Pagina 2 van 6

Re: Meer cc's voor CD90

Geplaatst: 03 jul 2016 19:07
door butt head
MrSinga schreef:
butt head schreef:pak gewoon een 52mm zuiger cilinder.

geen gekke dingen die je moet doen aan het blok. en een zuiger met lange rok is mogelijk.
mijn cilinder kwam, net als de piston, van Rovaza. 52mm en allemaal p&p. Kun je dus kiezen de piston/kop.
Takegawa heeft nu ook zo'n 52mm kit, shift up ook. Schrik niet van de prijzen van die dingen :D is de DRP-kit net even goed en pakken goedkoper
zou je is voor de lol van die goedkope merken cilinders naast een merk cilinder moeten houden. :wink:
zo heb ik hier 2 cilinders liggen die identiek zijn 1 staat niets op de ander daytona.
het is me ook al op gevallen met andere merken.

Re: Meer cc's voor CD90

Geplaatst: 04 jul 2016 06:34
door MrSinga
ook niet altijd waar. Daytona 54mm is een nicasil (heb ik hier liggen voor als ik ooit m'n DT-motor maak). Geeneen 54mm gezien die identiek is.

maar 9/10 komen de meeste cilinders van dezelfde fabriek.

en ik zweer bij die DRP-kitjes. Zijn prijs/kwaliteit zeker zowat de beste

Re: Meer cc's voor CD90. VERVOLG!

Geplaatst: 19 nov 2016 12:50
door kees77
Project lag even stil, nu weer verder! ;)
Graag nogmaals jullie hulp:
Bloknr is HAO3E-1108233.
Met die info:

-Welk P&P zuiger/cilinderkitje (51 of 52mm?) past dan?
Welke Drijfstang-set kan ik gebruiken?
-Is die nokkenas wat 'snel'? Is er sneller verkrijgbaar?
-dilemma: past een OT 70 kop? Zo, ja: Doen? En welke zuiger zou geschikt zijn?

Ps: de motor loopt nu met een C70 TT cdi kastje. Is dat ideaal?

Reuze bedankt voor alle input!

Re: Meer cc's voor CD90

Geplaatst: 19 nov 2016 15:27
door butt head
butt head schreef:takegawa krukas deel voor de koppeling halen kost 100en een beetje bij cms.

dan kan je gewoon een normale krukas gebruiken.

ik zou voor een 52x52 of 54x54 setje gaan. dat geeft leuk vermogen en is niet al te duur.


al moet ik zeggen die 400en een beetje vind ik ook geen gek geld. denk als je alles los koopt inclusief een kopje dat je ook aan dat geld zit.


ik heb mijn cd90 voorzien van zo'n krukas deel en vervolgens een 56x54 setje gemonteerd in combinatie met een geflowde ot70 kop met ss5bak nokkenas.

Re: Meer cc's voor CD90

Geplaatst: 19 nov 2016 21:14
door kees77
Na een avondje lezen en afwegen wordt 't toch maar:

Drp krukas 52mm + Takegawa kitje + 52mm cilinder + standaard kop en carbu.
Shift up 5plt-koppeling.

Ander blokproject loopt ook al uit de klauwen, dus beetje budget nu.
Heeft het nog nut om die C70 TT cdi te vervangen voor een ander type?
Thanks

Re: Meer cc's voor CD90

Geplaatst: 19 nov 2016 21:19
door nielspbr
Als er geen begrenzing op die cdi zit, nee.

Re: Meer cc's voor CD90

Geplaatst: 19 nov 2016 21:45
door kees77
Top!

Re: Meer cc's voor CD90

Geplaatst: 19 nov 2016 22:10
door butt head
waarom zou je een 5plaats koppeling willen monteren als die 4 plaats koppeling al ruim voldoende is voor het vermogen wat je zal gaan halen.

ik zou die 5 plaats koppeling laten zitten en gewoon een krukas verloop bus kopen zo als ik al eens eerder aan gaf kan je gewoon de originele cd90 koppeling gebruiken.

Re: Meer cc's voor CD90

Geplaatst: 19 nov 2016 22:22
door kees77
..Aangezien ie niks kost. (< 100eu)
En ik toch de koppelingsplaten en veren ga vervangen na onbekend Thais verleden.
Er staat in m`n post "Takegawa kitje".. Ik volgde je goeie tip dus op.

Re: Meer cc's voor CD90

Geplaatst: 19 nov 2016 22:31
door gerbrandicus
5plaats lijkt me onnodig idd. Maar als het carterdeksel ori blijft voor de ori look is het prima toch?
Hij heeft trouwens een Japans verleden :wink:
Ik zou een Take S-stage set monteren. Houd je de ori kop, maar met snelle nok. Gewoon meteen goed en niet te gek. Krukas vervangen lijkt me zonde en niet nodig. Of zelf samenstellen: budget 52mm cilinder en zuiger, snelle nok. Maar ik vind het zelf wel fijn als de kwaliteit mooi is en het gewoon meteen goed is ipv spullen samenstellen en dat het het dan weer net niet is.

Re: Meer cc's voor CD90

Geplaatst: 24 nov 2016 09:27
door MrSinga
butt head schreef:waarom zou je een 5plaats koppeling willen monteren als die 4 plaats koppeling al ruim voldoende is voor het vermogen wat je zal gaan halen.

ik zou die 5 plaats koppeling laten zitten en gewoon een krukas verloop bus kopen zo als ik al eens eerder aan gaf kan je gewoon de originele cd90 koppeling gebruiken.
check...
en ik snap niet waarom je naar 52*52 wil lopen. Ik zou gewoon de 52mm cilinder + piston nemen van DRP voor OT70-kop. En investeren in die OT70-kop met bv. een Kitaco SPL nokkenas.
ging bij mij als een speer op m'n ST70 vroeger. En m'n 52*52 was net iets trager.

Re: Meer cc's voor CD90

Geplaatst: 24 nov 2016 20:01
door butt head
MrSinga schreef:
butt head schreef:waarom zou je een 5plaats koppeling willen monteren als die 4 plaats koppeling al ruim voldoende is voor het vermogen wat je zal gaan halen.

ik zou die 5 plaats koppeling laten zitten en gewoon een krukas verloop bus kopen zo als ik al eens eerder aan gaf kan je gewoon de originele cd90 koppeling gebruiken.
check...
en ik snap niet waarom je naar 52*52 wil lopen. Ik zou gewoon de 52mm cilinder + piston nemen van DRP voor OT70-kop. En investeren in die OT70-kop met bv. een Kitaco SPL nokkenas.
ging bij mij als een speer op m'n ST70 vroeger. En m'n 52*52 was net iets trager.
wegens origineel er een 49,5 slag krukas in zit die met een beetje pech de beste tijd gehad heeft. dus er zal een andere krukas vroeg of laat moeten komen.
als je het krukas tapje van takegawa koopt dan ben je niet meer gebonden aan de 49,5 slag cd90 krukas, maar dan kan je er zelfs een braaf 49cc blok van maken. hoe zal dat zijn een heel braaf blokje dat schakelt als een natte droom :D

met een originele kruk en 52 cilinder kitje heb je 105cc
met de 52 slag kruk en 52 cilinder heb je 110cc toch weer 5cc winst.

Re: Meer cc's voor CD90

Geplaatst: 24 nov 2016 23:56
door DR Monkey
MrSinga schreef:
butt head schreef:waarom zou je een 5plaats koppeling willen monteren als die 4 plaats koppeling al ruim voldoende is voor het vermogen wat je zal gaan halen.

ik zou die 5 plaats koppeling laten zitten en gewoon een krukas verloop bus kopen zo als ik al eens eerder aan gaf kan je gewoon de originele cd90 koppeling gebruiken.
check...
en ik snap niet waarom je naar 52*52 wil lopen. Ik zou gewoon de 52mm cilinder + piston nemen van DRP voor OT70-kop. En investeren in die OT70-kop met bv. een Kitaco SPL nokkenas.
ging bij mij als een speer op m'n ST70 vroeger. En m'n 52*52 was net iets trager.
Yup indd helemaal mee eens, wat ook nog een kop optie kan zijn, Takegawa R-stage +D = hier en daar gelijk als ot 70, maar nieuwe uitvoering met gelagerde nokkenas normale inlaat en grote kleppen. Hier kun je ongeveer iedere nokkenstok instoppen met de grote lagers zeg maar, koppen zijn gebruikt best nog wel voor leuk geld ook te vinden. En rijd perfect in combi 52mm.

Re: Meer cc's voor CD90

Geplaatst: 25 nov 2016 08:48
door MrSinga
butt head schreef:
MrSinga schreef:
butt head schreef:waarom zou je een 5plaats koppeling willen monteren als die 4 plaats koppeling al ruim voldoende is voor het vermogen wat je zal gaan halen.

ik zou die 5 plaats koppeling laten zitten en gewoon een krukas verloop bus kopen zo als ik al eens eerder aan gaf kan je gewoon de originele cd90 koppeling gebruiken.
check...
en ik snap niet waarom je naar 52*52 wil lopen. Ik zou gewoon de 52mm cilinder + piston nemen van DRP voor OT70-kop. En investeren in die OT70-kop met bv. een Kitaco SPL nokkenas.
ging bij mij als een speer op m'n ST70 vroeger. En m'n 52*52 was net iets trager.
wegens origineel er een 49,5 slag krukas in zit die met een beetje pech de beste tijd gehad heeft. dus er zal een andere krukas vroeg of laat moeten komen.
als je het krukas tapje van takegawa koopt dan ben je niet meer gebonden aan de 49,5 slag cd90 krukas, maar dan kan je er zelfs een braaf 49cc blok van maken. hoe zal dat zijn een heel braaf blokje dat schakelt als een natte droom :D

met een originele kruk en 52 cilinder kitje heb je 105cc
met de 52 slag kruk en 52 cilinder heb je 110cc toch weer 5cc winst.
ik heb, zoals ik reeds zei, beide gehad... en ik ging met de 105 sneller dan met de 110 (zelfde bak enz).
Maar je steekt wel een pak extra kosten bij andere kruk namelijk:
-4 nieuwe tigen, 52 slag = korte cilinder
-omvormstukjes Takegawa voor CD90-koppeling
-andere distributieketting
-...

en als die kruk toch kapot loopt. ZC108 erin steken (of CD90-type). Kost bijna niets en gaat zeker goed met zo'n krukjes.

Nu, kun je ipv de DRP 52 de DRP 54 nemen. Die is terug hoge cilinder. Kun je wel tigen/ketting/... hergebruiken.

ik weet niet welk budget de topicstarter wil uitgeven. Maar ik denk dat het op elke manier toch ff schrikken zal wezen :D dat is jammergenoeg ook de reden waarom veel van de CD90's en nice-blokken weg liggen. Herbouwen/ombouwen kost handen vol geld en een nieuw china blok met meer cc's kost geen ***

Re: Meer cc's voor CD90

Geplaatst: 25 nov 2016 20:16
door kees77
Gents, Dank voor alle info en het meedenken. Ik lees net pas de laatste paar reacties.
Zojuist het maagdelijke 13.000mls blokje uit elkaar mogen halen.
Ik was ook benieuwd naar het type nokkenas. Een vraag daarover volgt zo..

Heel mooi blokje van binnen, superschone zuiger / cilinder en krukas met geen voelbare speling, zijwaarts minimaal.
Bijna zonde.. Tranen moest ik inhouden.. :D
Tsja tsja.. wat te doen nu?
Misschien maar eerst even het doel> Low budget wat meer power dan standaard C90NT. Ik rij er met name mee in de stad, maar ook op 100km/u snelweg.
Betrouwbaarheid, koppel (want komt op c90 mét beenkappen+98kg persoon) en niet al te veel uren gesleutel om het klaar te krijgen zouden mooi zijn.

Cilinderkop: Ik heb een goede, lege OT70 kop liggen, maar ik twijfel of ik niet de orignele kop wil gebruiken. zeker ook nu ik zie dat m`n Takegawa R20 nokkenas, die hier al ff ligt te niksen perfect lijkt te passen (ik zie alleen een busje uitsteken bij de originele, die is misschien over te zetten.)
De nokken zijn echt wel wat enthousiaster dan de van de originele..
Ooit gekocht voor een lifan of Nice kop geloof ik. De maten lijken gelijk. Iemand een idee of dit ook echt werkt?
Afbeelding

Krukas: Het lastigste vind ik nog wel de krukas, wat ik daar mee moet doen.. Het bigend wil ik sowieso vervangen.
Als ik deze kruk origineel zou houden en nieuw bigend erin is €80-90? dan nog lagers erbij. €30?
DRP 54mm krukas met lagers is €175, maar dan komt die €90 er nog bij voor ombouw.
Dan neig ik weer naar die 54mm x 52mm + originele kop met Takegawa Nokennas (desnoods voor meer koppel tóch de originele nok?) en voorlopig(?) de originele 18-19mm carbu met grotere sproeiert.
Off... iemand nog tips voor een degelijke iets grotere carbu?
Ik heb een offerte gevraagd voor de DRP kruk, 52mm cilinder/zuiger en de krukas ombouw kit.