Pagina 2 van 3

Re: verbod op oudere motoren en scooters in binnenstad

Geplaatst: 05 mar 2015 11:57
door apae01
Wat een ongelooflijk tendentieus stukje van die lokale krant zeg...
4000 oude barreltjes
Ik betwijfel of de eigenaar van pakweg een Ferrari Testarossa, of een perfect gerestaureerde Citroen DS, er zo over denkt...

Dan zijn de duitse regels veel leuker: ik heb helemaal geen auto;'s die daar niet de milieuzones in mogen. De benzine/LPG auto's met katalysator hebben een groene sticker, en wat ik heb zonder katalysator valt onder de oldtimerregeling en mag dus ook die zones in...

Re: verbod op oudere motoren en scooters in binnenstad

Geplaatst: 05 mar 2015 12:00
door nielspbr
Over een testarossa ok, dssen zijn mooi.

Re: verbod op oudere motoren en scooters in binnenstad

Geplaatst: 08 mar 2015 00:32
door eeuweout
pff hier word ik zo pissig van.
In België is het ook begonnen. Van 2016 mag ik met mijn bora van 2002 die zo'n 1:20 rijdt antwerpen niet meer in :o
Een beetje gelobby van de autosector????

Re: verbod op oudere motoren en scooters in binnenstad

Geplaatst: 08 mar 2015 01:26
door se7ven
allemaal door het fijnstof...
En dan te bedenken dat een heel groot deel fijnstof uit de zee komt!

Dat komt vast doordat 'superfood' naar de hersenen is gestegen.
Wist je dat dat 'superfood' vroeger gewoon in vogelbollen zat?
Dat wat elders afval is, hier verkocht word als 'superfood'?


http://www.elsevier.nl/Algemeen/blogs/2 ... ER300582W/

http://climategate.nl/wp-content/upload ... n-2006.pdf

http://www.thepostonline.nl/2012/12/01/ ... communisme

Re: verbod op oudere motoren en scooters in binnenstad

Geplaatst: 19 jun 2015 07:22
door ceedee
Zo ,Utrecht gaat door.
Benieuwd of dit gaat lukken ,en met welke regels...
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2417 ... ers__.html

http://www.ad.nl/ad/nl/1039/Utrecht/art ... stad.dhtml

Het is ze met de oude dieselauto's ook gelukt.

Re: verbod op oudere motoren en scooters in binnenstad

Geplaatst: 19 jun 2015 08:07
door hotroddax
Wanneer bent u tevreden?
,,Als het hele verkeer emissieloos wordt, met elektrische motoren.


Ja, want energie centrales stoten gelukkig niks uit.

Re: verbod op oudere motoren en scooters in binnenstad

Geplaatst: 19 jun 2015 08:14
door hypercub
Om over de carbon footprint van de accu`s in de oh zo verantwoorde prius maar te zwijgen

Re: verbod op oudere motoren en scooters in binnenstad

Geplaatst: 19 jun 2015 09:09
door apae01
Het is natuurlijk wel zo, dat in principe een enkele grote verbrandingsmotor makkelijker schoon te krijgen is dan tienduizenden kleine. Bovendien kan je dan kiezen waar je die uitstoot wilt hebben.
En Prii zijn natuurlijk onzinnig: je sleept twee complete aandrijflijnen mee, die geen van beide in hun eentje voldoen. Als je een volledige keuze voor electrisch maakt, zoals bij een Renault Zoe of een Tesla, ligt dat verhaal ineens heel anders.

Ik wil best graag een volledig electrische auto, als die betaalbaar worden.

Re: verbod op oudere motoren en scooters in binnenstad

Geplaatst: 19 jun 2015 09:17
door hotroddax
als heel Nederland elektrisch gaat rijden mag Nederland er nog wel een paar elektriciteitscentrales bijbouwen.

Als je dan nog gaat nadenken over piekstromen rond een uur of 6 als iedereen terugkomt van werk en ze auto aan een snel lader hangt is het helemaal onbegonnen werk.

Elektrisch rijden is leuk, maar ik geloof nog niet dat het de toekomst is.

Re: verbod op oudere motoren en scooters in binnenstad

Geplaatst: 19 jun 2015 09:23
door apae01
Ik geloof evenmin dat fossiele brandstoffen de toekomst zijn. Wat mij betreft maken ze een beetje haast met energie uit kernfusie: water als afvalstof bij energieproduktie, dat lijkt me wel wat :)

Overigens draag ik behoorlijk mijn steentje bij aan de vermindering van die fossiele brandstoffen: ik verstook gemiddeld een litertje of 25 aan LPG per dag, met mijn huidige jaarkilometrage. Maar een levensvatbar alternatief zie ik nog niet (ja, een Tesla S in combinatie met een huis vol zonnepanelen, maar dat kost nog echt geld).

En uiteraard schiet Utrecht veel te ver door: ik zie graag wel wat ruimte voor hobby en klassiekers binnen de milieuwetgeving.

Re: verbod op oudere motoren en scooters in binnenstad

Geplaatst: 19 jun 2015 12:24
door NIX
Utrecht schiet niet door, of je moet het doorschieten in windowdressing bedoelen.

Re: verbod op oudere motoren en scooters in binnenstad

Geplaatst: 19 jun 2015 13:08
door john
brommer ombouwen naar gas. :P
http://www.vanmeenen.com/LPG-autogas-Vl ... -scooters/


ga ik ook met mijn 43 jaar oude auto doen, dikke middelvinger naar rotterdam en utrecht.... alleen wordt parkeren dan weer kutter (in utrecht.)

Re: verbod op oudere motoren en scooters in binnenstad

Geplaatst: 19 jun 2015 19:52
door nielspbr
apae01 schreef:Het is natuurlijk wel zo, dat in principe een enkele grote verbrandingsmotor makkelijker schoon te krijgen is dan tienduizenden kleine. Bovendien kan je dan kiezen waar je die uitstoot wilt hebben.
En Prii zijn natuurlijk onzinnig: je sleept twee complete aandrijflijnen mee, die geen van beide in hun eentje voldoen. Als je een volledige keuze voor electrisch maakt, zoals bij een Renault Zoe of een Tesla, ligt dat verhaal ineens heel anders.

Ik wil best graag een volledig electrische auto, als die betaalbaar worden.
Toevallig vanochtend met een collega lopen praten. Zijn prius loopt 1:23 (noordwijkerhout-ut vv)
Als ik die ritten doe met mijn dieselgebakje kom ik nog een stukkie zuiniger uit.

+ Hij rijd als een oud wijf, ik had diverse keren de neiging om om hem heen te gaan rijden. Het is dat ik niet van rechts inhalen hou.

Re: verbod op oudere motoren en scooters in binnenstad

Geplaatst: 19 jun 2015 23:40
door apae01
Ik reed ooit dagelijks Lelystad-Leeuwarden me een achtcilinder BMW, op LPG. Op een dag idem met een leen-Prius. Met beiden dezelfde rijstijl aangehouden, en met beiden vervolgens hetzelfde verbruik. 1:10.
Conclusie: een Prius is net zo zuinig als een achtcilinder BMW 5-serie.

Re: verbod op oudere motoren en scooters in binnenstad

Geplaatst: 19 jun 2015 23:58
door nielspbr
Hoe krijg je dat voor elkaar, 1:10 rijden met een prius?

(Zo'n slecht verbruik is mij nog met geen enkele auto gelukt. Dichtst in de buurt kwam een uno 70s waarmee ik toen zeist - utrecht ringweg noord - breukelen dagelijks in de file stond 1:12.)