[Peut] Het nieuwe aankoop, grote vandaag nog getenkt topic.

Voor al uw zin en onzin, maar hou het netjes.
toerieteller
4T-MSB addict
Berichten: 586
Lid geworden op: 28 jan 2007 08:58
Bezit: ss50 c50 cd50 c310a
Locatie: amsterdam

Re: [Peut] Het nieuwe aankoop, grote vandaag nog getenkt top

Bericht door toerieteller »

voor mijn atos koekblik een distributiesnaar en een koppelingssetje, en een benzinefilter, en drie liter vernellingsbakolie, voor drie knikkers en een scheet (in vergelijking met echte merkauto's).
nu nog plaatsen van de zooi, hoop dat mijn neefje een goed humeur heeft als ik hem bel om te sleutelen en hij een leuk prijsje maakt, anders kost het nog de hoofdprijs alles bij elkaar aan uurloon, voordeel ik wel dat de distributie er in een uurtje op kan zitten en de koppeling ook geen sleuteldrama is heb ik begrepen.
koppeling kan ook nog even mee, maar zit nu wel wat hoog naar mijn idee in vergelijking toen ik hem net had op 95.000 km, nu staat de klok op 125.000 km.
maar veel stadsrijden en de aanhanger voortsleuren op vakantie's vraagt natuurlijk wat meer van de koppeling dan alleen snelwegrijden.
Afbeelding cdi for life! Afbeelding

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: [Peut] Het nieuwe aankoop, grote vandaag nog getenkt top

Bericht door butt head »

toerieteller schreef:voor mijn atos koekblik een distributiesnaar en een koppelingssetje, en een benzinefilter, en drie liter vernellingsbakolie, voor drie knikkers en een scheet (in vergelijking met echte merkauto's).
nu nog plaatsen van de zooi, hoop dat mijn neefje een goed humeur heeft als ik hem bel om te sleutelen en hij een leuk prijsje maakt, anders kost het nog de hoofdprijs alles bij elkaar aan uurloon, voordeel ik wel dat de distributie er in een uurtje op kan zitten en de koppeling ook geen sleuteldrama is heb ik begrepen.
koppeling kan ook nog even mee, maar zit nu wel wat hoog naar mijn idee in vergelijking toen ik hem net had op 95.000 km, nu staat de klok op 125.000 km.
maar veel stadsrijden en de aanhanger voortsleuren op vakantie's vraagt natuurlijk wat meer van de koppeling dan alleen snelwegrijden.

een auto koppeling kan oud worden yuri.
zo lang het ding niet slipt of de pedaal slag zwaar of schokkerig gaat lekker laten zitten dat ding.

ik hoop dat je niet 10 verschillende koppelingen hebt zo als alfa. dan kan het namelijk goed zijn dat je koppeling net niet past.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5169
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: [Peut] Het nieuwe aankoop, grote vandaag nog getenkt top

Bericht door stoterstangen90 »

Het is geen Alfa.
Afbeelding

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: [Peut] Het nieuwe aankoop, grote vandaag nog getenkt top

Bericht door butt head »

stoterstangen90 schreef:Het is geen Alfa.

dat is zo.


maar de S staat na de A in het alfabet dus zal wel slechter zijn. :twisted: :lol:
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16199
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: [Peut] Het nieuwe aankoop, grote vandaag nog getenkt top

Bericht door nielspbr »

Wat voor S, het is een atoz (Hyundai)

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: [Peut] Het nieuwe aankoop, grote vandaag nog getenkt top

Bericht door butt head »

ik was nog in de veronderstelling dat hij zijn alto nog had
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

xMARKx
4T-MSB regular
Berichten: 427
Lid geworden op: 22 sep 2007 19:55
Bezit: C50 '71
Chaly '73
Z50J1 '74
Z50JC '82
SS50Z K1
Locatie: Maarssen

Re: [Peut] Het nieuwe aankoop, grote vandaag nog getenkt top

Bericht door xMARKx »

Koppeling gaat meestal zo'n twee ton mee... Tenzij je graag met je voet op je koppeling rijd. Inderdaad zolang die niet slipt, zwaar gaat of zwaren momenten heeft lekker laten zitten.

Bij alfa's gewoon op chasis nr bestellen dan is er geen probleem (of in geval van Alfa mij even pb'en). Maar Italianen hebben er inderdaad een handje van wie op dat moment het goedkoopst kan leveren krijgt de deal.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16199
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: [Peut] Het nieuwe aankoop, grote vandaag nog getenkt top

Bericht door nielspbr »

Mijn fiat uno 70s modeljaar 1991 had anders de waterpomp van een fiat tempra 1.4. De pomp had een multi-v pulley ipv een gewone v-snaar pulley. Dat zie je ook niet aankomen.

toerieteller
4T-MSB addict
Berichten: 586
Lid geworden op: 28 jan 2007 08:58
Bezit: ss50 c50 cd50 c310a
Locatie: amsterdam

Re: [Peut] Het nieuwe aankoop, grote vandaag nog getenkt top

Bericht door toerieteller »

koppeling zit wat hoog naar mijn idee, en schokt wat meer dan normaal(ben de derde eigenaar dus wat mijn opa en de voorganger allemaal gedaan hebben is een ?).
weet wel dat de atoz(s) geen sleurmonster is kwa trekhaakvermogen met 1.1 lt, dus iets meer spelen met de koppeling om te rollen met aanhanger erachter, maar als het eenmaal rolt is er geen probleem(laatst nog per ongeluk de 140km aangetikt (bergaf danwel)met de aanhanger erachter op de duitse baan :mrgreen: (de cd50 is nog nooit zo hard gegaan 8-) ), was zo in gesprek met een duitse lifster, dat ik vergat op te letten kwa snelheid, maar de tomtom liegt niet vaak als ik er op kijk :oops: ).
aanhanger is ook niet veel kwa gewicht met een brommert erop, dus als het rolt dan gaat het prima.
maar heb geen zin om in verre landen volgend jaar met een kapotte koppeling te staan als we weer noordwaards gaan met de atoz(s) met aanhangert erachter met 2 brommers erop, en voor 85 euro(+ de montagekosten) weer een nieuw setje erop, en weer 120.000km probleemloos erbij kunnen zetten, dan ik ga met een erg goed gevoel op weg naar denemarken met de boodschappenkar voor nog een uitbundig avontuur naar de noordkaap op de brommer (vanaf trontheim (noorwegen)dit jaar, we gaan rijden tot we er bij neervallen(5000km +-)).
maatje van mij uit zweden, brengt ons (lo en ik)naar trontheim, als we de ferry afrollen, en ik laat de auto in denemarken op mijn vaste langparkeerplaats staan (scheelt bakken geld, want een aanhangert kost net te duur op de ferry om het leuk te houden qwa geld, en mijn maatje in zweden rijd een diesel pickup(dus iets goedkoper per km, en we hebben een prive chaufeur), en we hoeven niet perse te eindigen in trontheim om de auto weer op te pikken, wat ik een erg pluspunt vind gezien dat we een stuk(je) door finland en zweden terugrijden naar denemarken.
Laatst gewijzigd door toerieteller op 26 sep 2014 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding cdi for life! Afbeelding

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: [Peut] Het nieuwe aankoop, grote vandaag nog getenkt top

Bericht door Eric »

Ik ben net super lux uit eten geweest.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

bart beekhuizen
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1517
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:09
Bezit: c310, huisman bakbrommer, apollo bakbrommer,
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: [Peut] Het nieuwe aankoop, grote vandaag nog getenkt top

Bericht door bart beekhuizen »

propellor voor mijn rc corsair, van de vorige zit 1 blad 3 meter in de grond.
Afbeelding

KiP
postslet
Berichten: 2390
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:23
Locatie: Winterswijk

Re: [Peut] Het nieuwe aankoop, grote vandaag nog getenkt top

Bericht door KiP »

voortandwiel
achtertandwiel
remkabel
tellerkabel
voetsteuntjes
4 m8 sw14 moeren en 2 borgplaatjes
Afbeelding
Jurrien schreef: 22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16199
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: [Peut] Het nieuwe aankoop, grote vandaag nog getenkt top

Bericht door nielspbr »

Ojee, weer aan de sjallie bezig.

KiP
postslet
Berichten: 2390
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:23
Locatie: Winterswijk

Re: [Peut] Het nieuwe aankoop, grote vandaag nog getenkt top

Bericht door KiP »

nee een c90 nt ratrod ding
Afbeelding
Jurrien schreef: 22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.

KiP
postslet
Berichten: 2390
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:23
Locatie: Winterswijk

Re: [Peut] Het nieuwe aankoop, grote vandaag nog getenkt top

Bericht door KiP »

achterband
ketting
liter olie
Afbeelding
Jurrien schreef: 22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.

Plaats reactie