4/5/6/7(8) juni to the Beaches of Normandy
4/5/6/7(8) juni to the Beaches of Normandy
4 takt vrienden, Ik heb de intentie een super rit te gaan rijden naar de stranden van Normandië in Frankrijk.
Maandag/Dinsdag/woensdag en donderdag 4/5/6 en 7 juni (8?)moet dit gaan gebeuren. De verwachte afstand 700-900 km v.v.
Als het weer goed is, geen stortbuien uiteraard , gaat de rit door.
Kan je meerijden,of een deel van rit, dan wel van te voren aan melden. We kunnen dan onderweg een ontmoetingspunt afspreken. (06-50210547). De 4de vertrek ik 15.00 uur In hotels/B&B wordt de nacht doorgebracht. Alleen als je machine werkelijk goed kan je mee gaan. Kosten/risico voor de deelnemers zelf.
Ik neem een verbanddoos mee.
Deze rit maakt wederom deel uit van mijn Dream die moet gaan plaatsvinden in 2013/2014, groen licht medisch team gekregen.
Het grootste deel van de rit verloopt langs de kusten.
vr. groet
Herman
Let op de wijziging vertrek datum!!
Maandag/Dinsdag/woensdag en donderdag 4/5/6 en 7 juni (8?)moet dit gaan gebeuren. De verwachte afstand 700-900 km v.v.
Als het weer goed is, geen stortbuien uiteraard , gaat de rit door.
Kan je meerijden,of een deel van rit, dan wel van te voren aan melden. We kunnen dan onderweg een ontmoetingspunt afspreken. (06-50210547). De 4de vertrek ik 15.00 uur In hotels/B&B wordt de nacht doorgebracht. Alleen als je machine werkelijk goed kan je mee gaan. Kosten/risico voor de deelnemers zelf.
Ik neem een verbanddoos mee.
Deze rit maakt wederom deel uit van mijn Dream die moet gaan plaatsvinden in 2013/2014, groen licht medisch team gekregen.
Het grootste deel van de rit verloopt langs de kusten.
vr. groet
Herman
Let op de wijziging vertrek datum!!
Laatst gewijzigd door DAX6 op 31 mei 2012 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 07 jul 2010 14:00
- Bezit: Schijt Chaly CF70,
Honda C90 flink rot,
Honda CB750 Four HardTail chopper ligt uit elkaar,
1340 EVO Harley Davidson custom chopper het dagelijkse plof pony-tje
en nog wat brommertjes en andere meuk.. - Locatie: Weston Village, UK
- Contacteer:
Re: 5/6/7(8) juni to the Beaches of Normandy
Zo dan mooie rit als ik dat zo lees..
jammer dat ik zelf niet kan dan..
veel plezier voor de mensen die gaan..
jammer dat ik zelf niet kan dan..
veel plezier voor de mensen die gaan..
"NO GUTS... NO GLORY.."
"2-takt zuigt" - "2-strokes sucks"
"2-takt zuigt" - "2-strokes sucks"
-
- chaly addict
- Berichten: 18833
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: 5/6/7(8) juni to the Beaches of Normandy
Als de rit nou niet doorgat, meld het dan ook even in dit topic.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 07 jul 2010 14:00
- Bezit: Schijt Chaly CF70,
Honda C90 flink rot,
Honda CB750 Four HardTail chopper ligt uit elkaar,
1340 EVO Harley Davidson custom chopper het dagelijkse plof pony-tje
en nog wat brommertjes en andere meuk.. - Locatie: Weston Village, UK
- Contacteer:
Re: 5/6/7(8) juni to the Beaches of Normandy
haha ja ik lees dat ook net in dat andere topic....NIX schreef:Als de rit nou niet doorgat, meld het dan ook even in dit topic.
lekker dan....
"NO GUTS... NO GLORY.."
"2-takt zuigt" - "2-strokes sucks"
"2-takt zuigt" - "2-strokes sucks"
Re: 4/5/6/7(8) juni to the Beaches of Normandy
Ben net terug,veilig, totaal 2035km gereden.
Morgen vertel ik meer, foto's komen op HVN site.
Herman
Morgen vertel ik meer, foto's komen op HVN site.
Herman
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16197
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: 4/5/6/7(8) juni to the Beaches of Normandy
We wachten vol ongeduld.
(Heeft je lichaam een beetje meegewerkt?)
(Heeft je lichaam een beetje meegewerkt?)
Re: 4/5/6/7(8) juni to the Beaches of Normandy
Ben net wakker en nog steeds doodop. Op maandag een week geleden ben ik omdat er zich geen medereiziger had gemeld 's-morgens om 09.00 uur van huis vertrokken. Voor de bagage had ik van klimop gaas een een achterrekje geconstrueerd en zwart gespoten, met tie ribs vastgezet en zo kon mijn waterdichte tas er op zonder dat deze aan beide zijden omlaag bungelde. Voorop had ik een tas van een bepaald merk. Voor de zekerheid nam ik ook een donzen slaapzak mee mocht ik in de buitenlucht kunnen overnachten.
De heen weg begon al goed, harde wind, regen en koud 7 graden C. Ik had mijn motorpak aan maar de constante regen drong er toch doorheen op den duur, mijn broek bleef relatief droog evenals mijn mijn laarzen, want natte voeten verpest een rit, die bleven dus droog. Ik zou mijn rit geheel langs de kust laten voeren startend vanuit Zeeuws Vlaanderen. Dat ging heel goed, soms was het wel lastig omdat er bijna geen normale wegen meer zijn te vinden,daarom het ik diverse malen autosnelwegen gereden.
Bij de overtocht van Vlissingen naar Breskens was de regen sterk verminderd en tenslotte opgehouden.
Bij Dunkerque was ik wel verplicht de A16/E40 te nemen omdat de D601 was opgebroken. Het viel mij op hoe netjes de Fransen zich gedroegen, zelf ging ik uiterst rechts rijden als ik in mijn spiegels achter mij een onmogelijke situatie zag ontstaan. De spiegels zijn een "must " en voor iedereen die zich naar oa. het buitenland begeeft, een vereiste.
Met mij ging het goed lichamelijk, ik werd niet moe door de voortreffelijke zithouding, kreeg geen pijn in de billen, nam weinig rust pauzes. Het werd avond en ik voelde mij goed, mede door de lage temperatuur, onderweg een aantal foto's geschoten. Het was volle maan en die begeleidde mij vanaf Abbeville naar Rouen over een 160km lange snelweg, A28/E402. Omdat het goed ging bleef ik in de nacht doorrijden, alleen door vrachtauto''s werd ik nu en dan ingehaald. In Rouen was het even zoeken naar kust, een beetje Frans oefenen is niet slecht en opnieuw via een snelweg,E5, kwam ik in Le Havre, vandaar langs de kust, D513 enz richting Caen. Ik was nog steeds zo fris als een haantje, hoewel het op -en afstappen steeds moeilijke ging en ik stierf van de pijn.
Morfine had ik bij mij ,maar ik nam niets om de rijvaardigheid niet te beïnvloeden. Ik dacht het komt wel goed.En kwam ik Normandië terecht .Onderweg wel hier en daar in Chauffeurs cafees gegeten, iedereen was vol lof en respect toen men mijn verhaal hoorde.Langzaam voelde ik een overwinnings- roes over mij heen komen. Verdorie zou het me weer lukken een nieuwe mijlpaal te bereiken? Omstreeks 15.00 uur op dinsdag bereikte ik mijn einddoel, St.Vaast la Houque, 25 km van Cherbourg.
De eigenaar van het hotel stond me al op te wachten, ingeseind door een boekings kantoor in Nederland,zeer hulpvaardig werden mijn spullen naar mijn hotel kamer gedragen. Ik had een afstand zonder slaap of rust afgelegd van 915km. Ook voor mijn eigen begrip is dit de langste afstand die ik ooit,toen ik nog een gezonde sterke kerel was, heb afgelegd. Wel met de fiets naar Frankrijk in een dag 350km. Ik had wel wat luxe verdiend. Na een goede maaltijd en een goede nachtrust ben ik de daarop volgende dagen gaan zwerven, langs de kusten van Normandie, de beroemde en beruchte beaches,alle nog meer indrukwekkend dan toen er ben geweest met mijn ouders op 15 jarige leeftijd.
Met veel Fransen gesproken en foto's gemaakt. Een impressie zal ik posten op de site van de HVN.
De terugweg heb ik etappes afgelegd omdat ik wat meer wilde stilstaan bij wat de geschiedenis rondom de invasie ons heeft gebracht. De vernietiging van vele jonge levens, vanaf 20 jaar en soms jonger, de einde loos lijkende kerkhoven....de verschrikking.....men heeft er kennelijk niets van geleerd.
Gisteravond omstreeks 19.00 uur ben ik weer thuisgekomen....een indrukwekkende reis... een nieuwe overwinning op mijzelf.......en een stapje dichter bij mijn "Journey for A Dream " reis.
En......of ik enig tegenslag heb gehad... ja,afschuwelijke pijn,overgeven in een restaurant zonder enige reden, een dag niet van bed geweest, kon niet meer lopen ,de hotel eigenaar wilde er een dokter bij halen,ik zag lijkbleek....is toch nog goed gekomen...
Dagelijks had ik contact met mijn dokter en anderen van het thuisfront. Mocht er iets mis gaan dan was iemand bereid mij te komen ophalen (4 takt dealer)
En de Zoomer......is en blijft mijn maatje voor de toekomst.
Herman
De heen weg begon al goed, harde wind, regen en koud 7 graden C. Ik had mijn motorpak aan maar de constante regen drong er toch doorheen op den duur, mijn broek bleef relatief droog evenals mijn mijn laarzen, want natte voeten verpest een rit, die bleven dus droog. Ik zou mijn rit geheel langs de kust laten voeren startend vanuit Zeeuws Vlaanderen. Dat ging heel goed, soms was het wel lastig omdat er bijna geen normale wegen meer zijn te vinden,daarom het ik diverse malen autosnelwegen gereden.
Bij de overtocht van Vlissingen naar Breskens was de regen sterk verminderd en tenslotte opgehouden.
Bij Dunkerque was ik wel verplicht de A16/E40 te nemen omdat de D601 was opgebroken. Het viel mij op hoe netjes de Fransen zich gedroegen, zelf ging ik uiterst rechts rijden als ik in mijn spiegels achter mij een onmogelijke situatie zag ontstaan. De spiegels zijn een "must " en voor iedereen die zich naar oa. het buitenland begeeft, een vereiste.
Met mij ging het goed lichamelijk, ik werd niet moe door de voortreffelijke zithouding, kreeg geen pijn in de billen, nam weinig rust pauzes. Het werd avond en ik voelde mij goed, mede door de lage temperatuur, onderweg een aantal foto's geschoten. Het was volle maan en die begeleidde mij vanaf Abbeville naar Rouen over een 160km lange snelweg, A28/E402. Omdat het goed ging bleef ik in de nacht doorrijden, alleen door vrachtauto''s werd ik nu en dan ingehaald. In Rouen was het even zoeken naar kust, een beetje Frans oefenen is niet slecht en opnieuw via een snelweg,E5, kwam ik in Le Havre, vandaar langs de kust, D513 enz richting Caen. Ik was nog steeds zo fris als een haantje, hoewel het op -en afstappen steeds moeilijke ging en ik stierf van de pijn.
Morfine had ik bij mij ,maar ik nam niets om de rijvaardigheid niet te beïnvloeden. Ik dacht het komt wel goed.En kwam ik Normandië terecht .Onderweg wel hier en daar in Chauffeurs cafees gegeten, iedereen was vol lof en respect toen men mijn verhaal hoorde.Langzaam voelde ik een overwinnings- roes over mij heen komen. Verdorie zou het me weer lukken een nieuwe mijlpaal te bereiken? Omstreeks 15.00 uur op dinsdag bereikte ik mijn einddoel, St.Vaast la Houque, 25 km van Cherbourg.
De eigenaar van het hotel stond me al op te wachten, ingeseind door een boekings kantoor in Nederland,zeer hulpvaardig werden mijn spullen naar mijn hotel kamer gedragen. Ik had een afstand zonder slaap of rust afgelegd van 915km. Ook voor mijn eigen begrip is dit de langste afstand die ik ooit,toen ik nog een gezonde sterke kerel was, heb afgelegd. Wel met de fiets naar Frankrijk in een dag 350km. Ik had wel wat luxe verdiend. Na een goede maaltijd en een goede nachtrust ben ik de daarop volgende dagen gaan zwerven, langs de kusten van Normandie, de beroemde en beruchte beaches,alle nog meer indrukwekkend dan toen er ben geweest met mijn ouders op 15 jarige leeftijd.
Met veel Fransen gesproken en foto's gemaakt. Een impressie zal ik posten op de site van de HVN.
De terugweg heb ik etappes afgelegd omdat ik wat meer wilde stilstaan bij wat de geschiedenis rondom de invasie ons heeft gebracht. De vernietiging van vele jonge levens, vanaf 20 jaar en soms jonger, de einde loos lijkende kerkhoven....de verschrikking.....men heeft er kennelijk niets van geleerd.
Gisteravond omstreeks 19.00 uur ben ik weer thuisgekomen....een indrukwekkende reis... een nieuwe overwinning op mijzelf.......en een stapje dichter bij mijn "Journey for A Dream " reis.
En......of ik enig tegenslag heb gehad... ja,afschuwelijke pijn,overgeven in een restaurant zonder enige reden, een dag niet van bed geweest, kon niet meer lopen ,de hotel eigenaar wilde er een dokter bij halen,ik zag lijkbleek....is toch nog goed gekomen...
Dagelijks had ik contact met mijn dokter en anderen van het thuisfront. Mocht er iets mis gaan dan was iemand bereid mij te komen ophalen (4 takt dealer)
En de Zoomer......is en blijft mijn maatje voor de toekomst.
Herman
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1815
- Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
- Bezit: CY50 R&P
- Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen
Re: 4/5/6/7(8) juni to the Beaches of Normandy
Wow! Dat is een flinke rit! Petje af!
Life is too short for lousy coffee.
Re: 4/5/6/7(8) juni to the Beaches of Normandy
Echt respect maar eigenlijk ben je ook gewoon maf
dat bedoel ik niet verkeerd maar iemand die zoveel tegenslag heeft gehad nog dit soort ritten doet die is gewoon maf en een onmundige die hard
dat bedoel ik niet verkeerd maar iemand die zoveel tegenslag heeft gehad nog dit soort ritten doet die is gewoon maf en een onmundige die hard
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 876
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:41
- Locatie: Wolfheze
Re: 4/5/6/7(8) juni to the Beaches of Normandy
Goed bezig Herman
Ctjes for life and SSjes after for ever.
In een kratje zitten 24 pilsjes,
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.
In een kratje zitten 24 pilsjes,
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
Re: 4/5/6/7(8) juni to the Beaches of Normandy
915 km, jeujtje...
Mooi werk.
Mooi werk.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 03 apr 2011 13:23
- Bezit: skyteam dax
ff geen geld voor een honda - Locatie: Deest (dichtbij Nijmegen)
Re: 4/5/6/7(8) juni to the Beaches of Normandy
Pfff, duimpjes heel hoog in de lucht.
There's a lot to remember, there's a lot to forget.NIX schreef:Wat een flapfloeper.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 573
- Lid geworden op: 27 jun 2010 10:01
- Bezit: Honda C50 K1
Honda Z50A K2 - Locatie: Hattem
Re: 4/5/6/7(8) juni to the Beaches of Normandy
Me very Like! Zeer veel respect voor je doorzettingsvermogen.
NIX schreef:Dit systeem werkt echt briljant.
warnouts schreef:Ik wil een nieuwe uitlaat want mijn uitlaat maakt veel te weinig lawaai.