Pagina 2 van 2

Re: Ervaringen Daytona Anima 150/190cc motor/Jialing 124cc monsterblok.

Geplaatst: 20 jul 2016 06:24
door MrSinga
nielspbr schreef:De tweeklepper is in ieder geval prima langzaam te rijden. De vierklepper heb ik geen ervaring mee.
De vierklepper heeft overigens een decompressienok om makkelijker te starten.
ja en nee... Heb zo'n 150 2klepper op m'n Benly. Echt leuk meetings rijden is het niet (toch niet aan 45km/h). Ook omdat ik niet graag in hoge toeren rij. Op 10" vind ik die 150's sowieso overkill. Maar echt met m'n Benly zone 30 rijden, bléten... Dat wil dat blok niet

een anima 150, rijdt dan een stuk aangenamer dan de 2 klepper (compleet andere kruk/cilinderverhouding).
de 190 op dax is een bom. en vind ik, persoonlijk, zwaar overkill. + met die anima blokken zit je met een blok van een CDI en gelijkrichter die je moet gebruiken en in een 2,5L kader alles mooi wegsteken icm een batterij, erg leuk.

Re: Ervaringen Daytona Anima 150/190cc motor/Jialing 124cc monsterblok.

Geplaatst: 20 jul 2016 07:51
door Halodax
MrSinga schreef:
nielspbr schreef:De tweeklepper is in ieder geval prima langzaam te rijden. De vierklepper heb ik geen ervaring mee.
De vierklepper heeft overigens een decompressienok om makkelijker te starten.
ja en nee... Heb zo'n 150 2klepper op m'n Benly. Echt leuk meetings rijden is het niet (toch niet aan 45km/h). Ook omdat ik niet graag in hoge toeren rij. Op 10" vind ik die 150's sowieso overkill. Maar echt met m'n Benly zone 30 rijden, bléten... Dat wil dat blok niet

een anima 150, rijdt dan een stuk aangenamer dan de 2 klepper (compleet andere kruk/cilinderverhouding).
de 190 op dax is een bom. en vind ik, persoonlijk, zwaar overkill. + met die anima blokken zit je met een blok van een CDI en gelijkrichter die je moet gebruiken en in een 2,5L kader alles mooi wegsteken icm een batterij, erg leuk.
En zonder batterij? Dat zou moeten lukken qua ruimte? Of kan dat niet met die anima blokken?

Re: Ervaringen Daytona Anima 150/190cc motor/Jialing 124cc monsterblok.

Geplaatst: 20 jul 2016 17:29
door MrSinga
het kan en het kan, mits puzzelen, ook met batterij in de brommer hoor.

alles moet wel over de cdi + gelijkrichter van de Anima blokken gestuurd worden. Als je ze "gewoon" aansluit (alle kleuren komen overeen met normale 12V) dan brand de ontsteking door. Been there done that; gelukkig gratis nieuwe ontsteking gekregen. Ik dacht dus dat de helft van die dingen niet nodig zou zijn. MIS

Re: Ervaringen Daytona Anima 150/190cc motor/Jialing 124cc monsterblok.

Geplaatst: 20 jul 2016 18:33
door Halodax
MrSinga schreef:het kan en het kan, mits puzzelen, ook met batterij in de brommer hoor.

alles moet wel over de cdi + gelijkrichter van de Anima blokken gestuurd worden. Als je ze "gewoon" aansluit (alle kleuren komen overeen met normale 12V) dan brand de ontsteking door. Been there done that; gelukkig gratis nieuwe ontsteking gekregen. Ik dacht dus dat de helft van die dingen niet nodig zou zijn. MIS
Ah dat is wel belangrijk om te weten inderdaad!
Heb nu alles gewoon zonder accu en rechtstreeks aangesloten, als de motor loopt dan brand de verlichting zeg maar.
Dat zat zal inderdaad passen en meten worden.
Maar een 150 of 190 anima 4 klepper past dus wel gewoon onder een dax frame zonder dat ik hoef te slijpen in mijn frame?

Re: Ervaringen Daytona Anima 150/190cc motor/Jialing 124cc monsterblok.

Geplaatst: 26 jul 2016 06:06
door MrSinga
past p&p in tegenstelling tot YX150-160-blokken.

als je nu geen accu hebt, dan kan het er dus allemaal in gepropt worden.

Re: Ervaringen Daytona Anima 150/190cc motor/Jialing 124cc monsterblok.

Geplaatst: 26 jul 2016 09:23
door Halodax
MrSinga schreef:past p&p in tegenstelling tot YX150-160-blokken.

als je nu geen accu hebt, dan kan het er dus allemaal in gepropt worden.
In tegenstelling tot YX150? Die paste bij mij gewoon p&p hoor. Enkel de bedrading uitzoeken.
Of begrijp ik je nu verkeerd?

Re: Ervaringen Daytona Anima 150/190cc motor/Jialing 124cc monsterblok.

Geplaatst: 26 jul 2016 12:25
door nielspbr
Halodax schreef:
MrSinga schreef:past p&p in tegenstelling tot YX150-160-blokken.

als je nu geen accu hebt, dan kan het er dus allemaal in gepropt worden.
In tegenstelling tot YX150? Die paste bij mij gewoon p&p hoor. Enkel de bedrading uitzoeken.
Of begrijp ik je nu verkeerd?
De MrSinga bedoelt de blokken met kawasaki(like)-kop. Die carters zijn anders/voller bij het bovenste bevestigingspunt.