juist afstellen carbu.
Geplaatst: 09 mar 2024 16:11
hej allemaal.
ik heb mijn motorblok volledig gereviseerd.
6v gorilla (tussenmodel)
12v kitaco 75cc kit
met 50cc NT cilinderkop.
inlaat takegawa vernouwd ( 22naar14)
PZ 18 carb.
brommer rijdt best goed enkel als je iets in toeren wil gaan houdt deze in en als je de gas los laat verslikt deze zich precies soms(niet altijd). bij gas terug opentrekken geen probleem. maar je voelt dat deze bovenin tegengehouden wordt.
onderin geen probleem.
er zit nu als hoofdsproeier een 88 in. naald staat gewoon in het midden en luchschroef 1.5 toer uit. het idee geeft me als ik de luchtshroef beetje indraai dat het slechter is maar dit kan ook een gedacht zijn. het inhouden bij eens op toeren blijft.
in km/h ben ik vlot aan de 40a45km/h alles daarboven wordt moeizaam.
voor dat ik alles omgebouwd heb dus met compleet origineel blok en originele carbu reedt deze vlot 50 a 55 en met de wind in de rug 60 om jullie een idee te geven.
ik heb hier een papier van takegawa set-up waar alles op staat maar het is voor mezelf beetje verwarrend omdat ze spreken over de mainjet die 85 is maar in de tabel daar onder staat de mainjet op 95.
of zijn dit de mainjet sproeiers waar zij mee spelen ?
iemand die kan zeggen wat ik verkeerd doe? of wat ik over het hoofd zie?
blok is uit rodatie dus ik wil hem fijn afstellen nu.
alvast bedankt.
ik heb mijn motorblok volledig gereviseerd.
6v gorilla (tussenmodel)
12v kitaco 75cc kit
met 50cc NT cilinderkop.
inlaat takegawa vernouwd ( 22naar14)
PZ 18 carb.
brommer rijdt best goed enkel als je iets in toeren wil gaan houdt deze in en als je de gas los laat verslikt deze zich precies soms(niet altijd). bij gas terug opentrekken geen probleem. maar je voelt dat deze bovenin tegengehouden wordt.
onderin geen probleem.
er zit nu als hoofdsproeier een 88 in. naald staat gewoon in het midden en luchschroef 1.5 toer uit. het idee geeft me als ik de luchtshroef beetje indraai dat het slechter is maar dit kan ook een gedacht zijn. het inhouden bij eens op toeren blijft.
in km/h ben ik vlot aan de 40a45km/h alles daarboven wordt moeizaam.
voor dat ik alles omgebouwd heb dus met compleet origineel blok en originele carbu reedt deze vlot 50 a 55 en met de wind in de rug 60 om jullie een idee te geven.
ik heb hier een papier van takegawa set-up waar alles op staat maar het is voor mezelf beetje verwarrend omdat ze spreken over de mainjet die 85 is maar in de tabel daar onder staat de mainjet op 95.
of zijn dit de mainjet sproeiers waar zij mee spelen ?
iemand die kan zeggen wat ik verkeerd doe? of wat ik over het hoofd zie?
blok is uit rodatie dus ik wil hem fijn afstellen nu.
alvast bedankt.