CD50

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
ml03zl
Moderator
Berichten: 1259
Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: CD50

Bericht door ml03zl »

0,7 mm slotspeling is wel fors, sterker nog, voor de bovenste 2 veren is dat ruim over de limiet, voor de onderste er dicht tegenaan. Natuurlijk kan je ze gewoon monteren, en het loopt vast ook heel aardig, maar ik zou gewoon de 20,- extra uitgeven voor nieuwe.
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

NIX
chaly addict
Berichten: 18806
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: CD50

Bericht door NIX »

Niet op die zuiger.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

DR Monkey
4T-MSB regular
Berichten: 378
Lid geworden op: 28 jan 2007 08:42
Locatie: Hamamatsu

Re: CD50

Bericht door DR Monkey »

Neem aan dat het persoon in kwestie, geen boom met gebruikte zuigers in de tuin heeft staan?
Als tijdelijk red middel, kun je op dit moment van alles proberen. Maar als je het goed wil doen??
Dan zou ik een overmaat zuiger met veren halen, cilinder op maat honen en klaar. Of in beter verkerende staat 70cilinder kit halen.
Neem aan dat als de zuiger er zo mooi uit ziet, de cilinder ook niet meer in al te beste staat is.

joost.0413
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 jul 2016 18:18

Re: CD50

Bericht door joost.0413 »

Ik had al het idee dat de slotspeling erg veel was, bij mijn oldtimer (volvo Amazon) waarvan ik het blok heb gereviseerd was de maximale slotspeling 0,4mm.

Al bij al vallen de cilinder, zuiger en kop mij erg tegen.
vandaag ff de kleppen gedemonteerd, alles zat onder de glasparel er zit wat speling op de klepgeleiders en op de uitlaatklep zit helemaal geen klepseal (of hoort dit zo?)
Op de klepzittingen zit pitting dus de kleppen sluiten echt niet af.
Wat mij wel opviel was dat er dubbele klepveren zate gemonteerd is dit origineel zo?

Zit nu te denken om een nieuwe cilinder met zuiger te kopen en eventueel een 72cc kop.
Ik lees vaak op het forum dat de 50cc kop gebruikt word i.c.m. een speciale zuiger ik begrijp dat de druk hierdoor toeneemt maar
wat is het verschil met rijden ten opzichte van een 72cc kop? Welke heeft het meeste koppel?

NIX
chaly addict
Berichten: 18806
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: CD50

Bericht door NIX »

Dubbele klepveren hoort zo. De uitlaatklep hoort een seal te hebben. Een zuiger voor een 50 kop is zodanig bewerkt dat hij niet alleen past, maar ook geen waanzinnige compressieverhouding veroorzaakt. De meeste 70 blokjes met 50 kop zijn net zo snel als met een 70 kop. Een 70 kop heeft iets grotere kleppen en kanalen, maar de meesten zijn niet in staat dat voordeel in snelheid om te zetten. Ik ben fan van 70cc met gewoon een SS kop en 041 nok omdat die lekker rijdbaar in et verkeer zijn. Sterker: ik heb zelfs een aardig rap blokje met 50cc C-kop en 16mm valstroomcarb. Die kop en carb hebben de kleine doorlaat, maar het korte inlaattraject geeft enorm voordeel. Size matters, maar niet altijd.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

joost.0413
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 jul 2016 18:18

Re: CD50

Bericht door joost.0413 »

Ik denk dat dat de juiste keuze gaat worden (en goedkoopste) een 72cc cilinder met passende zuiger voor een 50cc kop.
Ik zie trouwens overal kits te koop voor weinig passen deze set op de CD50 ondanks dat ze voor een 12V zijn, wat is het verschil met een 6volts? voorbeeld: http://www.motorkit.com/nl/van-50cc-tot ... r-kit.html

Gebruikersavatar
Daan1508
4T-MSB addict
Berichten: 524
Lid geworden op: 04 feb 2015 13:51
Bezit: 1971 C50
1978 C90 dikke harrie
Locatie: Gouda

Re: CD50

Bericht door Daan1508 »

Past niet! De 12v blokken hebben een andere krukas (andere drijfstanglengte).

DR Monkey
4T-MSB regular
Berichten: 378
Lid geworden op: 28 jan 2007 08:42
Locatie: Hamamatsu

Re: CD50

Bericht door DR Monkey »

Hoi, Je zou eventueel ook nog kunnen kijken bij Leertouwer in Soest, die hebben ruil cilinders.
Kunnen geleverd worden met Honda originele zuigers en of een goed alternatief zuiger, vaak Honda, TKRJ of Top.
Waarschijnlijk zullen ze 70cc, maar voor 50kop set wel op de plank hebben liggen.

Ik zou dan voor die optie gaan, en zoals HJ al schreef met een goeie 50cc kop, dat is kwalitatief beter als die zooi waar je het linkje wat je gepost had. Is overigens 12volt dus je hebt daar ook niets aan op een 6volt basis.

geizer
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 119
Lid geworden op: 15 nov 2015 14:58

Re: CD50

Bericht door geizer »

Ik rijd nu een paar maanden met een 72 cilinder op een ot 50cc kop op 6v.
16mm carb ervoor en herriepijp erachter.
Dit rijd heerlijk, trekt lekker weg in ieder toerengebied en is als je normale snelheden (tussen 60 en 70kmh) zuiniger dan een 50cc.
Heb het setje bij matsers vandaan.
Zeker een dikke aanrader.
"Everyone can grow old, but it takes a special kind of person to stay immature forever"
:wink:

joost.0413
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 jul 2016 18:18

Re: CD50

Bericht door joost.0413 »

geizer schreef:Ik rijd nu een paar maanden met een 72 cilinder op een ot 50cc kop op 6v.
16mm carb ervoor en herriepijp erachter.
Dit rijd heerlijk, trekt lekker weg in ieder toerengebied en is als je normale snelheden (tussen 60 en 70kmh) zuiniger dan een 50cc.
Heb het setje bij matsers vandaan.
Zeker een dikke aanrader.
lijkt mij een prima setup alleen wil ik er een uitlaat op die zo min mogelijk herrie maakt.
60km/h is hard zat voor mij maar dan wel onder alle omstandigheden, ook de berg op!
Hij loopt nu ook 60 maar koppel is te laag naar mijn zin.

geizer
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 119
Lid geworden op: 15 nov 2015 14:58

Re: CD50

Bericht door geizer »

Ik heb een ss.
Heb de 72cc ook met de orginele hoge uitlaat gereden met de demper erin, rijd ook lekker.
Maar met m'n vvv loopt die in de hoge toeren mooier door.
60kmh is heel goed te doen met mijn setup, denk dat je met en 12mm ook nog genoeg koppel hebt en lekker 60kmh kunt rijden.
"Everyone can grow old, but it takes a special kind of person to stay immature forever"
:wink:

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5159
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: CD50

Bericht door stoterstangen90 »

Niemand deze jongen 65cc aanraden?
Afbeelding

joost.0413
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 jul 2016 18:18

Re: CD50

Bericht door joost.0413 »

stoterstangen90 schreef:Niemand deze jongen 65cc aanraden?
wat is er beter of slechter aan een 65cc?
Het meeste wat je op internet tegen komt is 72CC

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5159
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: CD50

Bericht door stoterstangen90 »

65cc is een beetje de running gag van dit forum.
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16162
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: CD50

Bericht door nielspbr »

stoterstangen90 schreef:65cc is een beetje de running gag van dit forum.
Een cb125t zuiger in een opgeboorde 49cc cilinder was vroeger de ultieme vorm van tuning totdat 72cc en meer voor de massa beschikbaar kwam.
(cb125t = 2x62,5cc)

Plaats reactie