Pagina 5 van 12

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 20 apr 2017 17:53
door stoterstangen90
NCY zegt me helemaal niets.

Voor 90cc koop je gewoon een compleet bamiblok voor een paar honderd.
Als je op je huidige blok 90cc wil zetten kun je voor een korte slag of een lange slag gaan. Voor een lange slag is een complete verbouwing van je blok nodig, inclusief andere krukas, andere tapeinden, andere distributieketting, etc.
Korte slag is eenvoudiger, maar daarvoor zijn de cylinders niet goedkoop. GY6 spul past in ieder geval niet.

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 20 apr 2017 17:58
door kymcokpipe2017
stoterstangen90 schreef:NCY zegt me helemaal niets.

Voor 90cc koop je gewoon een compleet bamiblok voor een paar honderd.
Als je op je huidige blok 90cc wil zetten kun je voor een korte slag of een lange slag gaan. Voor een lange slag is een complete verbouwing van je blok nodig, inclusief andere krukas, andere tapeinden, andere distributieketting, etc.
Korte slag is eenvoudiger, maar daarvoor zijn de cylinders niet goedkoop. GY6 spul past in ieder geval niet.

dan is het verstandiger om deze brommer om te bouwen naar de 125cc versie. Frame en zeer veel andere dingen is exact hetzelfde als de 50cc versie. De 125cc versie staat hier 1 km. vandaan. En heb daarvan alles opgemeten qua frame enz. Dus deze brommer wordt een motor.

Bedankt allemaal voor de info!

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 20 apr 2017 18:01
door stoterstangen90
dat 125 blok past er ook zo onder inderdaad.

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 21 apr 2017 11:07
door nielspbr
Mooi, een tam 50 blok vervangen door een tam 125 blok, strakke actie.
kymcokpipe2017 schreef:
stoterstangen90 schreef:Dat ligt er maar net aan wat je wilt.
90cc van NCY
NCY maakt geen honda-like viertaktspul. (Ben even de aangegeven site doorgefietst, dat is alleen scooterspul en dat is anders.)

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 25 apr 2017 10:43
door K-pipe driver
Waarom een 125cc?
Koop bij 4 takt winkel een 72cc.
Begrenzer weer aansluiten en stuk beter voor rollerbanken.
Als je snel wilt optrekken en hoge top wilt,schaf dan een 2 takt derbi 50cc ofzo aan,
Andere uitlaat erop en je gaat ook 80.
Als jij gepakt word met die 125cc krijg je een wok status en moet je alles weer ombouwen naar standaard en laten herkeuren,en bij de RDW gaan ze alles wat niet goed is nakijken.
Heb je daar belang bij??

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 28 apr 2017 21:55
door K-pipe driver
Hallo,
Ik ben van plan om een 70cc onder mn kymco te hangen,maar wat is het beste,
een 70cc met 50 kop of met 70 kop.
Dit vooralsnog in combinatie met een 12mm mikuni carb.
De top snelheid hoeft niet boven de 70kmh te komen maar gaat om het sneller optrekken.

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 10 mei 2017 23:44
door K-pipe driver
Kan ik deze zuiger gebruiken i.c.m een 50cc kop gk4 12v   ?
Kan ik deze zuiger gebruiken i.c.m een 50cc kop gk4 12v ?
De zuiger hoort bij deze 70cc cilinder
De zuiger hoort bij deze 70cc cilinder

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 11 mei 2017 15:45
door KPR
Hallo,
Mijn K-Pipe heeft een kleinere gasshuif, cdi ontgrenst, 11 voor TW en 51 achter TW. Dit laatste helpt enorm op trekkracht. Je hebt geen last meer van wind of heuvels. Met 51 achter trekt hij lekker door. Ook heb ik een NHRC uitlaat. Dit helpt ook veel op trekkracht. Dit alles geeft hem dat extra beetje trekkracht wat hem lekker laat rijden met een top van ongeveer 63 op de teller.

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 14 mei 2017 19:29
door K-pipe driver
En hoeveel toeren draait de motor dan op top.
Dus de acceleratie is duidelijk sneller.
Achter tandwiel 43 naar 51 is een flink verschil.

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 20 mei 2017 10:48
door Robenert99
Mijn k pipe loopt rond de 70, met standaard tandwielen(zakt wel terug in de wind), standaard cilinder, standaard carb. Alleen ander lucht filter en uitlaat demper maakte bij mij een hoop verschil en kleppen stellen helpt vaak ook. Rij 70 op weg, maar op rollerbank werd ik 43kmph gemeten.

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 21 mei 2017 08:31
door jordy1
teller wijkt gigantisch af... hou maar eens een gps snelheid van je telefoon er naast.

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 21 mei 2017 22:10
door K-pipe driver
Tja tis een teller van stront...
Ik mat 9 kmph minder met gps,teller gaf 69 aan en gps 50.
Maar dan zit ik ook rond 10.000 toeren en trilt ie zowat uit elkaar.

@Robenert99,
Heb je er een powerfilter op?
Dan heb je dus ook orginele box en pulse air system verwijderd?
Hoe heb je dat gedaan?

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 23 mei 2017 17:04
door mattijsvos
kunnen jullie niet gaan appen ofzo?

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 29 mei 2017 21:24
door K-pipe driver
Ik heb de k pipe nu beter aan het lopen gekregen.
Ik heb namelijk het luchtfilter huis verwijderd en ook het pulse air systeem.
Een keihin imi 16mm met powerfilter gemonteerd.
De brommer loopt nu op de teller 70 en tegen een heuvel op in de 4 trekt ie ook gewoon door. En veel beter van de plek met optrekken.

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 29 mei 2017 21:29
door NIX
Goedzo knul! Weg met alle zooi die onnodig is. Scheelt ook gewicht.