Meer cc's voor CD90

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
kees77
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 94
Lid geworden op: 30 mar 2011 11:13
Bezit: -1973 SS50
-1999 Suzuki Bandit 1200
Locatie: Amsterdam

Meer cc's voor CD90

Bericht door kees77 »

Takegawa maakt een mooie 113cc set, maar die is stinkend duur.. €456 incl. bij CMS..
Iemand hier ervaring met andere opties / sets voor CD90 of nóg beter: een goedkoper adres voor die takegawa set??! :D
Laatst gewijzigd door kees77 op 18 jun 2016 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
wim V8
Kill me please, I'm trapped here!
Berichten: 3955
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Meer cc's voor CD90

Bericht door wim V8 »

Een china 125 blok misschien? 250-300 euro nieuw.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

kees77
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 94
Lid geworden op: 30 mar 2011 11:13
Bezit: -1973 SS50
-1999 Suzuki Bandit 1200
Locatie: Amsterdam

Re: Meer cc's voor CD90

Bericht door kees77 »

Nee, das geen optie Wim.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Meer cc's voor CD90

Bericht door butt head »

takegawa krukas deel voor de koppeling halen kost 100en een beetje bij cms.

dan kan je gewoon een normaal topend er op knopen.

ik zou voor een 52x52 setje gaan. dat geeft leuk vermogen en is niet al te duur.


al moet ik zeggen die 400en een beetje vind ik ook geen gek geld. denk als je alles los koopt inclusief een kopje dat je ook aan dat geld zit.


ik heb mijn cd90 voorzien van zo'n krukas deel en vervolgens een 56x54 setje gemonteerd in combinatie met een geflowde ot70 kop met ss5bak nokkenas.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

kees77
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 94
Lid geworden op: 30 mar 2011 11:13
Bezit: -1973 SS50
-1999 Suzuki Bandit 1200
Locatie: Amsterdam

Re: Meer cc's voor CD90

Bericht door kees77 »

Dank!
Wat bedoel je met dat krukas deel? Is 1 zijde anders? Linkje?

butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Meer cc's voor CD90

Bericht door butt head »

dit deel op de krukas.
Afbeelding
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2517
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Meer cc's voor CD90

Bericht door MrSinga »

kees77 schreef:Takegawa maakt een mooie 113cc set, maar die is stinkend duur.. €456 incl. bij CMS..
Iemand hier ervaring met andere opties / sets voor CD90 of nóg beter: een goedkoper adres voor die takegawa set??! :D
die past er zelfs standaard niet op. Moeten de carters uitgefreesd worden (max is 53mm die past, de oude 111-kit van Takegawa).

Ik was vrij tevreden van een 105-kit.
hoge cilinder + piston gekocht bij rovaza en een OT70-model kop + snelle nok (R-stage hier met R15)

verwacht niet dat het op 10" 120kmh haalt... Toch een vlotte 100kmh, zonder echt te moeten inboeten bij tegenwind.

DR Monkey
4T-MSB regular
Berichten: 378
Lid geworden op: 28 jan 2007 08:42
Locatie: Hamamatsu

Re: Meer cc's voor CD90

Bericht door DR Monkey »

Die 113cc is niet echt mega duur voor wat je krijgt voor dat geld
Anderzijds, wat Mr Singa schrijft klopt helemaal, je carters moeten gekotterd worden: Dus dat wordt blok uitelkaar.
Zijn nog wel een aantal oplossingen Shift-Up heeft een aantal cilinder sets, groter als standaard voor HA-02 en HA-03 blokken.
En een aantal shops (oa Leertouwer) hebben cilinders met zuigers, natuurlijk in iedere prijsklasse en hoe duur je het wil hebben.

kees77
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 94
Lid geworden op: 30 mar 2011 11:13
Bezit: -1973 SS50
-1999 Suzuki Bandit 1200
Locatie: Amsterdam

Re: Meer cc's voor CD90

Bericht door kees77 »

Voor die 113cc kit:
-alleen uitkotteren en klaar?
-die zuiger is voor de standaard kop?

Thanks voor de info heren!

DR Monkey
4T-MSB regular
Berichten: 378
Lid geworden op: 28 jan 2007 08:42
Locatie: Hamamatsu

Re: Meer cc's voor CD90

Bericht door DR Monkey »

Hoi,

Met die nieuwe Takegawa 113cc kit moet je het blok helaas uitelkaar halen en kotteren.
Het is eerst echt zinvol om te weten welk blok je echt hebt, welke letters begint het blok nummer, en eerste 4 cijfers
Dan is het ook echt van belang dat je weet wat voor kop je hebt, aangezien je hier ook meer mogelijkheden in hebt.
En in een slecht geval niets aan je nokkenas gaat hebben. Of doen zoals MR Singa het beschrijft, en al een degelijke set-up is, en waar je lekker mee kunt rijden.

Stock HA-02/03/05 en HA-06 motorblok met stock cilinderkop is kit nummer: 01-05-505H dus die met de platte zuiger. Dit is een S-Stage kit. Deze kit is dat http://store.shopping.yahoo.co.jp/hiroc ... -506h.html
Laatst gewijzigd door DR Monkey op 01 jul 2016 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2517
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Meer cc's voor CD90

Bericht door MrSinga »

ik moet wel zeggen. De meeste CD90's die ik gezien heb, draaien ook kapot met 111-115cilinderkit erop. In België zijn de meeste "grote cc's" voorzien van een ZC108-krukas. Heb er zelf bij 3 mensen gestoken omdat de ori kruk kapot loopt.
reden: die blokken hebben al x-aantal 1000-en km's gelopen in Azië, worden hier wel eens nagezien. Maar die kruk krijgt direct op z'n tanden bij grotere cc's en jah... die gaat kapot.
Beetje zoals de 'gereviseerde' nice blokken... goed bij ori maar bij tjoening is het er ook mee gedaan...

mijn setup was met een gereviseerde krukas (nieuw big end/drijfstang/lagers) en hield stand. Zelfs met een 54mm boring (113cc via DRP en R-stage). Heb deze week m'n ex-blok opgemerkt op DB en rijdt nog altijd. We zijn al 4j verder (en de revisie was voor de 105, dus loopt de kruk al een jaar of 7 terug)

ge kunt, als je het goedkoop wilt houden, ook cilinder + piston nemen van een ZC108 (ander 107-108-blok china) en dat erop zetten. Gaat net sneller en vooral: blijft lopen.

kees77
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 94
Lid geworden op: 30 mar 2011 11:13
Bezit: -1973 SS50
-1999 Suzuki Bandit 1200
Locatie: Amsterdam

Re: Meer cc's voor CD90

Bericht door kees77 »

Bij het beter bestuderen na de Takegawa zuiger, zag ik hoe een korte rok die heeft..!
Die valt dus af. Het gaat me ook om de betrouwbaarheid en levensduur van de kit.
Waar vindt ik die zc108 spullen?

butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Meer cc's voor CD90

Bericht door butt head »

pak gewoon een 52mm zuiger cilinder.

geen gekke dingen die je moet doen aan het blok. en een zuiger met lange rok is mogelijk.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

DR Monkey
4T-MSB regular
Berichten: 378
Lid geworden op: 28 jan 2007 08:42
Locatie: Hamamatsu

Re: Meer cc's voor CD90

Bericht door DR Monkey »

kees77 schreef:Bij het beter bestuderen na de Takegawa zuiger, zag ik hoe een korte rok die heeft..!
Die valt dus af. Het gaat me ook om de betrouwbaarheid en levensduur van de kit.
Waar vindt ik die zc108 spullen?
Zoals eerder aangegeven bij Leertouwer onder andere, die hebben ook het nodige op vooraad voor ZC108.
Voor je cilinder verhaal kun je hier ook terrecht, natuurlijk zijn er ook nog een aantal online shops die spullen aanbieden.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2517
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Meer cc's voor CD90

Bericht door MrSinga »

butt head schreef:pak gewoon een 52mm zuiger cilinder.

geen gekke dingen die je moet doen aan het blok. en een zuiger met lange rok is mogelijk.
mijn cilinder kwam, net als de piston, van Rovaza. 52mm en allemaal p&p. Kun je dus kiezen de piston/kop.
Takegawa heeft nu ook zo'n 52mm kit, shift up ook. Schrik niet van de prijzen van die dingen :D is de DRP-kit net even goed en pakken goedkoper

Plaats reactie