langs een pijlensysteem.

Ik vind de HDD leuker dan Vise, daardoor. Met uitzondering van de HDD in Wageningen, toen we noodgedwongen hetzelfde principe hebben toegepast.
In the beginning there was nothing, which exploded.

lowrider
4T-MSB addict
Berichten: 643
Lid geworden op: 27 jan 2007 20:59

Re: Leest iemand wel eens de notulen vd HVN?

Bericht door lowrider »

Eén grote lange rit en een frietkar op het verzamelterrein was en is toch voldoende voor een geslaagde Hondadag ?!
Misschien saai voor de bezoekers-zonder-brommer maar die hebben ook weinig aan spelletjes en "pin-up".

Visé is van een andere orde, van een paar rijen Dax'en en Monkey's op het plaatselijke sportveld uitgegroeid naar een internationale meeting met alle bijbehorende ellende.

Camiel
4T-MSB addict
Berichten: 871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:26
Bezit: SS50
Locatie: Tilburg

Re: Leest iemand wel eens de notulen vd HVN?

Bericht door Camiel »

Ik ben in de afgelopen 10 jaar ook af en aan lid geweest van de HVN. Moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of ik momenteel lid ben, heb volgens mij al een tijdje geen magazine meer gezien maar ben ook verhuisd tussendoor.

Ik denk dat het probleem driedelig is en het is niet zomaar op te lossen door een magazine te schrappen of de route van de Hondadag te verleggen (excuses als ik met het onderstaande iemand tegen het hoofd stoot, zie het als opbouwende kritiek/mijn visie);

1) Je mist tegenwoordig deels de opkomst en het volume van 'de jeugd'. Bij mijn eerste HDD in 2007 was er niemand in de subrit boven de 18-19. Dit red je nu absoluut niet meer, dit probleem heeft ook weer twee delen;

a) Brommers zijn simpelweg te duur en te schaars geworden voor de jeugd (wellicht juist door een hogere vraag bij ouderen met een vollere portemonnee, die 'ooit zelf op zo'n ding hebben gereden toen ze jong waren'). Ik kocht mijn SS in nette staat voor een bedrag van net-an 4 cijfers, tegenwoordig koop je voor 1000,- een barreltje zonder kenteken. Dus ja, je hebt in de huidige groep jongeren een paar geïnteresseerden die op een Honda willen rijden maar wat krijg je; ze kopen een Zhenhua of Skyteam omdat iets anders onbetaalbaar is en identificeren zichzelf niet direct met een Honda oldtimer vereniging.

b) de 'rage' lijkt een beetje voorbij. Zien doet kopen, als je vrienden er een hebben wil je er ook zo een, vroeger spotte ik dagelijks Hondatjes en tegenwoordig, als ik een luide 4takt hoor, is het zo'n plastic 4takt geval... Niet voor niks dat elke fysieke 4takt shop inmiddels ofwel out-of-business is (Rovaza) of replica gevalletjes/scooters ernaast zet (Loef/Leertouwer). De shops die overleven op enkel 4takt zijn ofwel online, ofwel internationaal, ofwel kunnen zulke belachelijke prijzen vragen dat ze het daarmee compenseren. De vraag is gewoon lager.

2) De vereniging is niet vernieuwend genoeg en de toegevoegde waarde is klein. Je kunt niet jarenlang hetzelfde doen bij een afnemend ledenaantal en verwachten dat het vanzelf beter wordt. Dit heeft de vereniging dus zelf ook onderkend zoals ik lees uit de notulen, alleen had dit naar mijn mening al een jaar of wat eerder moeten gebeuren maar soit. Hoe dit exact verder moet vind ik ook lastig in te schatten, magazine ja/nee, maar ik roep even iets extreems; zet (een deel van) het forum achter een betaalde muur? 'Log-in met je HVN lidmaatschapsnummer'? Mensen willen de kennis sowieso wel hebben maar gebruiken het forum voor de informatie en zijn weer weg. Hernoem HVN naar Honda Klassieke Bromfietsen Vereniging? Gooi de prijs van het lidmaatschap omhoog? Noem het forum het Honda Klassieker Vereniging forum ipv 4takt forum (te generiek)? Wellicht (voor zover dit nog niet gedaan wordt) kan het bestuur eens contact opnemen met een aantal vergelijkbare verenigingen (ik noem maar iets, een Kreidler vereniging, Zundapp, klassieke motoren oid), een dinertje plannen en kijken hoe zij omgaan met deze situatie? Kijk of je van elkaar kunt leren? Samen zaken organiseren?

3) De zichtbaarheid van de vereniging niet groot genoeg. Dit probleem hangt in mijn optiek samen met het bovenstaande probleem/leeftijdsissue; mensen hebben het geld wel maar zijn niet op de hoogte van het bestaan van de vereniging. Mensen komen niet zomaar aanlopen, daarvoor moet je op een andere manier promoten. Vorige week reed ik op de A27 langs Houten bij Central Classics in de Expo, stond de HVN hier? Geef een forumsponsor bijvoorbeeld de mogelijkheid elke klant die een oldtimer Honda bij hem koopt gratis een proefabonnement van 2-3 nummers magazine te geven dat automatisch stopt, daarna stuur je een brief of mensen willen voortzetten. Plan elke HDD voor zover mogelijk midden in het centrum van een middelgrote stad. Dan maar geen rollerbank of fotoshoot op een skatebaan (met alle respect) in Den Bosch maar draag binnen de grenzen van de wet en vergunning die zichtbaarheid uit en parkeer 80 antieke brommers op het Domplein, en binnen 10 minuten heb je 20 mannen van een jaar of 55-60 om je heen staan die ook zo'n ding hadden toen ze jong waren. Krijg nieuwsredacties van het lokale suffertje zover dat ze een stukje schrijven met foto's, etc.

Bonuspunt 4) De vereniging is een beetje 'stuck in the middle' en mist wat 'professionaliteit'. De helft van de opkomst op bijvoorbeeld een HDD heeft een ouwe ragbak met afgezaagde spatborden, de andere helft doet wel z'n best. Je zit met een deel replica's en een deel 'echte' Honda's. Als je gaat kijken naar een gemiddelde klassieker bijeenkomst zijn de meeste voertuigen in piekfijne staat, mooi gepoetst, netjes neergezet. Ik snap dat men alle leden tevreden wil houden maar het evenement mag van mij best iets serieuzer, zet alleen de mooiste brommers prominent neer en de rest ergens anders, organiseer een Concours, Best-in-class, Best of show, Most Original ipv een 'wie doet de langste burnout'.

Nogmaals, dit is niet bedoeld om af te zeiken ofzo, absoluut niet, en misschien doet de HVN de helft van bovenstaande opmerkingen al maar als ik eerlijk ben denk ik dat de vereniging over 3 jaar ter ziele is als er niet radicaal iets veranderd. Ik heb de financiële stukken van de vereniging nooit gezien maar weet wat een gemiddeld evenement organiseren kost; dat ga je niet redden met 200 leden.
Honda SS50 125cc 49cc

Plaats reactie