70 of 85cc?

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
Gebruikersavatar
Daan1508
4T-MSB addict
Berichten: 524
Lid geworden op: 04 feb 2015 13:51
Bezit: 1971 C50
1978 C90 dikke harrie
Locatie: Gouda

Re: 70 of 85cc?

Bericht door Daan1508 »

ho_chi_man_ho_chi_man schreef:Ik zou voor 89cc gaan, net dat beetje meer. :twisted:
KTM SuperDuke 1290R blok er onder!
:)

joost*
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 67
Lid geworden op: 29 aug 2015 13:20
Locatie: Zwartebroek

Re: 70 of 85cc?

Bericht door joost* »

Er is een 85 setje op gegaan loopt een stuk fijner als 50cc.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: 70 of 85cc?

Bericht door butt head »

Heb je ook een groter oliepompje gemonteerd en de sproeier onder in het blok op geboord?
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Dijker
4T-MSB beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2015 20:18
Bezit: Dax
Mini Trail

Re: 70 of 85cc?

Bericht door Dijker »

Vroeger 72 cc met 70 kop gereden: niet echt spannend, maar betrouwbaar, 16 mm is ok.
Daarna 85 cc met Keihin 22 motorcarb en 70 kop.
Een wereld van verschil, maar pas op: de cylinderwand is dun en hij kan bij de voet uitscheuren als ie heet wordt (en dat wordt ie met maar een 16mm). Sommigen jutteren hun carters wat uit als de voet erg strak zit. Ik heb dat niet gedaan maar gewoon grote carb en dikke olie Castrol synthec erin en dat werkte. Het hangt ook van je blok af. Nu iets van 15 jaar later zat de Keihin vol met prut. Dus ik kocht een nieuwe: een imitatie PZ22. Is dat ook 22mm? Ja tuurlijk, echt niet he. Maar hij is zo prefab dat je hem erop zet en: lopen!
Nog geen schroefje of sproeier aangeraakt. Hij loopt zelfs goed stationair. Ehhh, robots hebben hem al voor je afgesteld.
Tsja volgens mij gewoon goed zo'n ding en het kost een fractie van hoe het vroeger voelde dat het kostte. Nu heb ik ook nog een 50 cc. Daar zou ik wel een 85cc voor 50 kop op willen proberen en dan gewoon de inlaat wat vrezen en een uitgeveilde valstroom erop van een C of zoiets. Veel compressie. Sommige gasten hadden zo'n set up zonder andere poespas en het liep hard!
85 cc voor een oud blok is gewoon een must have voor degenen die snel willen zijn.

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: 70 of 85cc?

Bericht door NIX »

Blijf aub van de kanalen af tenzij je werkelijk weet wat je doet. Ik kom zoveel verklote kanalen tegen die vergroot zijn op de verkeerde plekken.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

joost*
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 67
Lid geworden op: 29 aug 2015 13:20
Locatie: Zwartebroek

Re: 70 of 85cc?

Bericht door joost* »

eens! ik kom op mijn werk ook veel ernstig slecht bewerkte kanalen tegen. blijf voor al van de geleiders af, die worden vaak verspest door er wat vanaf tehalen.

Plaats reactie