Wat is nou een goedkope goeie auto?

Voor al uw zin en onzin, maar hou het netjes.
HondaTS50
4T-MSB beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2016 04:57
Bezit: Ben zoekende, heb een TS50 op het oog.

Re: Wat is nou een goedkope goeie auto?

Bericht door HondaTS50 »

Misschien is dit wat voor jullie, apart niet té groot en best wat ruimte, ook in een turbo versie verkrijgbaar, heb je een bommetje... :D Heb het over de Daihatsu YRV , persoonlijk vind ik dat best leuke wagentjes, rijden best lekker, wat anders en Scandinavisch ..een Volvo V40 ofzo van het oudere type, 3 van gehad, fantastische wagens en zeer betrouwbaar, maar goed dat verwacht je van een Daihatsu ook wel, die YRV's blijken goede wagentjes te wezen, zie zo eens wat reviews ervan op autoweek oid, reviews van eigenaars/bezitters, en als je een turbo uitvoering kunt vinden zou ik dát absoluut doen, man man je gaat echt lachen...verwacht je niet van zo'n autotje..wat een power komt daaruit..De turbo-versie is niet dik bezaaid, de meesten hebben er geen, doch zonder turbo zijn ze ook zeer fijn te sturen, betrouwbaar,niet veel onderhoudskosten an sich, houderschapsbelasting is laag, verzekering ook niet veel.. na ja, gewoon een leuk klein en ruim karretje wat voor €2000 en minder goed te vinden is (De NIET turbo-versie dan) met zelfs zeer acceptabele kilometerstanden. Zou zeker 1 proefrit gaan maken in een YRV als ik jullie was.

Een Turbo-versie , te herkennen ad opening id motorklep.
Een Turbo-versie , te herkennen ad opening id motorklep.
Succes. :)

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Wat is nou een goedkope goeie auto?

Bericht door Eric »

Ik rijd nu al een aantal jaar rond in een B Corsa 1.0. Ja, het is een Opel.... Eigenlijk ben ik er erg blij mee!! Het ding kost geen drol in de verzekering en wegenbelasting, en hij is zuiniger dan de batterij op wielen van mijn ouders. Ook kan je er redelijk mee doorrijden, ook op de snelweg. De top ligt ergens tussen de 150 en de 160 kmh met wat geduld. De herrie valt ook mee aangezien je prima kunt communiceren bij 120kmh. Anderzijds had ik ook nog graag in mijn Opel monza 3L 24V willen zitten. Maar daar stak niet alleen de belastingregeling een stokje voor, maar ook wat roest... Gelukkig heb ik er maar een Opel Blitz bijgekocht die lekker 1op3 pruttelt met een gas tank. Achter een Volvo V70 is hij een stuk zuiniger.



Opel 4 life!!!
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16146
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Wat is nou een goedkope goeie auto?

Bericht door nielspbr »

Eric schreef:...Gelukkig heb ik er maar een Opel Blitz bijgekocht die lekker 1op3 pruttelt met een gas tank. Achter een Volvo V70 is hij een stuk zuiniger.



Opel 4 life!!!
Sleepkabel? Maar dan noem je met een v70 ook wel een baksteen op wielen op als rijdende voorspoiler.

Remmert
4T-MSB regular
Berichten: 399
Lid geworden op: 10 mar 2013 20:30
Bezit: poging tot gezond verstand

c320s ts50 '69 alias Metal Machine
immi dax, Afrika beige
SS50Z K3 Geel
c110 Rood.
behalve Honda:
Solex oto goudbies '65
Citroën Berlingo '04
Locatie: Ugchelen

Re: Wat is nou een goedkope goeie auto?

Bericht door Remmert »

een ascona met een kapotte startmotor kopen :P half uurtje sleutelen en je hebt een heeeeele goedkope auto ;) rijdt ongeveer 1 op 10 bij stadsverkeer.. en 1 op 12 op de snelweg.. met wind mee zou t misschien nog iets zuiniger zijn ;) als je een baksteen op t gaspedaal gooit wil ie nog wel de 180 halen :) boven de 160 wordt ie wel vrij licht in t stuur...

qua zooi: ik heb er een complete grote wielen honda in de kofferbak gekregen door alleen maar de wielen er uit te halen en de achterveren los. en op de achterbank past mijn dax precies :)
69er c320s ts50 alias Metal Machine

Soop
4T-MSB addict
Berichten: 534
Lid geworden op: 09 aug 2013 18:48
Bezit: Honda CD50 '71
SMC super50 C50 imi (van de vrouw)
Scoopy OT
Transalp 600V
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wat is nou een goedkope goeie auto?

Bericht door Soop »

Die yrv is zeker wel leuk. Was me nog nooit opgevallen op straat maar ga even m'n ogen open houden. Soms wel wat aan de prijs nog ivm km stand. zie ik op marktplaats. Wat noem je een acceptabele km stand voor zo'n klein wagentje?

Gebruikersavatar
J@pie
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 okt 2011 22:26
Bezit: Zhenhua ZB-H125 APE(Geen Honda dus! *bloos*) met LC 250cc Shineray-blokkie....
Locatie: Vroeger NH, nu .FRL
Contacteer:

Re: Wat is nou een goedkope goeie auto?

Bericht door J@pie »

.
Laatst gewijzigd door J@pie op 05 apr 2016 08:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding<- KLIK! Afbeelding
Ik wilde als wachtwoord voor m'n Gmail 'PENIS' gebruiken...Maar ze zeiden dat ie te kort was?! :?

irmin
4T-MSB addict
Berichten: 626
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:35
Locatie: utreg

Re: Wat is nou een goedkope goeie auto?

Bericht door irmin »

NIX schreef:Wat??!? Irmin en auto's??@?!
Is van m'n vrouw :) En het ding gaat maar niet kapot hahaha.
cracque frontal

john
4T-MSB zombie
Berichten: 3342
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50
Locatie: keukenhof city

Re: Wat is nou een goedkope goeie auto?

Bericht door john »

Ik zou wel een nissan cube willen, zo dinkytoys!
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16146
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Wat is nou een goedkope goeie auto?

Bericht door nielspbr »

john schreef:Ik zou wel een nissan cube willen, zo dinkytoys!
Vorig jaar op de A2 zien rijden, best apart zo'n asymetrisch gelijnd geval.

Het type panda wat ik bedoelde is trouwens één type nieuwer als de oerpanda die irmin laat zien. (bj 2004/2005, zit ook tegen de 2000 euro)

Gebruikersavatar
Daan1508
4T-MSB addict
Berichten: 524
Lid geworden op: 04 feb 2015 13:51
Bezit: 1971 C50
1978 C90 dikke harrie
Locatie: Gouda

Re: Wat is nou een goedkope goeie auto?

Bericht door Daan1508 »

nielspbr schreef: Het type panda wat ik bedoelde is trouwens één type nieuwer als de oerpanda die irmin laat zien. (bj 2004/2005, zit ook tegen de 2000 euro)
Mijn ma heeft 10 jaar in zo'n ding rondgereden (1200 59pk), rijdt hartstikke goed! Zitpositie is prima, schakelpook wat hogerop, rijdt als een trein! Typisch Italiaans toerenblokje, klinkt leuk als je het 5000rpm laat lopen (vond ma niet altijd leuk als ik dat deed :D :D)

Gebruikersavatar
J@pie
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 okt 2011 22:26
Bezit: Zhenhua ZB-H125 APE(Geen Honda dus! *bloos*) met LC 250cc Shineray-blokkie....
Locatie: Vroeger NH, nu .FRL
Contacteer:

Re: Wat is nou een goedkope goeie auto?

Bericht door J@pie »

.
Laatst gewijzigd door J@pie op 05 apr 2016 08:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding<- KLIK! Afbeelding
Ik wilde als wachtwoord voor m'n Gmail 'PENIS' gebruiken...Maar ze zeiden dat ie te kort was?! :?

butt head
moppersmurf
Berichten: 8896
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Wat is nou een goedkope goeie auto?

Bericht door butt head »

Daan1508 schreef:
nielspbr schreef: Het type panda wat ik bedoelde is trouwens één type nieuwer als de oerpanda die irmin laat zien. (bj 2004/2005, zit ook tegen de 2000 euro)
Mijn ma heeft 10 jaar in zo'n ding rondgereden (1200 59pk), rijdt hartstikke goed! Zitpositie is prima, schakelpook wat hogerop, rijdt als een trein! Typisch Italiaans toerenblokje, klinkt leuk als je het 5000rpm laat lopen (vond ma niet altijd leuk als ik dat deed :D :D)
zon panda hebben we het nu toch over?
Afbeelding


mijn zusje tokkelt sinds eind vorig jaar ook rond met zo'n gebakje. is inderdaad een leuk klein wagentje. maar de city stand dat vind ik maar een gevaarlijk iets. je voelt hele maal niets meer in het stuur zo licht dat het gaat.

de city stand is een hulp middel om licht te sturen. echt ideaal voor in steden
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Gebruikersavatar
Daan1508
4T-MSB addict
Berichten: 524
Lid geworden op: 04 feb 2015 13:51
Bezit: 1971 C50
1978 C90 dikke harrie
Locatie: Gouda

Re: Wat is nou een goedkope goeie auto?

Bericht door Daan1508 »

butt head schreef:
Daan1508 schreef:
nielspbr schreef: Het type panda wat ik bedoelde is trouwens één type nieuwer als de oerpanda die irmin laat zien. (bj 2004/2005, zit ook tegen de 2000 euro)
Mijn ma heeft 10 jaar in zo'n ding rondgereden (1200 59pk), rijdt hartstikke goed! Zitpositie is prima, schakelpook wat hogerop, rijdt als een trein! Typisch Italiaans toerenblokje, klinkt leuk als je het 5000rpm laat lopen (vond ma niet altijd leuk als ik dat deed :D :D)
zon panda hebben we het nu toch over?
Afbeelding


mijn zusje tokkelt sinds eind vorig jaar ook rond met zo'n gebakje. is inderdaad een leuk klein wagentje. maar de city stand dat vind ik maar een gevaarlijk iets. je voelt hele maal niets meer in het stuur zo licht dat het gaat.

de city stand is een hulp middel om licht te sturen. echt ideaal voor in steden
Inderdaad, zo'n geval. City stand, ja, ach, het gevoel in het stuur is überhaupt bijna niks, ook zonder city.

apae01
4T-MSB addict
Berichten: 838
Lid geworden op: 03 apr 2007 22:24
Bezit: CB50, teveel P50's en auto's

Re: Wat is nou een goedkope goeie auto?

Bericht door apae01 »

john schreef:Ik zou wel een nissan cube willen, zo dinkytoys!
Ik vind het meer iets voor Tonka.
In the beginning there was nothing, which exploded.

Plaats reactie