Kakstuurtjes

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16205
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Kakstuurtjes

Bericht door nielspbr »

LOL, die swallow blokbandjes gleden al weg op nat asfalt toen ze nog vers waren. Heb eens in utrecht in een bocht op m'n plaat gelegen op nat wegdek en ik was niet eens in de buurt van de witte lijn. Remde niet, gaf geen gas en weg was mijn achterwiel. Bocht omloop naar laan van chartroise richting marnixlaan (en kwam van oudenoord).

pronk
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 feb 2023 15:09
Bezit: Nu:
C50 L OT turfgroen
CD50 H candy sapphire blue
Toen:
C50, SS50, CD50, Amigo

Re: Kakstuurtjes

Bericht door pronk »

nielspbr schreef: 22 apr 2024 15:11 LOL, die swallow blokbandjes gleden al weg op nat asfalt toen ze nog vers waren. Heb eens in utrecht in een bocht op m'n plaat gelegen op nat wegdek en ik was niet eens in de buurt van de witte lijn. Remde niet, gaf geen gas en weg was mijn achterwiel. Bocht omloop naar laan van chartroise richting marnixlaan (en kwam van oudenoord).
voor de bocht remmen is beter dan niet remmen

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16205
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Kakstuurtjes

Bericht door nielspbr »

pronk schreef: 22 apr 2024 15:27
nielspbr schreef: 22 apr 2024 15:11 LOL, die swallow blokbandjes gleden al weg op nat asfalt toen ze nog vers waren. Heb eens in utrecht in een bocht op m'n plaat gelegen op nat wegdek en ik was niet eens in de buurt van de witte lijn. Remde niet, gaf geen gas en weg was mijn achterwiel. Bocht omloop naar laan van chartroise richting marnixlaan (en kwam van oudenoord).
voor de bocht remmen is beter dan niet remmen
Ik reed niet hard, het is normaal nogal druk daar in die bocht.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1926
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Kakstuurtjes

Bericht door lil »

stoterstangen90 schreef: 22 apr 2024 13:13
fs1tom schreef: 22 apr 2024 09:20
lil schreef: 18 apr 2024 23:23 ik hoor niemand over iets opmerkelijks...
Dodelijkste combinatie van banden ooit? Zwabber roadster en een uitgedroogd lijnbandje?
Dat inderdaad.
lil schreef: 22 apr 2024 09:40 o dat heb ik ook eigenlijk. achter lekker grof soort winterbandje, voor de tractie, en voor een lijnbandje voor de zijdelingse grip bij bochten. wat is daar mis mee?
Dat het echt het verschrikkelijkste van het verschrikkelijkste is qua bandenkeuze. Maar 30 jaar geleden was er niet zo veel keuze als nu. Nu deze bandjes 30 jaar oud zijn is er met nat weer helemaal niet meer mee te rijden alleen maar te glijden.
ja maar mijn bandjes zijn wel gewoon verse natuurlijk.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5171
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Kakstuurtjes

Bericht door stoterstangen90 »

Er is alleen veel beter te koop voor ongeveer hetzelfde geld. Swallow Roadstar wordt niet voor niets Zwabber Roadstraf genoemd
Afbeelding

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1926
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Kakstuurtjes

Bericht door lil »

maar lijntjesband voor en nopjesband achter is niet perse een slechte combinatie? want ik dacht dat het daarover ging.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
fs1tom
4T-MSB addict
Berichten: 662
Lid geworden op: 29 jan 2007 18:38
Bezit: Bamimotorgorilla
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: Kakstuurtjes

Bericht door fs1tom »

Ook dat is een slechte combinatie. Lijnprofiel was volgens mij al achterhaald toen het uitkwam in de jaren '60. En een groffe band is leuk voor in de blubber maar voor op straat is het gewoon nadelig t.o.v. een band met normaal profiel
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos

Oscar
4T-MSB regular
Berichten: 262
Lid geworden op: 09 jun 2016 22:55
Bezit: CD en SS

Re: Kakstuurtjes

Bericht door Oscar »

een nieuwe (motor)band (zo een Swallow van 3.25" hoort daar wel onder denk ik) moet je sowieso ook 'inrijden'. Er zit een wasachtig laagje op wat er af moet slijten. Algemeen bekend onder motorrijders en als je denkt dat het niet zo is, dan kom je er vroeg of laat wel achter. Wel prima om prachtig lange powerslides te maken.

Plaats reactie