70cc met OT50 kop naar 85/90cc

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
Gebruikersavatar
René
Admin
Berichten: 1478
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: CD50
Locatie: Utrecht / Veghel

Re: 70cc met OT50 kop naar 85/90cc

Bericht door René » 24 dec 2017 13:14

Ik denk dat ik uiteindelijk maar liever voor een combi ga die Honda zelf ook gebruikt heeft. Minste kans op gedoe.

Dus het plan is om het volgende onderdelen bij elkaar te sprokkelen en een blok te bouwen:
- GB6 kop (voor de 21mm inlaat, zodat de 20mm carb die ik heb liggen erop past)
- GT0 zuiger
- lange 47mm cilinder
- GT0/GB6 49,5mm krukas
- SS 4 bak
- GB6 carters (of andere 12v carters die ik kan gebruiken, zal denk ik op het type lagers moeten letten?)
- éénplaatskoppeling van m'n ss blok met nieuwe plaat en veren (evt heb ik nog een bami tweeplaats)
- vervroegende bami cdi ontsteking

Dit moet passen zo toch? Zie ik verder nog iets over het hoofd?
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 13453
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: 70cc met OT50 kop naar 85/90cc

Bericht door nielspbr » 24 dec 2017 14:08

Ik zou eerlijk gezegd bij 86cc gelijk de bami tweeplaats monteren.

Gebruikersavatar
butt head
moppersmurf
Berichten: 8446
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: honda ss50z
honda c100 (motor)
honda cd65
honda zb50
honda monkey R
honda ape
honda e300
honda cb550
honda cbr600f3
alfa spider (3.0 12v > 3.0 24v)
alfa 33 (blijft gewoon leuk)
Locatie: hengelo gelderland

Re: 70cc met OT50 kop naar 85/90cc

Bericht door butt head » 24 dec 2017 15:33

René schreef:
24 dec 2017 13:14
Ik denk dat ik uiteindelijk maar liever voor een combi ga die Honda zelf ook gebruikt heeft. Minste kans op gedoe.

Dus het plan is om het volgende onderdelen bij elkaar te sprokkelen en een blok te bouwen:
- GB6 kop (voor de 21mm inlaat, zodat de 20mm carb die ik heb liggen erop past)
- GT0 zuiger
- lange 47mm cilinder
- GT0/GB6 49,5mm krukas
- SS 4 bak
- GB6 carters (of andere 12v carters die ik kan gebruiken, zal denk ik op het type lagers moeten letten?)
- éénplaatskoppeling van m'n ss blok met nieuwe plaat en veren (evt heb ik nog een bami tweeplaats)
- vervroegende bami cdi ontsteking

Dit moet passen zo toch? Zie ik verder nog iets over het hoofd?
ik heb nog een c90/cd90 kop liggen. dubbel kogellager in 22mm uit 19mm zo wat ik meet met een rolmaat.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Gebruikersavatar
NIX
chaly addict
Berichten: 16941
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: 70cc met OT50 kop naar 85/90cc

Bericht door NIX » 24 dec 2017 22:43

Hier staat mijn SS90 blokje beschreven met C90 topend. Ik heb er ook een bami 2-plaats in.
Kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1811
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Utrecht

Re: 70cc met OT50 kop naar 85/90cc

Bericht door gerbrandicus » 25 dec 2017 01:52

Ik zou een 52mm DRP kruk monteren icm een 52mm cil/zuiger met OT70 kop. En idd sowieso een 2plaats erop. En als je voor 12V tap gaat als het even kan een HM CDI ontsteking. Meer in balans, loopt dan veel soepeler en geruislozer.
Ik keur ALLE Honda's, ook offroad modellen en Japanse imports. Cilinderinhoud naar keuze (50cc of motor). Ook reparaties, revisies, restauraties. PB voor info.

Gebruikersavatar
MrSinga
4T-MSB addict
Berichten: 596
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MotoZ50J1;
CD50 Benly
MSX125
ST70
Z50A K3
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: 70cc met OT50 kop naar 85/90cc

Bericht door MrSinga » 25 dec 2017 07:39

gerbrandicus schreef:
25 dec 2017 01:52
Ik zou een 52mm DRP kruk monteren icm een 52mm cil/zuiger met OT70 kop. En idd sowieso een 2plaats erop. En als je voor 12V tap gaat als het even kan een HM CDI ontsteking. Meer in balans, loopt dan veel soepeler en geruislozer.
Ik heb deze setup en de 90cc setup gehad. De 90 vond ik meer fun dan de 110 om eerlijk te zijn. Maar voor de prijs eln de prestaties moet je het niet laten.

Bij ne maat, mrwhoopie op daxboard, heb ik op de 110 versie een Daytona hyperhead gezet. Ja man wat een giga verschil ivm z'n DRP superhead (een OT70 kop met hier en daar wat aanpassingen)

Gebruikersavatar
René
Admin
Berichten: 1478
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: CD50
Locatie: Utrecht / Veghel

Re: 70cc met OT50 kop naar 85/90cc

Bericht door René » 25 dec 2017 11:45

Helaas wil ik ook wat op de centen letten. Het blok is namelijk niet het enige wat ik nog wil veranderen. De door mij genoemde C90 setup is allemaal nog wel redelijk betaalbaar.
Afbeelding

Gebruikersavatar
butt head
moppersmurf
Berichten: 8446
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: honda ss50z
honda c100 (motor)
honda cd65
honda zb50
honda monkey R
honda ape
honda e300
honda cb550
honda cbr600f3
alfa spider (3.0 12v > 3.0 24v)
alfa 33 (blijft gewoon leuk)
Locatie: hengelo gelderland

Re: 70cc met OT50 kop naar 85/90cc

Bericht door butt head » 27 dec 2017 19:56

NIX schreef:
24 dec 2017 22:43
Hier staat mijn SS90 blokje beschreven met C90 topend. Ik heb er ook een bami 2-plaats in.
wie rijd er nou niet met zo'n blokje rond.
19mm ss teur
de zuiger weet ik niet pressies maar zou de verkeerde zijn zo wat ik van sommige hoorde :idea: lage compressie
s65 2 plaats koppeling.
c90 hitachi ontsteking.

ding doet rond de 80 tot 85km/h alleen kakt hij mij te veel in met tegen wind.
nu moet hij nog een keer open voor een andere 4de versnelling (korter maar niet te kort)
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Gebruikersavatar
NIX
chaly addict
Berichten: 16941
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: 70cc met OT50 kop naar 85/90cc

Bericht door NIX » 28 dec 2017 10:14

Zal je wel een 126 zuiger hebben of een kleine inlaat.
Kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
butt head
moppersmurf
Berichten: 8446
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: honda ss50z
honda c100 (motor)
honda cd65
honda zb50
honda monkey R
honda ape
honda e300
honda cb550
honda cbr600f3
alfa spider (3.0 12v > 3.0 24v)
alfa 33 (blijft gewoon leuk)
Locatie: hengelo gelderland

Re: 70cc met OT50 kop naar 85/90cc

Bericht door butt head » 30 dec 2017 20:55

NIX schreef:
28 dec 2017 10:14
Zal je wel een 126 zuiger hebben of een kleine inlaat.
die zuiger volgens mij nummer staat er toch in gegoten?
kop is gewoon een c90 exemplaar met gleilagers
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Gebruikersavatar
NIX
chaly addict
Berichten: 16941
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: 70cc met OT50 kop naar 85/90cc

Bericht door NIX » 30 dec 2017 22:53

Ori honda staat altijd ergens een nummer. Soms bij de pen, soms binnen de bodem.
Kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
René
Admin
Berichten: 1478
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: CD50
Locatie: Utrecht / Veghel

Re: 70cc met OT50 kop naar 85/90cc

Bericht door René » 14 jan 2018 13:59

Inmiddels van alles bij elkaar gesprokkeld: C90 onderblok, ori ontsteking, SL70 tweeplaatskoppeling en een OT70 kop.

Maar dat C90 blok heeft kogellagers en de SS bak naaldlagers... kwam ik net achter. En dat past dus niet, de assen van de SS bak zijn te dik. Wat zijn nu mijn mogelijkheden? Zijn er andere assen die ik kan pakken? Andere lagers? Of heb ik gewoon andere carters nodig? Of een andere bak?
Afbeelding

Gebruikersavatar
NIX
chaly addict
Berichten: 16941
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: 70cc met OT50 kop naar 85/90cc

Bericht door NIX » 14 jan 2018 14:10

CD90 assen of een bami 4-bak. Of gewoon een 3-bak voor kogellagers. Of inderdaad een setje carters met glij- of naaldlagers.
Kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
René
Admin
Berichten: 1478
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: CD50
Locatie: Utrecht / Veghel

Re: 70cc met OT50 kop naar 85/90cc

Bericht door René » 14 jan 2018 15:09

Bedankt!

Dan lijken me een set andere carters het makkelijkst/voordeligst.
Afbeelding

Gebruikersavatar
NIX
chaly addict
Berichten: 16941
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: 70cc met OT50 kop naar 85/90cc

Bericht door NIX » 14 jan 2018 18:22

Mag ik je oude carters overnemen?
Kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie