hallo
ik ben mitch en ben nieuw op dit forum.
ik heb van de week een honda cb50 gekocht, brommer loopt zeer lekker!
maar hij haalt met pijn en moeite de 55kmh. en met een beetje wint 40-45. heeft iemand tips etc om de brommer wat harder te laten lopen.heb al gelezen vliegwiel vast zetten. carburateur en welke mm dan.
graag jullie mening.
groetjes mitch
CB50 cc opvoeren
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 11 mei 2016 22:03
- Bezit: honda cb50.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1817
- Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
- Bezit: CY50 R&P
- Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen
Re: CB50 cc opvoeren
Vervliegend vroegwiel, 80cc kit, open uitlaat (zonder het begrenzende buisje in de bocht), 16-19mm carb, xr100 nokkenas
En wil je het echt goed laten doen kan CB viguur van dit forum je wel uitleg geven, hij racet met CB`tjes (of deed dat)
En wil je het echt goed laten doen kan CB viguur van dit forum je wel uitleg geven, hij racet met CB`tjes (of deed dat)
Life is too short for lousy coffee.
-
- moppersmurf
- Berichten: 8903
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: CB50 cc opvoeren
ach gewoon een xr100 blok er onder knallen en gaan.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 03 apr 2007 22:24
- Bezit: CB50, teveel P50's en auto's
Re: CB50 cc opvoeren
"Wat" harder is een kwestie van ontgrenzen: vervliegend vroegwiel en uitlaat, plus carurateur of tenminste sproeier. Daarmee kom je zeker op 60-65 km/h.
"Veel" harder kom je in CB-viguur behandelingen, nokkenas, grotere cilinder, vijfbak. Of inderdaad een XR100 blok.
"Veel" harder kom je in CB-viguur behandelingen, nokkenas, grotere cilinder, vijfbak. Of inderdaad een XR100 blok.
In the beginning there was nothing, which exploded.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
- Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC - Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Re: CB50 cc opvoeren
Nee, dat grotere cilinder is pas sinds kort, nu het 85cc toegestaan is bij de club, maar de 50cc deed richting de 130km/hapae01 schreef:"Wat" harder is een kwestie van ontgrenzen: vervliegend vroegwiel en uitlaat, plus carurateur of tenminste sproeier. Daarmee kom je zeker op 60-65 km/h.
"Veel" harder kom je in CB-viguur behandelingen, nokkenas, grotere cilinder, vijfbak. Of inderdaad een XR100 blok.
..... moest je wel boven de 12.000rpm blijven
- ReezYard
- 4T-MSB addict
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 27 jan 2007 22:23
- Locatie: Cheese Town (N-H).
- Contacteer:
Re: CB50 cc opvoeren
Zou 't voor de beeldvorming misschien handig zijn om iets meer over jezelf te vertellen.
We weten dat je net 'n paar weken 'n - goed rijdende - CB50 in je bezit hebt.
Maar ... wat weet je eigenlijk van de CB50?
Kun je de ontsteking netjes afstellen?
Heb je z'n kleppen wel 'ns goed afgesteld?
Weet je hoe je de carburateur kunt afstellen?
Zo niet dan is 't misschien handig om werkplaatshandboek aan te schaffen.
Tunen is nl. niet simpelweg andere onderdelen monteren. Om te tunen of opvoeren zul je je
eerst moeten verdiepen in de basistechniek van je brommer. Je kunt nl. meer verpesten dan
verbeteren, nog afgezien van de kosten die daarmee gemoeid gaan.
Zonde toch van je goedlopende CB.
We weten dat je net 'n paar weken 'n - goed rijdende - CB50 in je bezit hebt.
Maar ... wat weet je eigenlijk van de CB50?
Kun je de ontsteking netjes afstellen?
Heb je z'n kleppen wel 'ns goed afgesteld?
Weet je hoe je de carburateur kunt afstellen?
Zo niet dan is 't misschien handig om werkplaatshandboek aan te schaffen.
Tunen is nl. niet simpelweg andere onderdelen monteren. Om te tunen of opvoeren zul je je
eerst moeten verdiepen in de basistechniek van je brommer. Je kunt nl. meer verpesten dan
verbeteren, nog afgezien van de kosten die daarmee gemoeid gaan.
Zonde toch van je goedlopende CB.
Groet, ennuh...... gas zit rechts!
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1353
- Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
- Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
- Locatie: dongen
Re: CB50 cc opvoeren
en als je iets gaat vervangen, begin dan met de uitlaat. de rest heeft geen zin met de ori begrenzende uitlaat.
ik heb zelf ori niet-begrensde-(japan of belgie bijvoorbeeld)-uitlatenfan, meer er zijn ook wel aftermarket (ape) uitlaten te vinden....als het maar open is iig!
ik heb zelf ori niet-begrensde-(japan of belgie bijvoorbeeld)-uitlatenfan, meer er zijn ook wel aftermarket (ape) uitlaten te vinden....als het maar open is iig!
grote klappen, snel thuis