Wat is nou een goedkope goeie auto?

Voor al uw zin en onzin, maar hou het netjes.
Soop
4T-MSB addict
Berichten: 534
Lid geworden op: 09 aug 2013 18:48
Bezit: Honda CD50 '71
SMC super50 C50 imi (van de vrouw)
Scoopy OT
Transalp 600V
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Wat is nou een goedkope goeie auto?

Bericht door Soop »

Aangezien ik de mening van hondaliefhebbers op waarde schat stel ik de vraag hier.

Na een half jaartje met een oude suzuki wagon r te hebben gereden konden we hem naar de sloop brengen. Dit was t oude (leuke) type, niet de Opel agila tweelingzus. Prima auto in het gebruik. Klein van buiten, ruim van binnen. Goedkoop in gebruik en verbruik. Maar was simpelweg op na 2ton km.

Nu zijn we op zoek naar iets vergelijkbaars. Of gewoon hetzelfde maar met minder km. Mijn vriendin is ook een kleine aziaat dus het sloot allemaal goed aan. Goedkoop moet ie zijn in alle opzichten (2000 give or take), betrouwbaar, niet te lang ivm stadsparkeren en ruim van binnen. Zooi meenemen moeten we vaak doen.

Een kangoo ofzo gaat me kwa lelijkheid echt te ver. De suzuki werd juist wel schattig van lelijkheid. Hoeft niet mooi te zijn, maar je moet wel een beeetje van je machine kunnen houden.

We kijken naar de oude versie van de daihatsu terios. De nieuwe wagon r (truttig en voor een groot deel Opel), suzuki ignis, daihatsu gran move en met tegenzin ook de oude Mazda demio.
Ik ga t liefst voor Japans.

Iemand ervaring met deze auto's of een goeie tip voor een model dat aan deze eisen voldoet?

(Zag in Amerika de Honda Element, jammer dat wij die hier niet hebben, best geinig, praktisch wagentje)

Alvast bedankt voor de input

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5157
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Wat is nou een goedkope goeie auto?

Bericht door stoterstangen90 »

Ik heb nog nooit 2000 euro voor een auto uitgegeven.
Afbeelding

butt head
moppersmurf
Berichten: 8896
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Wat is nou een goedkope goeie auto?

Bericht door butt head »

heb ooit is in een ver verleden een daihatsu move 800cc 3cil gehad. ik schrok wat de originele onderdelen koste. pompje voor de ruiten sproeier 40,- ex, alle spullen voor een grote beurt aan aftermarket merken was je weer voor een paar euro klaar.
opzich was het een prima auto. als je in de stad bleef

heb hem weg gedaan omdat ik het te gammel vond, met een beetje zij wind begonnen de deuren te klapperen.
op de snelweg werd je gek van het gillende motortje. en met 4 personen er in haalde hij niet eens meer de 120
en toch wat meer comfort wou.



persoonlijk zou ik zeggen kijk ook is naar een polo of iets in die geest.
die vw dingen schijnen ook goedkoop te zijn in onderdelen.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

mattijsvos
4T-MSB regular
Berichten: 390
Lid geworden op: 29 jul 2011 09:08
Bezit: ss50
Locatie: zeist

Re: Wat is nou een goedkope goeie auto?

Bericht door mattijsvos »

ik heb nog wel een space star voor je in de aanbieding
Incompetente droeftoeters.

Goldie
4T-MSB regular
Berichten: 313
Lid geworden op: 31 okt 2010 19:49
Bezit: .
'70 Z90A mad max
'72 ori motodax schuurvondst
'76 dirty harry in tuning
Locatie: Ergens tussen TX en HHW

Re: Wat is nou een goedkope goeie auto?

Bericht door Goldie »

Toyota Yaris Verso
Stoelen compleet met hoofdsteun in de bodem wegklapbaar.
Dan is alles vlak en door de lage vloer zonder drempel rij je er zo een monkey of 2 in. Met wat crea ook vast wat groters.

Ohja ze zijn lelijk dus wel een grote zonnebril kopen 8-)

NIX
chaly addict
Berichten: 18799
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Wat is nou een goedkope goeie auto?

Bericht door NIX »

Met name de VW based merken zoals skoda en Seat zijn goedkoop, ook al maakt het bij die kleine dingen als ze oud zijn weinig uit. Het korte polootje is veel te populair, maar ik heb een poosje als wielen voor mijn vriendin wiens Jeep groot onderhoud nodig had, een polo station gehad. Was eigenlijk een prima ding, moest alleen wel eens wat olie bij. Onderhoud was een nieuwe thermostaat en temperatuursensor en de stuurspeling verdween toen ik de kruiskoppeling vastzette (zat gewoon los). 1 wielremcilinder moest een keer losgemaakt voor de APK. Kostte verder niets, ging een half jaar later voor hetzelfde weg, eigenaar heeft er nog probleemloos anderhalf jaar mee gereden en hem weer voor een paar honderd weggedaan.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

mattijsvos
4T-MSB regular
Berichten: 390
Lid geworden op: 29 jul 2011 09:08
Bezit: ss50
Locatie: zeist

Re: Wat is nou een goedkope goeie auto?

Bericht door mattijsvos »

pb gestuurd
Incompetente droeftoeters.

Soop
4T-MSB addict
Berichten: 534
Lid geworden op: 09 aug 2013 18:48
Bezit: Honda CD50 '71
SMC super50 C50 imi (van de vrouw)
Scoopy OT
Transalp 600V
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wat is nou een goedkope goeie auto?

Bericht door Soop »

Oeh, die Yaris Verso is lelijk! Maar wel praktisch.
VW en hun submerken heb ik ook wel naar gekeken, VW is best aan de prijs en ze hebben allemaal erg veel kms op de teller valt me op.
Had het gister nog met een vriend over de polo station toevallig, hij was er ook naar op zoek. Beetje lang is ie misschien, voor in de stad. Maar wel een tweede blik waard.

Daihatsu Move ook wel naar gekeken want ik houd wel van die kleine japanse debielenautootjes, zoals mn vriendin ze noemt. Ze hebben tenminste karakter. Net als die oude minibusjes als de Hi Jet enzo, super leuk. De Gran Move is dus wel een optie, met die dikke kont.

Ook 'dure' en leuke auto's zijn momenteel goedkoop op de 2ehands markt, je koopt ook een Jaguar voor 1000 piek (verleidelijk), maar het gaat ons vooral om de vaste lasten, verbruik, kosten van onderdelen, km stand, betrouwbaarheid. Dan maar liever iets meer uitgeven bij aankoop. Zeg maar zoals volwassen mensen zeggen dat je het moet doen :)

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1971
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: Wat is nou een goedkope goeie auto?

Bericht door gerbrandicus »

Toyota Starlet, Corolla, Yaris, Yaris Verso, Suzuki Baleno station, Daihatsu Sirion (type 1 is lelijk maar ontzettend goedkoop, standaard leuke opties en heel licht dus lage MRB, zuinig en zeer betrouwbaar) en verder nog veel meer Japanse bakkies. 2000 is ruim genoeg geld, daar kun je prima leuke auto's mee kopen.

irmin
4T-MSB addict
Berichten: 626
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:35
Locatie: utreg

Re: Wat is nou een goedkope goeie auto?

Bericht door irmin »

subaru justy
cracque frontal

NIX
chaly addict
Berichten: 18799
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Wat is nou een goedkope goeie auto?

Bericht door NIX »

Wat??!? Irmin en auto's??@?!
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Soop
4T-MSB addict
Berichten: 534
Lid geworden op: 09 aug 2013 18:48
Bezit: Honda CD50 '71
SMC super50 C50 imi (van de vrouw)
Scoopy OT
Transalp 600V
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wat is nou een goedkope goeie auto?

Bericht door Soop »

ja die oude vierkante justy 4x4 is wel leuk natuurlijk, maar ook oud en te klein. Die minder oude is een Swift eigenlijk, he?
We gaan eens even wat proefritjes maken binnenkort. Het Moet waarschijnlijk wel Japans worden, want mijn aziatische kleine kon gister nauwelijks bij de pedalen van een VW en moest eigenlijk op een kussentje zitten.

apae01
4T-MSB addict
Berichten: 838
Lid geworden op: 03 apr 2007 22:24
Bezit: CB50, teveel P50's en auto's

Re: Wat is nou een goedkope goeie auto?

Bericht door apae01 »

Suzuki Cappucino, of Mazda MX5. Beide auto's waar ik met mijn 1,75m gewoon niet in pas....
Zooi stapel je gewoon op een bagagerekje op de kofferklep ;)
In the beginning there was nothing, which exploded.

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5157
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Wat is nou een goedkope goeie auto?

Bericht door stoterstangen90 »

Je mist de Honda Beat nog in dit overzicht.
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16146
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Wat is nou een goedkope goeie auto?

Bericht door nielspbr »

Welja, zet er dan gelijk een daihatsu copen bij.


Een panda is ook een handig kleintje. Honda jazz, weet alleen niet of je die zo goedkoop kan vinden.

Plaats reactie