Grotere prestaties door valstroomcarburateur 17mm.
Geplaatst: 23 jun 2022 08:28
Onlangs bij 4-taktwinkel.nl een nieuwe 17mm valstroomcarburateur aangeschaft met de bedoeling om deze op mijn TS50DX te plaatsen.
Hetzij vermeld dat ik dit al eerder, met succes gedaan had op mijn oude C310S die tot grotere prestaties in staat was.
En ook te vermelden dat onder mijn TS50DX een C310S blok uit 1964 hangt.
Omdat de steek van de flens niet klopt heb ik deze met een rattenstaart vijl op maat gemaakt, ook moet er van de carburateur flens wat afgevijld worden aan de kant van het kleppendeksel zodat de carburateur vlak op de cilinderkop past.
Voorts dient een isolator (bakelieten pakking) toegepast te worden om vaporlock te voorkomen.
Direct na het installeren startte de motor met één trap en liep ook mooi stationair!
Bij een proefritje bleek al direct zijn grotere trekkracht, maar ik wilde eerst een luchtfilter plaatsen.
Bij 4strokeoutlet.com stond een C50 balg aanzuigrubber te koop en wist van tevoren niet of het passend te maken was.
Eenmaal op mijn werkbank zag ik bij het opensnijden dat er een buis van voor naar achter liep.
Mooi dat kon ik op maat snijden om in het originele filter te laten overgaan!
Bijgaand de foto’s, maar niet van het snijden daar was ik te geconcentreerd mee bezig om kiekjes van te maken sorry.
En na proefrit inderdaad de snelheidsmeter tot boven de 70 km/h, dus geslaagd.
Isolator onder carburateurflens.
https://youtube.com/shorts/aXQDbshwpeo?feature=share
https://youtu.be/7fZuXj90Q0A
Hetzij vermeld dat ik dit al eerder, met succes gedaan had op mijn oude C310S die tot grotere prestaties in staat was.
En ook te vermelden dat onder mijn TS50DX een C310S blok uit 1964 hangt.
Omdat de steek van de flens niet klopt heb ik deze met een rattenstaart vijl op maat gemaakt, ook moet er van de carburateur flens wat afgevijld worden aan de kant van het kleppendeksel zodat de carburateur vlak op de cilinderkop past.
Voorts dient een isolator (bakelieten pakking) toegepast te worden om vaporlock te voorkomen.
Direct na het installeren startte de motor met één trap en liep ook mooi stationair!
Bij een proefritje bleek al direct zijn grotere trekkracht, maar ik wilde eerst een luchtfilter plaatsen.
Bij 4strokeoutlet.com stond een C50 balg aanzuigrubber te koop en wist van tevoren niet of het passend te maken was.
Eenmaal op mijn werkbank zag ik bij het opensnijden dat er een buis van voor naar achter liep.
Mooi dat kon ik op maat snijden om in het originele filter te laten overgaan!
Bijgaand de foto’s, maar niet van het snijden daar was ik te geconcentreerd mee bezig om kiekjes van te maken sorry.
En na proefrit inderdaad de snelheidsmeter tot boven de 70 km/h, dus geslaagd.
Isolator onder carburateurflens.
https://youtube.com/shorts/aXQDbshwpeo?feature=share
https://youtu.be/7fZuXj90Q0A