Spanje/Portugal zomer 2014 ????

Praat hier (na) over een ritje of evenement.
Spirit of '69
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 69
Lid geworden op: 08 feb 2007 08:22
Locatie: P'end

Re: Spanje zomer 2013, zonder bezemwagen, extra monteurs, le

Bericht door Spirit of '69 »

Kippenverver schreef:Op de Herrlie?
Zal n stuk sneller gaan ....Maar helaas..moet maar weer op zo,n honda'tje :twisted:
Barcelona lijkt me n mooi reisdoel...moet te doen zijn in 7 dagen..
Afbeelding

Mo_0
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 148
Lid geworden op: 20 jul 2009 21:53
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Spanje zomer 2013, zonder bezemwagen, extra monteurs, le

Bericht door Mo_0 »

Voor!

john
4T-MSB zombie
Berichten: 3342
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50
Locatie: keukenhof city

Re: Spanje zomer 2013, zonder bezemwagen, extra monteurs, le

Bericht door john »

makkelijk. in 7 dagen zit je in hongarije.

200 km is een mooie afstand per dag!

Ik wil deze zomer wel weer op brommervakantie, hou hem als optie in gedachte :-)

wil je 2 weken weg of 3 weken of 4455667 weken?
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...

Mo_0
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 148
Lid geworden op: 20 jul 2009 21:53
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Spanje zomer 2013, zonder bezemwagen, extra monteurs, le

Bericht door Mo_0 »

ik zat te denken aan minimaal 4 weken, hooguit 6

RobHonda
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1424
Lid geworden op: 31 jan 2007 13:56
Locatie: Den Haag

Re: Spanje zomer 2013, zonder bezemwagen, extra monteurs, le

Bericht door RobHonda »

Ik wil de pyrineeen wel eens zien eigenlijk. Tegen die tijd maar eens kijken. Nu kan ik nog niet eens zeggen wat ik volgende week doe.

Mo_0
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 148
Lid geworden op: 20 jul 2009 21:53
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Spanje zomer 2013, zonder bezemwagen, extra monteurs, le

Bericht door Mo_0 »

zondag as meeting bij mij thuis voor routebespreking en bier. laat maar weten als je langs wilt komen.

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Spanje zomer 2013, zonder bezemwagen, extra monteurs, le

Bericht door robertsp »

RobHonda schreef:Ik wil de pyrineeen wel eens zien eigenlijk. Tegen die tijd maar eens kijken. Nu kan ik nog niet eens zeggen wat ik volgende week doe.
Ik ben voordat ik m'n kniesloopte de Mont Ventoux opgefietst, als je ziet hoeveel moeite bijvoorbeeld campers en dergelijke ermee hebben vraag ik me altijd af of je brommertje dat wel zo leuk vindt. Meer dan 20 km met gemiddelde helling van bven de 7% Met de laatste kilometers boven de 10% :O. Krijgt hij het daar niet erg warm van?
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: Spanje zomer 2013, zonder bezemwagen, extra monteurs, le

Bericht door niek is ik »

jawel... Maar moet kunnen, desnoods ff stoppen om te koelen.

Overigens raad ik aan niet in de meest rechte lijn naar Barca te rijden...
Dit omdat het stuk Frankrijk daarheen oer saai is. En ik kan het weten, want tijdens mijn carrière als tentenbouwer heb ik het slechts miljoen keer gekruist.

Wat toffer is om maar even een ''grove lijn'' aan te geven is via de Ardennen naar Lux te rijden, dan door naar de Vogezen, om vervolgens door te gaan naar het meer van Annecy(in Frankrijk blijven, niet naar Zwitserland, daar is alles enkel duurder) vanuit daardoor naar de Ardeche. Om vervolgens door te rijden richting (Cote D'azur) kust (saai stuk, ontkom je amper tot niet aan) Blijf langs de kust, en zet koers richting Spanje... Dat zijn leuke wegen, en mooie plaatsen al is de omgeving vergeleken met Spanje wat kaal, saai en dor.

Kom je dan in de buurt van Perpignan, gas er op houden, niks tofs te zien... Geef nog meer gas bij Argeles-sur-mer... Enorme vergane glorie, al kun je er nog steeds goed naar de klote en feesten... Coulioure is dan wel weer de moeite even te kijken, erg klein... Maar erg mooi, en heel veel kunst achtige praktijken te bekennen(Picasso, of weet ik het hoe die bekende meneer heet, kwam er vandaan.. Tevens Nederlanders genoeg daar die er wonen, veelal in de kunst zittend, welke erg gastvrij waren, en je misschien onderdak kunnen bieden.. Kwestie van gewoon je bek open trekken) De wijn in deze streek is overigens ook erg lekker, al weet ik geen zak van wijn. Ik vond hem lekker.
Nu door naar de grens.
Je zult zien dat zodra je 'de bergen' en dus ook de grens doorkruist alles veel mooier is. De wegen lopen toffer, en de omgeving is veel groener en mooier! Frankrijk is eigenlijk sowieso wel kut :D

Zet koers richting Figueres, om vervolgens VOOR girona naar de kust te rijden... Nu kun je heeeeeerlijk langs de de kustlijn slingerend(oppassen voor Spanjaarden die met iets te veel temparement rijden, die bochten wegen lijden tot mongool inhaal acties) richting Barca... Tossa de mar, kun je eventueel stop houden, maar door de toeristen is het eigenlijk niet leuk meer. Wel nog mooi.
LLoret, tsja... lijkt me een bekend verhaal... Goed naar de klote kun je er wel, en met n grote bek kom je ook bij veel dingen gratis naar binnen(gewoon vaag houden tegen de bewaking, zeggen dat je van een organisatie bent(ik noem, een gogo toers en refereren naar een of andere baas(verzin n naam)etc) en dat je daar de mensen binnen moet spreken, weigeren ze... grote bek geven... Dan krijg je ook nog gratis drankjes de rest van de avond, want grote bazen wil niemand daar op z'n dak)
Barca zelf is een stad die de moeite waard is, en lijkt mij ook goed te doen op de tweewieler.. Al zul je wel je mannetje(of vrouwtje) moeten staan voor je plek op de weg.

Ik heb een zowat n half jaar in die omgeving doorgebracht, en kende uiteindelijk de weg in barca op mn duimpje...


Over Frankrijk kan ik enkel zeggen, de ''rechte lijn vanuit NL'' weg is oer saai... Of je moet extreem vrolijk worden van een Dordonge, maar dat zal ik dan ook als enige hoogte punt omschrijven, en die streek is mooi... Maar niet geweldig. Eigenlijk is Frankrijk sowieso kut, zeker in vergelijking met Spanje... In Frankrijk hanteren ze in de horeca achterlijk hoge prijzen, zelfs in kleine kut dorpjes, terwijl in Spanje alles normaal of net even goedkoper als in NL geprijst is. Tevens zijn de mensen daar veel toffer.

Mocht ik tegen die tijd niks te doen hebben, lijkt het me tof mee te gaan! Of ergens aan te haken...
Al weet ik nog lange niet hoe mijn zomer er uit ziet.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

Mo_0
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 148
Lid geworden op: 20 jul 2009 21:53
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Spanje zomer 2013, zonder bezemwagen, extra monteurs, le

Bericht door Mo_0 »

Mooi verhaal! Dank voor de tips!

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: Spanje zomer 2013, zonder bezemwagen, extra monteurs, le

Bericht door ciebie »

Ik zou vanaf Argeles sur mer de hele weg langs de kust pakken, echt bizar tof! en met de brommer ook wel te doen

(met de auto 6 uur over gedaan van Argeles naar Blanes, op de terugweg via de snelweg 1 uur)

edit: voorbeeldje

https://maps.google.nl/maps?hl=nl&ll=42 ... 7,,0,14.18

https://maps.google.nl/maps?hl=nl&ll=42 ... 12.42&z=16

RobHonda
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1424
Lid geworden op: 31 jan 2007 13:56
Locatie: Den Haag

Re: Spanje zomer 2013, zonder bezemwagen, extra monteurs, le

Bericht door RobHonda »

robertsp schreef:
RobHonda schreef:Ik wil de pyrineeen wel eens zien eigenlijk. Tegen die tijd maar eens kijken. Nu kan ik nog niet eens zeggen wat ik volgende week doe.
Ik ben voordat ik m'n kniesloopte de Mont Ventoux opgefietst, als je ziet hoeveel moeite bijvoorbeeld campers en dergelijke ermee hebben vraag ik me altijd af of je brommertje dat wel zo leuk vindt. Meer dan 20 km met gemiddelde helling van bven de 7% Met de laatste kilometers boven de 10% :O. Krijgt hij het daar niet erg warm van?
Dat is nooit echt een probleem geweest. Mijn brommertje heeft zo langzamerhand heel wat gezien maar is nog nooit overhit. In de alpen heb ik hem alleen een paar keer stil gezet toen hij boven de 120 graden kwam. Als ik eerlijk ben vond ik berg af met die schijt-trommeltjes die binnen no-time verbranden kutter.

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Spanje zomer 2013, zonder bezemwagen, extra monteurs, le

Bericht door robertsp »

Nou ja, dat bedoel ik dus al, je bent gestopt ;-)
Remmen op de motor niet voldoende?
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

RobHonda
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1424
Lid geworden op: 31 jan 2007 13:56
Locatie: Den Haag

Re: Spanje zomer 2013, zonder bezemwagen, extra monteurs, le

Bericht door RobHonda »

Tsja, als je haast hebt op brommervakantie kun je beter met de moror gaan. met geduld is elk landschap wel te overwinnen. Nee remmen op de motor is bij lange niet genoeg. Daar druk je zelfs met aanlopen van je brommer nog doorheen. Kun je nagaan een heuvel van 10% en een volledig volgepakte brommer. Voor- en achterrem afwisselen en niet constant remmen maar remmen en loslaten afwisselen. Dan nog wordt t echt heel heet.

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Spanje zomer 2013, zonder bezemwagen, extra monteurs, le

Bericht door robertsp »

Nou ja, bij mijne is dat in z'n 1 vrij zwaar hoor.
Dan maar doen zoals op de fiets he, níet remmen ;-)
Oke; Alleen voor bochten mag het.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

john
4T-MSB zombie
Berichten: 3342
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50
Locatie: keukenhof city

Re: Spanje zomer 2013, zonder bezemwagen, extra monteurs, le

Bericht door john »

maar rop, berg af moet je toch volgas gaan?
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...

Plaats reactie